Dokter in opleiding die meeloopt....

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Geen probleem mee.
    Netjes dat ze het gevraagd hebben, dat gebeurt lang niet altijd(ook al hoort het wel zo)

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat heb ik nou echt nog nooit geweigerd. Zij moeten het ook leren, en ik heb daar dus ook echt geen probleem mee. Was ook een stagiaire bij mijn bevalling. Ik was toch echt niet bezig met wie daar waren.

Maar daarentegen heb ik een jarenlange MMM weg "mogen" bewandelen, en dan verlies je je gene al vrij vlot ;)

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik zeg daar nooit nee tegen.
    Ik ben nogal een schaamteloos persoon :D

Zij moeten t ook leren en dat is nogal belangrijk voor de hele samenleving.
    Een gyn in opleiding heeft zelfs mijn ks uitgevoerd.
    Tijdens de inleiding daaraan voorafgaand werd ik steeds dubbel inwendig onderzocht. Pijnlijk ja, maar ik ben al lang blij dat ik dan op die manier mijn steentje kan bijdragen.

Afgelopen twee echo's had ik een echoscopist in opleiding erbij. Mooi! Twee keer zo lang baby kijken :)

En de kraamzorg neemt over 10 weken ook een stagiaire mee. Prima! Twee paar handen in huis, voor mij en de jongens ;)

4. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Nooit geweigerd, het is tenslotte allemaal medisch noodzakelijk.

Ik heb zelf aangegeven dat bij mijn bevalling ook een stagiaire mocht zijn, maar alleen voor het meekijken, dat dan wel weer. Wilde wel een kundig iemand voor mijn eerste keer. ;)

Op controle heb ik ook een keer een stagiair gehad bij mijn gyn (ook een man), maar ik vind dat iedereen het moet kunnen leren, en vind mijn vagina niet gênanter dan wat voor lichaamsdeel ook.

Liefs,

5. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    ik had bij mijn eerste bevalling, een gynealoog in opleiding, een mannelijke, naar mijn idee deed die niet veel, hij keek vooral mee en schreef veel dingen op :( het grappig is dat deze gynecoloog in opleiding uiteindelijk mijn tweede bevalling heeft geleid maar toen was die al niet meer in opleiding, alhoewel zijn woorden waren, eigenlijk is elk arts gewoon nog in opleiding ;):) zelfs de ervaren gynecologen leren nog elk dag ach ja :)

was trouwens wel een aantrekkelijke man, ander half week voor mijn bevalling had ik hem ook voor een extra controle omdat de kleine niet voelde bewegen :)

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Na 2x bevallen te zijn maakt t me niks meer uit wie me bloot ziet. Buiten dat moet die man t vak ook leren en heeft hij schijnbaar interesse in zijn vak dus hij gaat eht niet kritisch naar je zitten kijken. Dus hier mag iedere arts e.d. Gewoon meekijken Scheelt me niks.

7. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Bij mijn bevalling. De arts in opleiding mocht erbij zijn maar mocht niet een infuus aanleggen.

8. Talvi

Talvi Niet meer actief

Van mij mogen de artsen in opleiding overal gewoon bij zijn.

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik heb er nooit problemen mee (gehad) en toch ook al wat nare onderzoeken gehad. Of er nu 1, 2 of tig mensen naar mijn onderstel kijken. Ik ga ervan uit dat ze dat doen uit een professionele interesse en dus boeit het me niet.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Heb heel veel echo's gehad en laatste keer toen spiraal werd gezet ging een jonge , zeer knappe arts in opleiding eerst even kijken. Dus eendenbek, lamp erop en even kijken. Daarna zette de gyn (vrouw) de spiraal na goed meegekeken te hebben. Dat er iemand meeloopt gebeurd heel vaak. Moest een keer lachen toen ik op een verpleegafdeling lag tussen de bejaarde na een hernia operatie. Mocht mijn bed nog niet uit maar moest wel gewassen worden . Komt er een jongen van mijn leeftijd samen met een jonge meid en hij wist niet hoe hij zich moest gedragen haha. Ik zij lachend tegen hem dat ik me borsten en schaamsteek wel zelf zou doen als hij het washandje nat zou maken. Pff je zag de opluchting in zijn ogen haha. Voelt even raar zo in je blote kont maar nee schaam me niet ofzo.
    Poepen of plassen in het openbaar lukt me dan weer niet.

Tja ik vind het niet meer gênant . Heb daar een piercing en daarvoor moest ik ook met de benen open. Misschien omdat ik totaal niet preuts ben . Bij dokter, zwangerschappen, miskraam etc zo vaak als kijkdoos gespeeld dat ik nergens meer van op kijk

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou ook weigeren, ik heb een naar verleden met mannen en daar liggen voor iemand vind ik al vreselijk.

12. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Het verbaasd me hoeveel mensen weigeren om een arts in opleiding handelingen te laten uitvoeren. Iedereen wil een ervaren arts, maar ze mogen niet (onder supervisie!) die ervaring opdoen? Beetje krom!

13. Talvi

Talvi Niet meer actief

Dit idd.

14. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    De enige keer dat ik nee hen gezegd is laatst bij mijn psycholoog. Ik heb al enorm veel moeite met mensen mijn emoties toevertrouwen, ik kon dat echt niet handelen dat er een voor mij onbekend persoon bij zat. Voor de rest zeg ik altijd ja, ik ben nogal schaamteloos en zij moeten het ook leren hihi....

15. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Al komen ze met een hele klas en willen ze allemaal even kijken, ik vind het prima!
    Ik vind scholing erg belangrijk en mijn poes doet hun echt niks hoor. Ben zelf IC verpleegkundige en weet wel dat het artsen echt niet uit maakt wat ze voor zich hebben. Ze hebben echt alles al meegemaakt.

16. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Voor een gewone afspraak bij de huisarts zou ik het niet zo ernstig vinden.

Wanneer het voor de intieme zone is zou ik het niet echt kunnen waarderen. Ik zou mij enkel doodschamen.

17. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helemaal niet gek dat je geweigerd hebt!
    Ik zou een mannelijke gyn sowieso al weigeren, bij een vrouw voel ik mij op dat moment al geen eens op mijn gemak. :)

18. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik heb er totaal geen moeite mee.
    Tijdens m'n bevalling had ik een mannelijke gyn, en ook een mannelijke gyn in opleiding en die man was me knap!! :)
    Dus vb het toucheren werd 2x gedaan, 1x was wel humor eerst mocht de gyn in opleiding voelen. De gyn zelf vroeg wat hij gevoeld had en hij zij ik weet het niet maar goed voelt het niet..
    Dus de gyn zelf gelijk voelen en die antwoordde met uh dat zijn de haren van het kindje :D

19. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik ga niet over mijn eigen grenzen heen: blij dat ik die keuze mag, kan en vooral durf te maken tegenwoordig. Bepaalde handelingen vind ik tot daar aan toe, maar ik heb grenzen die voor anderen misschien 'onzin' lijken, maar voor mij niet. Zou bijna zeggen ik zou willen dat ik ook zo kon denken, maar mijn verleden heeft me getekend wat dat betreft. Dus krom? Kun je niet zomaar zeggen ;)

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Tijdens mijn bevalling werd gevraagd of er een jongeman bij mocht zijn, een stagiar, dit was zijn eerste bevalling. Ik wilde nee zeggen, maar ik bedacht me toen dat als iedereen nee zou zeggen, hij nooit zijn vak zou kunnen leren. Nou hij heeft het geweten :p het was nogal een bijzondere/ enge bevalling.

Deel Deze Pagina