Dokter

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Corina78, 27 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corina78

Corina78 Lid

27 jul 2006
    36
    0
    0
    Hallo
    Ik ben 6 weken zwanger en heb vandaag mijn huisarts gebeld om het te vertellen, moet over twee weken langskomen voor een aantal testen
    Weet iemand waarom?
    Ik dacht dat ik daarvoor naar een verloskundige moest??

2. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    Gefeliciteerd!!!!

ik zou niet weten waarom je pas over 2 weken naar de ha moet, misschien nog even bellen om te vragen..............??

liefs radna

3. Dip

Dip Bekend lid

28 mrt 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    Hoi Coirina,

Allereerst van harte!

Ik dacht ook dat de verloskundige dat doet, maar ik denk dat de HA 't zegt omdat je hem belde om t te vertellen misschien?

De HA inlichten over je zwangerschap hoeft toch niet persé??

Bel inderdaad anders even wat de bedoeling is?

Groetjes,
    Sandra

4. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    ik ben nu 4 weken en 2 dagen en de assistente van de dokter heeft me gelijk doorverwezen naar de verloskundige!
    is een doktersbezoek niet verplicht...?

5. evon

evon Actief lid

18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    Ik ging ook eerst naar de huisarts en stond binnen 5 min. met een felicitatie en het tel. nummer van de VK weer buiten.

6. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Gefeliciteerd!!!
    Je kan zelf kiezen of je onder controle bent bij de HA (tot een bepaald aantal maanden) of meteen naar de VK gaat.

7. fenniet23

fenniet23 Actief lid

22 jul 2006
    405
    0
    0
    Receptioniste
    Meppel
    Aller eerst van harte gefeliciteerd, ik ben bijna 7 weken zwanger maar ik ga dinsdag wel eerst naar HA. Omdat ik deze HA zo ontzettend goed ken. Hij heeft mijn moeder geholpen om mij op de wereld te zetten. Dus dan is het wel erg bijzonder lijkt mij. Hij was ook erg blij dat ik het tegen hem zei. Hihihi. Dus volgens mij is het een ieder zijn eigen keus om eerst naar HA te gaan.

Dikke kus Fennita

8. Kaatje1974

24 jul 2006
    29
    0
    0
    Doktersassistente
    IJsselstein
    Ik ben zelf doktersassistente en wij laten vrouwen met een eerste zwangerschap meestal eerst langs de huisarts komen voor wat extra info (moeders voor moeders) en de huisarts wil voor zijn eigen administratie altijd weten wanneer je eerste dag van je laatste menstruatie was. Hij/zij kan dan een melding maken in het systeem voor eventueel medicatie die niet bij een zwangerschap kan. Je wordt dan doorverwezen naar de verloskundige.
    Vrouwen met een tweede of meer zwangerschap verwijzen we gelijk door naar de verloskundige, maar we willen altijd weten wanneer de eerste dag van de laatste menstruatie was.

9. hallo , ik ben ook eerst naar de ha geweest voor een bloedprikje , ik ben ondertussen naar de gyn geweest , hier bij ons is het de gewoonte van eerst naar de huisarts te gaan , alvast gefeliciteerd meid !

10. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik heb direct de VK gebeld. Mijn zusje ging 8 maanden geleden ook naar de HA omdat ze zwanger bleek te zijn. Hij stuurde haar direct door naar de VK, onze huisarts doet helemaal niets meer wat betreft vk.

11. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    hartelijk gefeliciteerd ... :D sommige HA doen zwschapscontroles zelf..en dan zijn de eerste testjes bloedprikken

12. nicci83

nicci83 Bekend lid

10 jul 2006
    591
    0
    0
    gefeliciteerd!!

13. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Gefeliciteerd!!!

14. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Mijn dokter doet de begeleiding nog helemaal zelf. Hij vind het leuk om te doen, dus misschien doet jou ha dat ook wel.
    Geniet iig lekker van je zwangerschap.

15. ik ben vandaag ook naar de HA geweest die verwees me ook naar n verloskundige door!

groetjes krulliewullie

16. Friemeltje

Friemeltje Actief lid

2 jul 2006
    406
    1
    0
  17. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Gefeliciteerd!! ;)

Ik heb mn dokter alleen maar ff gebeld, en ik werd meteen doorverwezen naar de VK. Heb ook (nog) nooit onderzoeken bij de HA moeten laten doen ofzo..

18. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    ik ben ook zwanger van de eerste maar ik werd meteen doorverwezen en er werd niks gevraagd over laatste menstruatie!

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

Gefeliciteerd !!!!

Ik ben ook doktersassistente. Wij laten zwangeren niet bij de huisarts komen tenzij ze dat zelf graag willen ivm vragen/klachten. Anders feliciteerden we gewoon en stuurden door naar verloskundige. Ook vraag ik altijd even naar foliumzuur/roken en datum laatste menstruatie.

20. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Gefeliciteerd,

Ik ben ook pas bij de dokter geweest om te vertellen dat ik zwanger ben.
    Hij feliciteerde mij en deed eigenlijk niets om echt te bevestigen dat ik zwanger was.
    Hij gaf mij wel wat foldertjes mee van moeders voor moeders en een kaartje met telefoonnummer van de verloskundige. Deze zou ik pas over 2 weken moeten bellen.
    Eigenlijk stond ik net als Evon binnen 5 minuten weer buiten.

Deel Deze Pagina