Peuter (2) ligt s avonds lang wakker

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Traveller, May 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Traveller

Traveller Lid

Aug 18, 2011
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Sinds de klok is verzet, slaapt onze kleine man s avonds niet zo goed meer in. Als we hem tussen 19 en 19.30 (na een vast ritueel) op bed leggen, horen we hem nog lang (1 - 1,5 uur) kletsen en zingen. Soms roept hij ons meer we gaan er nooit meer dan één keer heen.
    Ik weet niet zo goed of dit gewoon is of dat we er iets mee zouden moeten (en wat dan??).
    Het gekke is dat hij s middags om 12 uur naar bed gaat en dan direct in slaap valt. Meestal slaapt hij drie uur en soms moet ik hem zelfs wakker maken. Omdat hij overdag zoveel slaapt, hebben we geprobeerd hem korter te laten slapen. Helaas had dat geen effect op het inslapen s avonds.
    Wie herkent dit en heeft eventueel tips?

Dank!

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dat doet ie hier al twee jaar :D ...de ene keer valt ie gelijk in slaap en de andere keer ligt ie nog een uur of twee uur te kletsen/zingen, hij huilt of roept niet dus ga er nooit naartoe.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Volledige herkenning hier!

Meneer (bijna 3) kan echt nog niet zonder zijn middag slaapje.
    Dat is echt nog geen optie.
    Maar hij ligt dus, net als die van jou, gewoon nog zeker een uur in zijn bed wakker te zijn s'avonds.
    De dames zijn al lang in diepe rust, en als ik dan boven kom ( de was ophangen of iets anders op zolder), dan is het "hallo mama!"

Nu hebben we maar besloten dat we het voorlopig zo laten. Elk kind is anders. Mijn oudste heeft heel lang 2 slaapjes gedaan, en tot vlak voor ze naar school ging deed ze regelmatig nog een tukje eind van de middag. Jongste dochter zat al heel snel op 1 hele lange middagtuk. Na haar 3e verjaardag sliep ze niet meer overdag.
    Het wijst zichzelf dus.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gewoon lekker zijn gang laten gaan. Mijn jongste doet het ook regelmatig. Dan hoor ik haar en als ik dan naar binnen spiek is ze haar knuffels aan het toedekken, heel schattig. Ik vind het prima, ze roept of huilt niet dus laat ze maar lekker tot rust komen en ze vallen vanzelf wel in slaap.

5. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,809
    9,317
    113
    Gelderland
    Hier ook precies hetzelfde met mijn jongste. Altijd al wel geweest dat hij pas laat sliep. Gelukkig is hij meestal heel lief aan het spelen. Na de zomer maar eens kijken of we het kunnen vervroegen maar voor nu laten we het maar. Hij is overdag trouwens heel goed te pruimen behalve voor en na zijn slaapje ;)

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ons zoontje doet dit nu precies hetzelfde. Niet sinds de klok is verzet maar nu sinds een week of 3. Hij komt zijn bed niet uit maar ligt soms wel een uur te kletsen en zingen. Nu ook nog een uur later. Begint nu stil te worde. Ik denk dat het een fase is of hij zou in de middag minder moeten slapen. Maar ik kom liever niet aan slaapjes dus laat het nog even zo.

7. Traveller

Traveller Lid

Aug 18, 2011
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Fijn om te lezen dat andere kinderen het ook doen. En dat niemand zich er druk om maakt ;) .
    SOfietje: grappig dat jullie zoontje het nu ook doet en dat die vrijwel net zo oud is als die van ons. Mogelijk is het gewoon 'een fase' (altijd fijn om te kunnen zeggen :) ).

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Herkenning!
    Ga eigenlijk alleen terug als hij echt met zijn voeten tegen de muur ligt te bonken. Maar verder kan je er inderdaad weinig tegen doen..

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Doet mijn dochter ook al 3 jaar.. :p
    Ze roept of huilt sowieso niet, dus ik laat haar ook gewoon.
    Ze valt vanzelf in slaap :D

10. topper12

topper12 Niet meer actief

#10 topper12, May 15, 2014
    Last edited by a moderator: May 15, 2014
    Hier hetzelfde verhaal op die leeftijd. Toen we de middagslaapjes er af hadden hield het avondfeestje ook op. Helaas laten ze haar op het kinderdagverblijf 's middags wel eens slapen, wat gelijk resulteert in een avondfeestje :cool:

Ach ergens vond ik het ook wel gezellig. We lagen ook regelmatig dubbel om alle liedjes die voorbij kwamen op de babyfoon :D

11. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

Dec 3, 2010
    1,061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje geniet er ook echt van, van wakker in bed liggen. Hij ligt dan zo lief te dromen. 's Nachts heeft hij een beker drinken naast zich staan en die is 's ochtends leeg. Soms roept hij me dan, drukt de beker in mijn handen en zegt leeg. Als ik de beker dan weer gevuld heb, moet ik weer weg gaan. Hij kan dan nog best een uurtje blijven liggen.

Hij lijkt gewoon op mij, ik kan ook heerlijk in bed blijven liggen.

Share This Page