En we noemen ze Tess en Sem | Volg het nieuws terwijl het gebeurt Heet jouw kind toevallig ook Sem of Tess?
Mijn jongste heeft als tweede voornaam Sem. Zijn eerste voornaam was is 2012 maar 1x gekozen volgens svb (door ons dus) Voor de rest hier geen namen die populair zijn. 2 van de kinderen hebben ook namen die ik zelf verzonnen heb.
Nee, die van mij niet! Ik ken overigens wel 2 Sammen en 2 Tessen! Bij ons in de buurt dus wel een populaire naam. Al zijn ze allemaal niet afgelopen jaar geboren.
2 kinderen van nichtjes heten Sem (beiden 2 inmiddels) + kindje van een collega. Tess'en ken ik maar eentje. Wel weer 3 tessa's .
Leuke interessante nieuwsberichten vind ik altijd! Toch zegt het echter niet zoveel. Van de 82000 geboren meisjes worden er 774 Tess genoemd, dat is minder dan 1%. Ruwweg alle namen uit de top 20 worden aan 0,5 tot 1 % van de meisjes gegeven in 2013. Procentueel vind ik dat altijd te verwaarlozen. Vroeger bijvoorbeeld hadden relatief veel meer mensen dezelfde naam. Denk maar aan de rijtjes Jan, Piet, Kees, Klaas, Henk + Jeroen, Rob, Martijn, Sander. Mijn dochter heeft geen top 20 naam. Maar voor onze volgende dochter hebben we wel een top 20 naam in gedachten. Gewoon omdat wij het de allermooiste vinden
Nee, mijn dochters hebben namen die verder niemand heeft op de basisschool (belgische namen). Ik vind Tess wel een super leuke naam.
Nee ik zou nooit iets kiezen wat vaak voorkwam, helaas is bij onze eerste daarna ineens een race op de naam gekomen en komt ie inmiddels vaker voor, de tweede gelukkig niet en hoop de derde ook niet, toen wij hem kozen was ie maar 5 keer uitgegeven dat jaar dus toen nog zeldzaam hahaha Lijkt me zo saai een naam die zo vaak voorkomt, ik heb zelf ook een aparte naam en mijn zusje ook...
Nee hier geen Sem/tess ken er ook geen. Zoon heet Lemmy, komt dek ik nooit in de top10 te staan. Dochter Liv. & op het kinderdagverblijf komt binnenkort bij haar in de groep nog een Liv er zit een Olivia en volgens mij ook nog een Liva of lovia, om het makkelijk te houden
Ja hier een Sem en mijn dochter heet Sophie, hoezo niet orgineel We vonden deze namen gewoon mooi, ze hebben overigens geen naamgenootjes in de klas.
Nee klasgenootje van Emma heet wel Sem. We hebben onze meiden wel een top 20 naam gegeven omdat we het prachtige namen vinden.
Hier niet. Wilde geen populaire naam, toen ik jong was zat ik met 3 naamgenoten in de klas, zo irritant