Dokters advies; Cola!?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by PlainJane, Nov 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    diarree en overgeven dan krijgen hier de kids en wij ook cola! wel de echte geen licht of kindercola het werkt super en altijd beter dan chemische rotzooi de kinderen vinden prik erg vies (ze krijgen hier geen prik drinken) ik doe er dan een paar korreltjes suiker in en laat het een tijdje staan op aanrecht zodat de meeste prik eruit is!

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Zoals vele al zeggen gebruik echte cola. Het liefst coca cola. Me zusje heeft een aandoeding in haar darmen waardoor ze zomaar ineens diaree kan krijgen. Daarom heeft zij altijd een flesje cola bij de hand. Dit werkt beter en sneler dan haar medicijnen. Haar arst zegt ook altijd: we mogen het niet als advies geven, maar het werkt bij de meeste mensen het beste. COLA dus

En inderdaad. Ik zou het ook niet zomaar doen bij een jong kind. Maar probeer het van het weekend en kijk dinsdag ofzo of het geholpen heeft. Twee of drie keer per dag een halve beker is meer dan genoeg.

Succes

3. moi78

moi78 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    4,213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Coca Cola heeft mij door de zwangerschap heen geholpen!! Ik was continue misselijk en had maagproblemen... Door 1 glas cola per dag soms 2, is het beter gegaan

4. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

Mar 31, 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    cola heeft bij mijn zoon ook geholpen de eerste keer dat iemand het aan hem gaf werd ik boos tot ik het resultaat zag. en nu nog steeds standaard een blikje in de koelkast voor het geval dat.

5. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Ik heb gister tweemaal een klein beetje gemengd met water gegeven.

Volgens mij vindt mijn dochter cola wel lekker.. ;)

Maar of het werkt? Naar mijn idee worden de luiers alleen maar meer. Afgelopen nacht heb ik haar in twee uur tijd drie keer moeten verschonen. :(

Ik kijk het nog twee dagen aan en anders ga ik maar weer langs de huisarts!

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Vertrouw ook je gevoel; als je denkt dat het niet werkt en je vertrouwt het niet, gewoon hap bellen he.

7. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Onze oudste heeft ook cola gekregen op die leeftijd tegen de misselijkheid. Hele goede tip voor maag/darm klachten.:)

8. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Nu een paar dagen cola gegeven, en het gaat al een heel stuk beter! :)

9. mar9

mar9 Actief lid

Oct 28, 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat hier een topic over is!!
    Mijn dochtertje van 3,5 maand is al een week ook aan de waterdunne diarree (heb geen schone kleren meer over, alles loopt d'r luier uit). Dronk ook amper, is nu iets meer, maar ik wil die diarree eindelijk.eens.laten stoppen!

Heb van de huisarts ook cola als advies gekregen, ze krijgt nog helemaal geen vaste voeding, dus was eerst een beetje huiverig, maar gisteren en vandaag toch cola geprobeerd, maar ze vind het zo vies, slikt echt geen druppel door! Ook ORS vertikt ze.te.drinken. Ook met een lepeltje of via vingervoeden hoeft ze.het niet.

Hebben jullie tips om het er toch in te krijgen, of iets anders om de diarree te.laten stoppen (meer huis, tuin en keuken middeltjes bijv.)?
    Dinsdag gaat ze in de draagdoek mee naar een bruiloft, ze is zelf niet ziek en lijkt weinig laat van haar buikje te hebben, maar ik wil d'r toch niet meenemen als ze niet helemaal.lekker in haar vel zit, of als ik bij elke.scheet met een noodgang naar de wc moet rennen omdat de diarree door d'r luier lekt.. (wat is daarop uw antwoord? TPPPPPP!)

Maar met of zonder bruiloft, die diarree moet gewoon stoppen!

Dus... Iemand.tips om de cola/ORS er in te krijgen, of andere middeltjes tegen diarree?

10. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Ik zou het ook eerder geven dan medicijnen, voor volwassenen helpt het iig. Terwijl ik m'n kind verder nooit cola zou geven de eerstkomende tig jaar.

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0

Via een injectiespuitje? Heb ik hier nu ook voor AB en verpulver daar ook zijn prednison in (heeft astmatische bronchitis).

12. Sunlover

Sunlover Bekend lid

Jan 26, 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik drink in het buitenland heel vaak cola als ik weer eens last van mijn buik heb vanwege het andere manier van koken.. Het helpt wel altijd!

Maar bij een kindje van 14 maanden...... Ik weet ook niet of ik dat zou doen bij mijn zoontje van 14 maanden!

13. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    doe haar dinsdag 2 luiers om, 1 van pampers en 1 van ander merk..

14. misa

misa Niet meer actief

Hmm, ik zou ook twijfelen. Maar ja waarom wel medicijnen wn geen cola, toch? Ik zou het proberen!

@mar9: er is een medicijnflesje van nuby: misschien is dat een idee?

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hihi, jij komt ook lekker uit de hoek :p Vind het ook een raar advies hoor......... Mijn kleintjes krijgen het zeker niet bij diarree.

17. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    1,514
    0
    0
    Ik kan me herrineren dat mijn broertje in het ziekenhuis lag door diarree en uitdroging. En zelfs in het ziekenhuis gaven ze cola.
    Was toen nog maar een klein hummeltje die net in zijn bedje kon staan.

18. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Op de HAP in Zwolle kreeg ik ook zo'n advies hoor. En ik neem aan dat zij wel weet wat ze doet.
    Nu was het heel simpel; ze moest drinken, maakt niet uit wat. Medicijnen kreeg ze al, maar werkte alleen voor haar oortjes, niet voor haar darmen.
    Als we cola zonder prik zouden mengen met water, kreeg ze en vocht binnen en grote kans dat haar darmen rustig zouden worden.
    Kan ik wel zeggen: nee doe il niet, maar dan konden we haar gelijk in het zh laten. Ze kreeg 12 uur om beter te gaan drinken, anders werd ze alsnog opgenomen.

Ik heb meer vertrouwen in een arts, dan in een artikel op internet.

Share This Page