paniek in de tent

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door browneyes, 18 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    Moet het gewoon even kwijt..

Vandaag mn doppler gebruikt om naar het hartje van mn ventje te luisteren. Deze klonk veel langzamer dan normaal. Meteen mn vk gebeld. Zij heeft naar t hartje geluisterd en hoorde niks bijzonders. Toch voor de zekerheid naar t ziekenhuis gestuurd voor een ctg. Hier heb ik ruim 1 uur aan gelegen. Ik kreeg tijdens de ctg een pijnlijke hardd buik die wel 7 min duurde. Tijdens deze hardd buik zakte het hartslagje van de kleine naar 90. Vk van het ziekenhuis was erbij toen dit gebeurde. Na ctg een echo gemaakt. Volgens haar zal het niet lang meer durden voor ik fa bevallen. Nu naar huis gestuurd en morgen moet ik naar de spoedpoli voor nog een ctg en weer een onderzoek

Ik maak me echt zorgen. Ik heb best veel harde buiken en elke keer moet ik dan aan die lage hartslag denken. Ik ben zo bang dat het mus is....

2. Smokey11

Smokey11 Actief lid

20 jan 2013
    274
    23
    18
    Vrouw
    Oef.... Heftig zeg...
    Hoop dat het toch allemaal goed komt!
    Probeer erop te vertrouwen!! Succes meid!!

3. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh meid! Ik kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. Probeer voor nu te ontspannen, hoe meer stress, hoe meer harde buiken. Geef morgen in het ziekenhuis aan dat je je serieus zorgen maakt en wilt weten wat de risico's zijn. Dit om te voorkomen dat je je van alles in je hoofd haalt waardoor je nog onrustiger wordt.

Succes meid.

4. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Als je er bang voor bent, zit je nu ook op een mooi termijn om te gaan bevallen met bijna 37 weken. Als je je dus echt ongerust maakt dan zou ik vragen of ze het willen opwekken... Hij kan beter nu geboren worden, dan dat er dadelijk iets zou gebeuren want je kunt niet blijven luisteren met die doppler. Buiten dat zul je nu ook geen rust meer hebben de aankomende weken.

5. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik heb begrepen dat de hartslag van de baby altijd weg zakt tijdens weeën dus denk dat het ook met harde buiken kan?
    Als je zoveel harde buiken heb kan het zeker de voorbereiding oo de bevalling zijn. Je bent bijna 37 dus de kleine mag komen :)
    Zorg dat je nog wel een beetje rust pakt voor jezelf en de kleine.
    Sterkte

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Klopt! Dit heb ik gister nog gehoord op onze "pufcursus". Het gaat er ook voornamelijk om hoe de hartslag zich daarna weer hersteld. Als dat allemaal goed is, hoef je geen zorgen te maken. Je zit nu op een mooie termijn en ik vind de verklaring van de verloskundige best logisch.

Ik neem aan dat je inmiddels ook wel zo wijs bent om de doppler te laten voor wat het is? ;)

7. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    Thnx voor de reacties. Ik laat de doppler inderdaad even voor wat ie is. Ben nu ook wel weer wat rustiger. Voelde me gisteren echt machteloos. Ik was zo bang dat het allemaal ts zwaar voor mn ventje zou zijn. Harde buiken zijn inmiddels nog heftiger geworden. Ik ben benieuwd wat er vandaag op de poli uit gaat komen. Weet nu alleen wel dat de lol er voor mij een beetje af is...

8. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Wat een vervelende ervaring!

Ik kan je alleen vertellen dat het wel normaal is en het niet zorgwekkend is. Ik heb 7 weken in het zkh gelegen voor ik beviel en kreeg elke dag 1 of meerdere ctgs. Mijn zoontje dipte heel vaak met z'n hartslag! Kon zo in eens van 140 naar 60 zakken. De artsen hebben zich daar nooit zorgen om gemaakt omdat de hartslag goed herstelde. Pas toen dit niet meer gebeurde (door een infectie te wijten aan langdurig gebroken vliezen) hebben ze ingegrepen.

Succes vandaag met de CTG en echo, hopelijk kunnen ze je nog wat beter gerust stellen! En probeer toch nog te genieten van de laatste loodjes.

Dit gebeurt bij veel vrouwen die zwanger zijn, alleen is het bij jou toevallig opgemerkt. Maar al die vrouwen waarbij ze het niet weten, bevallen ook van een gezond kind.

9. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    Update.. gisteravond om 3 voor 8 is ons zoontje geboren :D

10. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Wauw gefeliciteerd!!!
    Wat super zeg!!
    Is alles goed met jou/jullie?? :D

11. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Wow, gefeliciteerd! Hopelijk gaat alles goed met jullie.

12. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    Alles gaat prima. Kns ventje woog 2920 gram en met een beetje geluk mogen wij hem vandaag al mee naar huis nemen :D net 1 dagje te vroeg geboren met 36 +6.

13. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    mijn tweeling hun hartslag zakte ook steeds weg bij elke harde buik en ik had al harde buiken vanaf de zesde maand(ben ook te vroeg bevallen na weken bedrust)maar over die hartslag moest ik me absoluut geen zorgen maken,dat was normaal zeiden ze in het ziekenhuis

14. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    lees nu pas het mooie nieuws :D
    van harte gefeliciteerd!!genieten :) :)

15. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zoon! Het was dus gewoon begonnen. ...

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hiep hiep!

17. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    wauw!!

gefeliciteerd

18. Minerva

Minerva Niet meer actief

Gefeliciteerd! :)

19. Irismarieke

Irismarieke Actief lid

15 mrt 2012
    410
    178
    43
    Vrouw
    Wauw wat gaaf. Van harte gefeliciteerd.

20. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje :)

Deel Deze Pagina