Dokter in opleiding die meeloopt....

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik had een arts in opleiding bij mijn eerste bevalling..
    Om even te schetsen:
    Inleiding was keus tussen ballon of gel omdat ballon net nieuw was moest dat Door middel van loting ik werd uitgeloot en kreeg dus een ballon.. inbrengen was pijnlijk dus ik zei ik doe dit niet weer. Ballon viel eruit maar had weinig gedaan dus hij pushen voor Nog een keer ik zei dat ik dat niet wou maar hij zei ja denk aan het onderzoek etc. Me over laten halen en toch nog een die uiteindelijk weinig effect had maar hij besloot dat er met 2 cm wel vliezen gebroken konden worden gelukkig kwam een verloskundige ook checken en zei nee dat gebeurd dus nog niet!
    Gel gekregen en naar uiteindelijk 2.5 dag begon de bevalling hij kwam nog een aantal keer en voelde me er niet prettig bij uiteindelijk is het een keizersnede geworden en hij maakte zulke lompe opmerkingen en fouten dat mijn man riep toen hij aan mijn bed wilde komen dat hij heel snel weg moest bij mijn bed..
    Conclusie voor mij: ze mogen opzich mee kijken maar alleen de dokter zelf behandeld mij dat geef ik ook steeds aan

2. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Met mn bevalling interesseerde het me trouwens geen biet wie er allemaal bij was haha

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mij ook niet, maar dit was geen bevalling....;)

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Was dat in a'hem?

Ik heb 1 keer een vrouwelijke gyn gehad. Die had kleine handen en GIGA nagels.
    Meine liebe wat deed die nacontrole zeer.
    Rotwijf.

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik ben helemaal klaar met alle assistenten en artsen in opleiding ed.
    Snap dat ze het moeten leren.. Maar niet meer op mij of op m'n kind.
    Teveel negatieve dingen meegemaakt en werkelijk geen 1 positieve ervaring.

Dit staat dus heel groot op mijn dossier maar ook op die van onze dochter.

Assistenten bij gesprekken etc. vind ik geen probleem. Maar het uitvoeren van onderzoeken gebeurt niet meer.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Jaaa die! Ik heb altijd die oude grijze meneer die van 7naar af komt maar die tang zoo echt nooit meer

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Klinkt pijnlijk....:$ Snap niet dat ze haar nagels niet kort houdt ivm haar beroepskeuze....:( Heb je er niets van gezegd?

8. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meekijken mag van mij eigenlijk altijd wel, maar de onderzoeken etc liever niet.

9. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Ik heb er echt geen problemen mee. Ook niet voor dochter ofzo.

10. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik heb ook eens een stagiair geweigerd. Bij mijn eerste inwendige onderzoek. Ik zag het niet zitten om op dat moment als kijkdoos te fungeren. Daarbij had hij hele grote handen haha. Hij leert t maar op een ander dacht ik toen.

11. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik heb bij de eerste bevalling onwijs mijn best gedaan ;) Werd geprikt door alle in opleiding mensen, en geloof me die prikten vaak mis, en ik was dan ook aan het eind aan alle kanten bont en blauw.
    Ze hebben van alles mogen doen, zelfs het gellen met inleiden is door een in opleiding meneer met hele grote handen gedaan.
    Enige wat ik absoluut niet wilde, en ook deze keer niet wil, is dat er ook nog eens in opleiding mensen bij de bevalling zijn.

Ik snap dat ze het moeten leren, maar ik heb tijdens beide zwangerschappen zoveel complicaties, en dus ook in opleiding mensen, gehad, dat ik vind dat dat ene ding wat bij mij wel soepel verloopt lekker gedaan word op kleine schaal.
    Dus ook nu weer aangegeven: van te voren prima, maar op het moment supreme wil ik gewoon lekker assistente, man, ik en gyn aan mijn bed hebben. Less is more ;)

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    2 van mij 3 bevallingen zijn gedaan door stagiaires. Eerst in het zh en bij de derde bij de verloskundige. Ik heb het beide als heel prettig ervaren. Op een of andere manier zijn ze echt heel begaan met je.

13. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ja hoor geen problemen mee..
    Zowel gesprekken, kijken of behandelen...
    Alleen prikken mag NOOIT meer gedaan worden door iemand in opleiding, zowel mij niet als mijn kind..
    Ik ben als de dood voor naalden, maar goed ik wilde niet zeikerig overkomen dus geaccepteerd. Duidelijk gezegt dat ik echt een naaldenfobie heb. Prikt de aio eerst 3x mis.. Deed haar begeleider het even ook 3x mis! (Infuus) bleek dat ook een aio te zijn😱.

Mijn bevalling zou ook door een stagiair gedaan worden, alleen toen het dreigde mis te gaan is het overgenomen en heeft ze alleen gekeken.

14. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Hier zelfs gehecht door een co assistent, wat ze overigens echt super netjes gedaan heeft, maar dat kwam vast door de gyn die haar op dr vingers stond te kijken.

Nee ik weiger ook wel eens als het niet prettig voelt, voor deze keer ook een stagiair kraamzorg geweigerd. Sla deze ronde even over, ik weet niet waarom, voelt gewoon niet goed.

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Mij kan het weinig schelen wie er meekijkt. Vroeg of laat wordt dat toch ook een arts of verpleegkundige. Heb bij gynaecologie bijna elk jaar wel prijs.

Alleen de assistent van mijn cardiologe ... die moet echt niet meer aan mij aankomen! Die moest een echo doen op een - voor een vrouw - gevoelige plaats (recht onder / aan de zijkant van de borst), maar hij behandelde mij echt de hele tijd als een stuk vee.
    Cardiologe was er bovendien zelf niet bij, dus ik kon geen opmerking maken.
    Die heb ik het jaar nadien gemaakt, toen ik bij mijn eigenlijke cardioloog terecht kwam (ze werken met 2 en het één jaar heb ik hem en het ander jaar heb ik zijn vrouwelijke collega, die dus meestal een assistent stuurt).

16. Logan

Logan Niet meer actief

Hmm die ken ik niet. Ik ga in hetzelfde ziekenhuis ;)

17. Leemax

Leemax Actief lid

11 mrt 2014
    105
    34
    28
    Bij mijn huisarts liep eens een huisarts in opleiding mee. Onderweg naar de spreekkamer vroeg ze of ik het vervelend vond of hij erbij zou zijn. Nou ben ik niet de vervelendste en ik had daar geen problemen mee.

Ik kwam echter voor een uitstrijkje en ik zag de bui direct al hangen. Na een kort gesprekje vroeg ze of hij het uitstrijkje mocht maken. Ik voelde me een beetje opgelaten en vond dat ik het niet kon maken om nee te zeggen.

Achteraf wel spijt van gehad. Volgens mij was het z'n eerste keer. Het speculum moest hij verwarmen onder de warme kraan, maar deze stond zo ongeveer op standje kokend heet. Was dus al niet echt fijn. En daarna moest hij met het kwastje weefsel afnemen, het bloedde als een rund en echt pijnloos was het ook niet. Hij schrok er zelf van volgens mij. Hij stotterde ojee wat een bloed. Ik keek naar beneden en zij heel droog zeg dat wel.

Bij het eerdere uitstrijkje bij de assistente had ik nergens last van, zij had duidelijk meer ervaring.

18. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Van mij mogen ze meekijken, zo leren ze het ten slotte

Mkb tweede bevalling is door verloskundige leerling gedaan onder toezicht van verloskundige. Zolang er toezicht is vind ik het prima

19. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik zeg eigenlijk altijd ja. Ik voel me niet zo snel ongemakkelijk, het zijn dokters en ze moeten het leren. Het maakt mij überhaupt niet uit of m'n dokter of gyn een man of vrouw is...

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, die mogen meekijken. Als iedereen nee zegt, leren ze het nooit ;)

Deel Deze Pagina