Hey mensen, Ik ben al 6,5 week misselijk en andere symptomen die op een zwangerschap kunnen duiden. Urine test blijft negatief Nu ben ik iemand die graag dingen uitsluit... Heb met moeite bloedonderzoek mogen doen, allerlei dingen werden getest behalve HCG net de uitslagen, dat is allemaal goed... Heb een echo gevraagd en die krijg ik gelukkig, maar de dokter gelooft mij niet vanwege de negatieve urine test en vind eigenlijk dat ik niet moet zeuren... Maar hij makkelijk praten, hij is niet continue misselijk, maagzuur, duizelig, onwijs honger!!, pijn in mijn rug, pijn onderin mijn buik en bij mijn liezen... Ik kan gewoon niet los laten dat het misschien een zwangerschap is... is dat zo raar. Volgens de dokter zit er meer achter dat ik het niet los kan laten, maar goed vind hem gewoon een %^&$ hij kent mij niet eens en durft dit gewoon tegen mij te zeggen... Sorry hoor mensen, moest het gewoon even kwijt, voel me nu zo onwijs verdrietig, ook omdat mijn vriend de kant van de dokter kiest...
Hoi Lysette, Wat een vervelende situatie zeg! Ik heb geen idee hoe je een test zou kunnen afdwingen bij een arts , maar wens je wel sterkte! Hopelijk komt er snel duidelijkheid voor je
Misschien contact openen met een gyn in een ziekenhuis, dit verhaal vertellen en vragen of hij het kan uitsluiten danwel bevestigen met een bloedtest. Succes!
Hoi Lysette, Wat balen dat je zo een dokter hebt. Ben je overtijd en zo ja hoeveel dagen? Ben je misschien gestopt met de pil kort geleden? En heb je zelf nog een keer getest? Wanneer krijg je een echo? Misschien is het goed om daar op te wachten en de huisarts even links te laten liggen. Iedereen heeft recht op onderzoek om zaken uit te sluiten, het is toch jou lichaam? Veel sterkte, ik hoop dat het een zwangerschap is, dan kan je een lange neus maken naar je huisarts
En anders zelf een echobureau contacten? Kost je misschien 35,- maar dan kan er zo gezien worden of je wel of niet zwanger bent.. Kleine moeite, veel duidelijkheid.
Wat een L%&*L van een vent die huisarts zeg en sorry als ik het zeg maar je vriend moet achter jouw staan!! Hun voelen niet wat een vrouw allemaal voelt dus hoe kunnen ze weten dat we ons niet moeten aanstellen. Mijn vriend is er ook heel cool onder maar gelooft elk mankementje wat ik zeg. Er zijn zat vrouwen nog gewoon ongesteld tijdens de zwangerschap of testen negatief terwijl ze al zover zijn, dat testje van de drogist heeft niet altijd gelijk! Ik hoop echt dat de echo je wat wijzer kan maken als nu en dat het toch is wat we natuurlijk allemaal hopen!! En idd wat Adria27 ookal tegen je zei, lekker een lange neus naar je huisarts, jij voelt het en niet hun!! Veel liefs meid!!
Ik snap je frustratie maar realiseer je je wel dat het ook wel wat anders kan zijn waardoor je die klachten hebt? Als de testen nagatief zijn dan ben je niet zwanger, ook al zou je het wel supergraag willen zijn lees ik tussen de regeltjes door... En anders laat je bij een gyn. een inwendige echo maken van je baarmoeder je eierstokken etc. Dan heb je alleen doorverwijzing nodig van je huisarts. Nogmaals ik zou bij deze klachten niet alleen maar denken aan een zwangerschap. Je kan ook Endometriose hebben, ik noem maar wat.
Vervelend dat je vriend en je huisarts je niet serieus nemen. Misschien werken er meerdere HA in de praktijk en kun je bij een andere op consult komen? Maar als je al meer dan 6 weken misselijk bent, zou de urinetest toch inmiddels positief moeten zijn als je zwanger bent, tenminste een heel licht streepje? Maar ook als je klachten niet van een zwangerschap komen, zijn ze toch vervelend en mag je huisarts best iets ondernemen, vind ik.
Nou de mijne niet, en ik ben daar erg blij om. Anders zou ik echt gek geworden zijn al die jaren als hij er niet zou zijn geweest om de dingen te relativeren. Mijn man gelooft dus echt niet zomaar ieder kwaaltje en mankementje wat ik heb, ook daadwerkelijk is wat ik denk dat het is. Wanneer heb je je echo? Ook ik ben benieuwd naar wat achtergrond (cyclus, pilstop (of niet), hoe lang bezig).
Hey hey, Ik ben afgelopen 21 maart met 13 dgn overtijd ongesteld geworden, het was alleen helderder rood dan gewent en heel weinig stolsels... Ik ben jan 2012 gestopt met de pil, om te zien of het hielp bij het afvallen, en dat doet het voor mijn gevoel ook wel. Ik heb aug-nov geen menstruatie gehad en sinds december gelukkig weer ongesteld. Direct netjes een 28 dgn cyclus. Hierdoor kon ik uitrekenen dat 20 februari mijn ei-sprong was en sinds 25 februari is mijn misselijkheid begonnen en daarna ook andere symptomen/klachten. Op de menstruatie na gingen alle alarmbelletjes rinkelen Nu heb ik dus wel uitgesloten dat het geen ontsteking is maar weet nog steeds niet wat het wel is... Ik ben nu aan het denken zoals de dokter zou moeten denken... zucht. Maar idd als het iets anders is wil ik het ook graag weten!! Ik kan maandag bellen voor afspraak voor de echo, was net te laat om te bellen voor een afspraak en hopelijk geeft dat me wat duidelijkheid. Ik wil graag kinderen, maar als het niet zo is, is het ook goed... wil nu gewoon duidelijkheid!! Bedankt voor jullie steun!! liefs Lysette
Ieder zo zijn ding toch Voor Lysette werkt dit dus niet en voor mij ook niet. Dan ben ik zelf ook niet iemand wat bij elk krampje meteen denkt dat het zover is, ik weet wel als er iets anders is of niet. De vorige keer dat ik last had van bepaalde klachten had ik het hpv virus en dat vond me vriend genoeg om met geloven met wat ik zei
Je bent in januari gestopt met de pil.... heb geduld. En aan de hand van een echo kan niet eens 10% opgespoord worden van wat je allemaal kunt hebben. Heb zelf een paar weken terug een inwendige echo gehad maar Endometriose kon op die manier niet opgespoord worden. En ik heb daarvan ook klachten als misselijkheid en steken in extreme vorm. Ook de menstruatie is daardoor veranderd en heftiger geworden. Maar zoiets kan dus alleen via kijkoperatie opgespoord worden ik bedoel maar... Ga niet met te hoge verwachtingen naar de echo. Waarschijnlijk ben je niet zwanger en met dat nieuws ga je naar huis. Blijf realistisch, nieuwe ronde nieuwe kansen.
@MamaPeetje: EUhw ze is in januari 2012 gestopt hè? Dat is een dik jaar geleden hoor, dus niet te streng zijn met 'Heb geduld'.
Hey lieve mensen, Vind het fijn dat ik hier mensen spreek die me kunnen begrijpen en hun visie geven, dank jullie!! Het erge is we zijn niet bezig om zwanger te worden... ongelukje zitten in een klein hoekje... Ik ken mijn lichaam heel goed en ik weet dat ik van de week (hopelijk maandag of dinsdag) naar de echo toe moet met het gevoel dat ik niet zwanger ben, vind het wel lastig... vooral omdat ik mij iedere dag niet goed voel, vooral de extreme honger, vele plassen en vaak misselijkheid maakt het functioneren op mijn werk zo lastig. niet gesproken over de krampjes/steekjes in de liezen en zij... maar ik heb een lijstje met wat ik voel en een lijstje met dingen die ik wil uitsluiten met de hoogste prioriteit boven aan en dat is een zwangerschap omdat dat de grootste gevolgen heeft op nr 2 stond een doorgeslagen blaasontsteking maar die is uitgesloten en op 3 staat de rest waar ik niet eens weet van heb dat het een mogelijkheid is... Bij deze zet ik de tijd even sneller want dat is nu mijn grootste vijand hihi Bedankt lieve mensen!!
Ik las vandeweek hier nog iemand die 'last' had gehad van schijnzwangerschap.... Het kan ook nog zoiets zijn.. Sterkte! Liefs,
hey ana leigh, Ja dat is ook zeker nog een optie waar ik aan denk, maar dat is volgens mij niet aan te tonen...??? Maar als het een schijnzwangerschap is wil ik het ook graag weten liefs lysette
Ik zou zeggen, zoek sowieso een andere huisarts. Dat is niet prettig lijkt mij, een vent waar je eigenlijk niet te recht kan met je problemen/symptomen!
wat is dat voor een debiele arts?! Nee sorry hoor, ik vind dat je dit echt niet moet pikken. Je hebt het recht om jouw bloed te laten onderzoeken op hcg en hij moet dit gewoon doen! Een vriendin van mij had ook al verschillende tests van verschillende merken geprobeerd en toen toch maar bij de HA gaan aankloppen. Bleek dat ze 10 weken ver was, maar dat die tests bij haar om een of andere reden niet werkten. Ze is ondertussen al bijna aan het bevallen Succes!
Je hebt recht op medische hulp als je ziek of gewond bent. Je hebt geen recht op bloedonderzoek op hcg. Het was wel attent geweest van de arts als hij dit meteen had meegenomen, omdat jij je hier blijkbaar zorgen om maakt. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat een arts eerst gaat zoeken in de richting van voor de hand liggende oorzaken voor jouw klachten. En het overgrote merendeel van de vrouwen test gewoon positief. Dus is een zwangerschap nu gewoon niet het meest voor de hand liggend. Dat wil niet zeggen dat het absoluut niet kan, want er zijn inderdaad vrouwen die negaief blijven testen terwijl ze wel zwanger zijn. Maar er zijn gewoon dingen die veel vaker voorkomen bij jouw sypmtomen. Dus is het denk ik logischer om die eerst te onderzoeken.