dokter wilt mij graag zien ???

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sila24, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

merah ja je hebt gelijk, dan neem ik ze gewoon in .. apotheek had ze niet op voorraad , ze hebben hem besteld komt maandag binnen

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Nou je weer druk gemaakt om niks,

en tuurlijk moet je ze nemen, je krijgt ze toch niet voor niets?

3. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Dus toch gewoon wat de assistente had gezegd. Stress om niet dus.

Zou de pillen wel nemen. Dokter schrijft ze niet voor niets voor. Maar je bent natuurlijk niets verplicht... De keuze om ze wel of niet te nemen is aan jezelf. Dat kunnen wij niet voor je beslissen.
    Je multivitamine is in iedergeval niet voldoende om het ijzertekort aan te vullen.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou ze zeker innemen. Bij de eerste was mijn ijzer ook laag en verloor tijdens de bevalling ook nog eens veel bloed, was niet lekker kan ik je zeggen.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Welke heb je precies gekregen? Weet je dat? Ik kreeg in eerste instantie die bruine tabletjes voor geschreven, Ferrofumaraat heeten ze. Daar kreeg ik ook harde ontlasting van. Dus ik ben terug gegaan en heb andere gevraagd, toen kreeg ik rode (ferrogradumet) maar daar ging het beter mee...

Neem ze niet in bij de maaltijd maar een half uur ervoor of een uur erna. Ze mogen namelijk niet samen met melkproducten, dat remt namelijk de opname van ijzer weer en dan heb je er nog niks aan.

Oja, en nog iets schrik niet als je ontlasting zwart word, dat hoort bij het gebruik van deze tabletten.

Ik hoop dat je je snel beter voelt!

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hoe het heet , weet ik niet , ik krijg ze maandag pas, en bedankt voor je tips:D

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ja je moet ze nemen...nou niks moet natuurlijk, maar je ijzer is te laag en daar helpt gewone multi vitamine niet echt tegen ;) je zou wel floradix of roosvice ferro ( bah goooooorrrrrr ) kunnen pakken, maar zou dit alleen doen in overleg met de huisarts ;)

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ohja Floradix, kreeg ik mee na de bevalling, ieeeuuuwwwlll!!!

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja, floradix, die tip wilde ik ook nog geven maar ik kon niet meer op de naam komen. Je hebt dat in drank (iiieeuw!) en tabletten. Dat is wat natuurlijker en je darmen reageren er niet zo sterk op...

10. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Als je ijzertabletten inneemt en daarna een glas fruitsap drinkt, heb je geen last van harde ontlasting!
    Ik kreeg die tip van mijn huisarts (na enkele dagen gebruik en erg veel last van de ontlasting) en alle klachten verdwenen helemaal!

't Is maar een tip :D!

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oh thanx voor de tip maakt het ook uit wat je drinkt?

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Vitamine C icm ijzertabletten is een goede. De vitamine C zorgt er voor dat je lijf het ijzer beter kan opnemen. En idd opletten met zuivel, dat mag je niet tegelijkertijd met ijzer innemen, daar moet het liefst anderhalf à twee uren tussen zitten.

13. angel229

angel229 Niet meer actief

In sinasappelsap zit vit c, dus dat kun je samen nemen. Vaak zorgt dit er ook weer voor dat je makkelijker naar toilet kunt. Verder bevat ananassap ook heel veel vit c.

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ff vraagje ik heb ferrofumaraat gekregen mag ik die gebruiken met davitamon mama plus vitamines?? ik heb het in de apotheek gevraagd maar die mevrouw dacht dat het gravitamon heette en ze zei dat het wel kon . Maar dat zijn andere vitamines als deze

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ja dat mag je wel in combinatie met elkaar innemen.

16. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ok dankje! waar heb je dit opgezocht??:)

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ik heb het niet opgezocht, heb het zelf ook in die combinatie geslikt en heb hele gezonde kindjes ;) :D

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ow zo haha :D;) hey maar ondanks dat ik die pillen 2 dagen slik merk ik geen verschil?? :(:( ik voel me nog steeds heeeeeel moe;)

19. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.359
    277
    83
    Vrouw
    Een ijzertekort is niet van de ene op de andere dag aangevuld hoor. Het heeft even tijd nodig om op te bouwen. Geduld hebben dus.

20. Sila24

Sila24 Niet meer actief

okke thanx

Deel Deze Pagina