Vanaf welke leeftijd geen bedrekje meer voor peuterend cq gewoon bed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Caroline80, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caroline80

Caroline80 Actief lid

9 jan 2011
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Vanaf welke leeftijd gebruikten jullie geen bedrekje meer?

Wil het eens proberen zonder, maar vind het ook weer zo sneu als hij uit bed valt.

Mijn zoontje is nu 2 jaar en 4 maanden.

Groetjes Carola

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Denk dat het per kind verschillend is. Onze zoon pas na zn 4de verjaardag. Dat is zo'n draaikont en diepe slaper, dat hij echt niks merkte.
    inmiddels slaapt hij al een tijd zonder.
    om het te proberen zou je een tijdje een matrasje (evt van campingbedje) op de grond kunnen leggen. Als hij dan vslt valt hij zachter .

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wij hebben nooit een bedhekje gebruikt. Hij is twee keer uit z'n bed gevallen. Daarna nooit meer.

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Nooit gebruikt, zoon slaapt heel rustig.

5. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hier ook nooit er voor gehad.. Wel de eerste twee weken ofzo een matrasje er naast.. Week 1 1 keer er uit gevallen en toevallig van de week waarschijnlijk weer (al weet ik het niet zeker, hoorde een bons, gehuil maar toen ik ging kijken zat ze gewoon in bed, dus misschien wel hoofd gestoten :p )

Moet wel zeggen dat wij een bed hebben ikea waarbij aan de zijkanten van die omhoog staande randen zitten.. Ideaal :p

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.846
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier ook nooit gebruikt. Beiden meiden zijn vlak voor de 2e verjaardag over gegaan. Ze zijn er allebei weleens uitgevallen- of eigenlijk: uitgegleden.
    Teruggelegd en ze sliepen zo verder - soms nog even troosten maar niet eens altijd.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb m ook nooit gebruikt. Ze kreeg het peuterbed met haar 3e verjaardag. Ze is er de eerste week 1x uit gevallen en daarna nooit meer.

8. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier met twee jaar en vier maken Nog steeds in een ledikant :-D

Ik zou het gewoon proberen. Hij is er zo weer op toch?

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Mijn dochter is met 1,5 verhuisd naar een groot bed. Is 2x uit bed gevallen (1x wakker en 1x in haar slaap) en daarna nooit meer. Hebben dus nooit een bedhekje gebruikt. Maar scheelt misschien wel dat ze bij het hoofdeinde een opstaande rand heeft.

10. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Zal per kind verschillen, de jongste (met 2 jaar) had het niet nodig, nooit voor hem gebruikt.

11. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    rond 3jaar en een paar maanden gaf ze t zelf aan niet meer te willen. Grote zus had t ook niet dus mevr wilde ook niet.

Eerste 2 nachten wel voor mijn eigen gevoel een matrasje naast t bed gelegd (van t ledikant) maar was niet nodig.

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Nooit gebruikt. Zoontje ging naar peuterbed met 22 maanden, eerste nachten matras erlangs, nooit gevallen.

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.446
    17.397
    113
    bij dochter van ruim 2,5 sinds vorige week het hekje weg omdat ze het zelf wilde. Ze is ook groot (denkt ze :p ). Eerste nacht eruit gerold, daarna niet meer

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een paar weken voor zijn derde verjaardag.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dit dus.. eerste nacht er twee keer uit gevallen (geen pijn). We hebben we een juniorbed en onze zoon was 23 maanden.

Deel Deze Pagina