buren zucht ben boos!

Discussie in 'De lounge' gestart door marline1983, 23 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    pfff zal het even kort uitleggen

mijn buren zijn van buitenlandse afkomst heb er geen problemen mee
    maar de kinderen gaan elke dag om 23.00 naar bed
    nu is het vakantie dus kan onze lol op
    de kinderen rennen de hele dag de trap op en af
    gillen de hele dag door
    gooien met de deuren

oke overdag geen last van
    maar savond net of ze het kunnen ruiken dat mijn kinderen naar bed gaan om 19.00

eergister weer veel lawaai deuren gooien trap op trap af
    gillen en mijn zoontje slaapt tegen de muur van de buren
    de huizen zijn zo gehorig dat zelfs mijn dochter die weer naast mijn zoontje slaapt de kamer ernaast ook wakker wordt
    dus manlief aangebeld of het zachter kon
    geen probleem daarna ook niks meer gehoord

nu dus wer en had al gezegt wacht nog 10 min dan ga ik aan de deur
    nog geen 5 min later begint dice te huilen
    ik naar dice toe youame ook wakker
    dus ik kwaad ernaar toe
    aangebeld doen ze niet open
    weer aangebeld doet hij kwaad open
    en zegt jah buurvrouw
    ik zeg kan het wat rustiger mijn kinderen slapen om 19.00 en zijn niet lekker te pas
    ja maar we hebben visite
    ik zeg dat maakt me niet uit mijn kinderen slapen om 19.00
    en worden wakker van jullie
    ja zegt hij hoelaat is het nu
    ik zeg 21.00
    ja zegt hij wij hebben ook last van jullie muziek
    ik zeg tegen hem van ik draai alleen overdag muziek
    en als jullie er overlast van hebben zeg het dan dan doe ik het iets zachter
    zo hard staat ie niet btw
    maar goed hij zegt het is nog geen 22.00 dus mag lawaai maken zo hard ik wil
    ik zit hier nu met 2 overstuurde kids die niet meer willen gaan slapen
    mijn dochetr heeft keel en oor ontsteking

heb het al lang genoeg aan gehoord zelfs het geluk dat de kids doorsliepen maar dit slaat alles
    ben zo boos nu

moest het even kwijt

2. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

oowwww wat klinkt dit bekend. Ik had gibons onder me wonen. Werd er helemaal knetter gek van. Ik ben verhuisd. Woon nog in dezelfde straat maar ben naar de overkant verhuisd omdat degene weg ging die daar woonde en ik haar goed kennen. Met een hoop dreigen bij de woningstichting hebben we dit voor elkaar gekregen. Ik woon hier nu sinds 30 dec 2009 en heb het hier SUPER naar mijn zin. This nu gewoon alsof ik thuis ben en niet in de apenheul..... Werd zo schijtziek van dat gejuul dat gestamp, muziek, hard gepraat en noem maar op.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ken het..

Naast mij woont ook een gezin met 4 kinderen en die slapen allemaal in één kamertje in stapelbedden, nu gaat mijn dochter straks naast die kamer slapen en houd mijn hart vast. Doordeweeks gaan ze ook vaak om 23.00 uur naar bed (alle 4, zijn allemaal nog onder de 10 jaar) en nu in de vakantie hoor ik ze soms om half 1 nog wanneer ik zelf in bed lig.. grrr

4. Kletskous

Ik weet ook eigenlijk niet wie er allemaal woont in dat huis. Zie steeds andere mensen en de moeder past 24-7 op de kleinkinderen.

Hadden ze een tijd terug een feestje. De jongste werd 1 jaar. Weet je tot hoelaat het feestje duurde 04.00 uur snachts. This toch niet normaal meer.... En ook gingen hun heel laat naar bed...

wat ben ik blij dat ik van dat grafgezin af ben.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    pff en het ergste is nog de ouders hebben elke dag ruzie en praten arabish hoe je het ook schrijft

is het dan zo erg dat ik mijn muziek iets harder zet zodat ik ze dan niet hoor?

maar klagen ho maar en er pas over beginnen als ik klaag:(

6. Kletskous

ja dat was hier ook zo. ik had een kaapverdiaansgezin onder me wonen of zoiets. Eigenlijkj hoort er maar 1 iemand te wonen maar zaten vaak met zijn 10nen in een klein kamertje aan de straatkant. Ik noem ze de gibons omdat ze ook echt de hele tijd die geluiden maken.

Heb je een huurhuis want dan moet je de woningcorporatie inschakelen, en steeds de politie bellen. Deed ik toen ook. wel veel ruzie gehad maar t heeft er wel toe geleid dat ik lekker aan de overkant kon gaan wonen.

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Lijkt me idd erg vervelend zulke buren en ben ook hartstikke blij dat mijn buurvrouw bijna nooit thuis is als ik zulke verhalen lees:) maar snap alleen niet wat voor verschil het uitmaakt of ze nou in t arabisch ruzie hebben of dat ze dat in het nederlands zouden hebben?:(

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik ga morgenen brief schrijven en een kopie ervan naar de woningbouw en bij die kopie naar de woningbouw zet ik er ook bij dat ze elke dag ruzie hebben enz

gelukkig gaan deze woningen gesloopt worden begin volgend jaar
    maar ja dit hou ik nu al anderhalf jaar vol nu heeft de druppel de emmer doen overlopen

9. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    jessy soms lijkt het net of er 1 afgeslacht word en als je dan de politie belt kun je helaas niet zeggen waar het over ging

maar ook omdat ze ook zo te keer gaan tegen de kinderen
    de kinderen komen eigenlijk alleen buiten om naar school te gaan
    en omdat je dan niet weet waarover ze het hebben kun je eigenlijk nooitwat beginnen tegen hun

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Die 'regel' van 'het is nog geen 22.00 u' slaat nergens op. Als het in jullie buurt gebruikelijk is dat het op een bepaalde tijd stil is, mag je verwachten dat mensen zich daaraan aanpassen. Dat is geen wet of zo, maar een soort van ongeschreven regel.

Als het altijd om 19 uur stil is en die mensen 'n takkeherrie veroorzaken, dan is dat gewoon overlast, of het nou wel of geen 22 uur is!

Vervelend, zulke buren.. :(

11. Tese

Tese Niet meer actief

Ik ken het ook helaas. Hiernaast wonen in het weekend 5 kinderen. En ze stampen de hele dagde trappen op en af. Gillen schreeuwen en janken. Als ze naar buiten gaan, staan ze onder mn zoontje zn raam te schreeuwen met zn 5en. Ik zeg er met regelmaat wat van want ik word er knettergestoord van!

12. Writer

Writer Niet meer actief

lastig hoor , zou politie inschakelen als jou kinderen steeds overstuur van worden:x of eerst woningbouw bellen ,pfffffff erg zulke buren ,

in mij vorige huis had ik ook last van ,maar dat waren volwassenen nederlandse jongens ,dreigen met politie , hele buurt klaagde over ,heeft echt best lang geduurd bijna 4 jaar tot ze met politie uit huis werden gezet8)balkon open kon niet want drugs geurtje kwam naar boven ,muziek tot midden in de nacht bah erg zulke mensen :(

succec meid

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    zucht. zo herkenbaar.

Ik heb af te toe het idee dat we onder een dierentuin wonen, als je eens hoort hoe ze hier het portiek trap afkomen, kamer olifanten noem ik het, en hoe ze met de deuren gooien, naar mijn idee klapt die erzo weer uit.
    De kinderen tot weet ik veel hoelaat wakker, prima, maar kap met dat schreeuwen en de trappen oprennen enzo :S

Nee rekening houden met een ander is hier ook ver te zoeken hoor

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ooo help, wat erg zeg. wat een asociale mensen. ik kan daar ook niet tegen. Succes!

15. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    De 22:00 uur regel is inderdaad waar. Máár (!!!) als jij er last van hebt, dan is het geluidsoverlast. En dan mag je er dus melding van maken, bij politie en woningbouw. Zij moeten je dus ook serieus nemen.

Overigens is die tot 22:00 regel meer van toepassing als je bijvoorbeeld gaat verhuizen. Dan mag je tot die tijd klussen. Niet iedereen heeft de luxe namelijk om daar maar vrije dagen voor op te nemen, of het in weekend te doen. Maar tot zo laatmag alleen zolang het geen overlast oplevert voor de buren. Zodra die er laast van menen te hebben mogen ze daar melding van maken.

Jij in dit geval dus ook. Als je buren niet instaat zijn tot aanpassen, of rekening houden met,... Staan jullie geheel in je recht.

16. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Brrrr krijg eerdaags ook nieuwe buren. Door al die creepy burenverhalen hou ik mijn hart vast.

17. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    aaah oke zit dat zo

maar goed de buurvrouw kwam toch even langs om uit te leggen dat ze bezoek had
    en dat haar bezoek naar huis was gegaan en datalleen de jongste zoon nog thuis was hebhaar zelf laten horen hoe gehorig het is want
    haar zoontje rende de trap op en af
    ja zegt ze ik weet het maar het zijn kinderen haar kids zijn 9 een 2ling van 7 en zoontje van 4
    en als ze dan wat zegt zijn ze het na 5 min vergeten

18. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dan moet ze eens met ze naar de dokter want dan is er wat mis in het korte termijn geheugen van die kinderen!
    Mijn kinderen wisten zich met 4 en zeker met 7 en al HELEMAAL met 9 echt wel te gedragen op een trap. Schreeuwen enzo was er al helemaal niet bij. Kom op zeg!
    DAT heet dus OPVOEDING!
    En daar begin je niet met 10 jaar mee hoor. Dan ben je nml al meer als 9 jaar telaat.
    En so what als ze het na 5 minuten al "vergeten" zijn. Dan zeg je het nog eens en als ze niet kunnen "onthouden" dan krijgen ze simpel weg straf.
    Moet je eens zien hoe snel ze van hun geheugen probleem af zijn dan! ;)
    Er is zoiets als woongenot en als dat bij jullie weg is door deze ellende (en daar kan ik me echt wel wat bij voorstellen zo) dan kan je daar over gaan klagen bij huur vereniging/woingbouw/politie. Eventueel ook eens de buren aan hun andere kant vragen of zij er geen last van hebben. Samen sta je sterker ;)
    Sterkte/succes!

19. jonibra

jonibra Niet meer actief

hihi in het huis waar ik woonde voordat ik hier ging wonen woorde eerst ook een gezin dat 's avonds pas ging leven.

Heb nog nooit een buurvrouw gehad die zo blij was dat ik er kwam wonen.
    Kon haar al vaag maar ze vloog me nog net niet om mn nek;)

Wel lastig voor je dat ze wel netjes komt praten, vind dat dat soort dingen het toch altijd weer een stuk moeilijker maken om te gaan klagen bij de woningbouw of politie.

Ik zou denk ik wel eens bellen, gewoon om te informeren wat wel en niet mag zodat je zeker weet dat je gelijk hebt.
    En dat toch tegen ze zeggen dat je als je last blijft houden stappen gaat ondernemen.
    Je kids moeten toch wel gewoon kunnen slapen!!!

Sterkte ermee :(

Liefs mij

20. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ik herken het ook wel, wij hebben ook vaak geluidsoverlast van de buren. Ze hebben 2 meisjes van een jaar of 7 en 9 ofzo en die rennen ook de trap op en af, gooien met deuren, schreeuwen etc. Dit ook wel eens 's avonds als mijn kids op bed liggen (ze gaan ook vaak best laat naar bed)
    Ben hiervoor nooit gaan aanbellen bij hun, want mijn zoon is heel vaak 's nachts aan het gillen en huilen of 's morgens vroeg om 5uur, dan heeft hij driftbuien dus ik kan me voorstellen dat hun daar ook last van hebben... (schaam me ook dood maarja)

Het blijft gewoon lastig als je in zo'n gehorig huis woont! Maar als ik jou verhaal zo lees vind ik wel dat je gelijk hebt hoor. Die regel van 22uur slaat in dit geval nergens op. Jou kindjes hebben hun slaap/nachtrust hard nodig en zeker als ze ziek zijn.
    Hopelijk kunnen jullie het toch nog onderling oplossen! Sterkte ermee!

Deel Deze Pagina