Hallo, Wie heeft er ervaring met bloedverlies later in de zwangerschap (7 mnd)? Als ik hierop zoek dan krijg ik berichtjes te zien van vrouwen die bloedverlies hebben voorin de zwangerschap. Dit heb ik overigens ook gehad maar was verder niets. Nu heb ik af en toe licht bloedverlies als ik b.v. naar het toilet ben geweest. Dit is niet heel erg veel bloed maar "suddert" dan de hele dag een beetje door. Dan is het weer over. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Is mijn baarmoederwand dan erg gevoelig o.i.d.? Mensen in mijn omgeving zeggen dat ik me er niet teveel zorgen over moet maken, dat sommige vrouwen dat nou eenmaal hebben, maar ergens maak ik me er toch zorgen over.
Ik durf er niks over te zeggen. Als je je zorgen maakt, zou ik de VK bellen. Die zijn er tenslotte voor.
Weet je zeker dat het uit je vagina komt?? Het kan nl ook van je anus komen , nl door aambeien! Ook kan het komen doordat je geslachtgemeenschap hebt gehad..
Bedankt voor jullie reacties. Het zijn geen aambeien daar heb ik ook al aan gedacht en het komt ook niet door geslachtsgemeenschap. Bij dat laatste kan er toch een adertje geraakt worden? Misschien is dat wel een beetje hetzelfde met naar de wc gaan dat er dan ook een adertje knapt?
Ik heb met 26 weken bloedverlies gehad. Ik ben door de VK naar het ZH gestuurd. Daar bleek dat ik weeenactiviteit had. Ik heb toen een paar dagen in het ZH gelegen. Toen ik weer thuis was heb ik weer 2 x bloed verloren en niet zo weinig. Weer terug naar het ZH, ze konden geen oorzaak vinden. De gyn zei dat sommige vrouwen de hele zwangerschap bloed verliezen zonder dat er iets aan de hand is of er een oorzaak gevonden kan worden, maar dat je het altijd moet laten nakijken! Het lijkt me dus heel verstandig als je je VK inlicht hierover.
Ik heb met 22 weken een bloeding gehad en later met 24 weken nog eentje. Nu ben ik 26 weken en sinds een paar dagen weer wat rozige afscheiding maar niet echt bloedverlies. Bij mij komt het door een laagliggende placenta. Ik zou voor de zekerheid altijd contact opnemen met een verloskundige of gynaecoloog.
Zou inderdaad een placenta praevia kunnen zijn. Zou zeker even je vk bellen, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Succes
ik heb mijn hele zwangerschap ( vanaf 16 wkn tot nu ) bloedverlies gehad. Ze hebben het wel onderzocht maar niets gevonden. de laatste week heb ik het voor het eerst een week niet gehad. Daarvoor alleen als ik naar het toilet ging bij mijn afscheiding en ( 1/2 dagen en dan weer een aantal dagen niet ) Ik zou zeker contact opnemen met je vk of ha.