Hallo Allemaal, Wij zijn al ruim twee jaar bezig om zwanger te worden. We zitten sinds kort in de mmm. Nu is er uit een van de onderzoeken gekomen dat het sperma niet van hele goede kwaliteit is (mogelijk ook niet voor IUI). Het was even alsof ik een klap in mijn gezicht kreeg. Wie kent dit probleem en is hiermee wel zwanger geworden? Groetjes Monique
Heel veel mensen weten niet van eventueel slecht zaad en dus worden er, denk ik, veel mensen alsnog zwanger. Hier op het forum zijn er een paar die vlak voor een IVF behandeling spontaan zwanger zjin geworden. Mijn man heeft erg slecht zaad en wij waren aangewezen op ICSI. In al die jaren nog nooit spontaan zwanger geweest. Elmo
Morgen wordt onze situatie tijdens een medisch overleg besproken. Er is al verteld dat de kans groot is dat het IVF of ICSI wordt. Spontane zwangerschap schijnt bijna niet te kunnen bij ons. Jij hebt ICSI gehad. Hoe snel was je zwanger en hoe vond je de behandelingen? Wat houdt het precies in? Groet Monique
Ik was zwanger na 7x ICSI (waarvan 6x eigen cyclus). Dat eigen cyclus doen ze alleen in Groningen. Wat de behandeling inhoudt: Hetzelfde als een IVF behandeling. Van het onderdeel ICSI merk je niks, dit gebeurd in het lab. Je moet eerst spuiten, tot je genoeg follikels hebt en tot deze de juiste grootte hebben. Dan heb je de punctie. Met geluk een terugplaatsing...en dan twee weken wachten. Succes!
Hoi, Wij hebben vorige week ook te horen gekregen dat voor ons de enige mogelijkheid icsi is. Het is een klap in je gezicht. Ik ga dit forum zeker volgen. Ben benieuwd wat voor inpact ICSI op je heeft? Liefs Marleen
Nee flauwekul Ik vond het opzich best wel aardig te doen allemaal. De onzekerheid en het eeuwige wachten vergen eigenlijk het meeste van je. Jezelf injecteren is even spannend, maar went. De punctie is niet fijn...maar het waard... En zo relativeer je eigenlijk alles automatisch wel. Elmo
Oke, Geeft weer hoop. Zelf injecteren vind ik niet eng want dat doe ik al maandelijks. Maar ik zit meer op tegen de punctie en het eventuele terugplaatsen.
De punctie is echt voor iedereen anders. De terugplaatsing voel je niet (nog niet eerder bij iemand anders gehoord ook).
Hoi,man man had ook heeel slecht zaad,dus icsi als laatste kans.onze 1e poging is afgebroken doordat de dosering te laag was voor mij. Toen 2e poging(overigens gewoon 1e voor de verzekering)dubbele dosering,spuiten zelf valt echt supermee hoor! Was wel depressief van de hormonen en moe. Misschien ook door de spanning en onzekerheid,want ja,geen garanties he! Toen hebben ze 7 eitjes met de punctie eraf kunnen halen.(vond ik achteraf niet zo erg als ik dacht,vond alleen de verdovingspuit pijnlijk) 4 bleven er over(deze waren bevrucht) 1tje is toen teruggeplaats(overigens doet tp helemaal geen pijn)die is toen helaas niet blijven zitten. Van de 3 overigen zijn er 2 ingevroren.1 tje was heel goed gaan delen na de ontdooing en is teruggezet,de kansen zijn wel minder omdat het een cryo was,maar met resultaat dit keer;zwanger! Ik vond het wachten heel zwaar,want ja,wat is het resultaat en is er wel iets terug te plaatsen? Heel veel succes en lekker meelezen hier hoor! Heb je echt veel aan,ikke wel iig.
Hoi Dames, Ik schrijf ook mee bij het onderwerp IVF/ICSI II, maar wilde me hier toch ook even melden. Wij hebben 1x IUI gedaan, na hersteloperatie van mn man. Helaas waren er maar 100.000 goede zwemmers. Niet genoeg om te kunnen bevruchten en dat is dan ook niet gebeurd. Vandaar dat we nu bezig zijn met ICSI. Morgen heb ik de eerste echo. Ben benieuwd hoe mn eitjes groeien, heb er betrekkelijk weinig last van. Maar nu krijg ik opeens de zenuwen. Wat als ik straks wel eitjes heb, maar er zijn geen zaadcellen....! Hoeveel zaadcellen waren er bij jullie pogingen?
Hier iemand die inderdaad op ICSI was aangewezen...na een operatie bij mijn man waren er maar 200.000 cellen gevonden! Begonnen met accupunctur en de hormoonprikken en na de eerste week prikken moest ik ongi worden en die is nooit gekomen...wonderbaarlijk maar maar was ik toch na 2 jaar spontaan zwanger geraakt echt heel bizar! Ik wens jullie heel veel sterkte met alles wat er komen gaat en hoop dat jullie ook snel een wonder dan wel natuurlijk of met hulp te mogen krijgen liefs nina
dat je man al kids heeft uit een eerder huwelijk zegt niets. Er zijn zo ontzettend veel factoren die meespelen. Mijn man heeft ook een dochter uit een eerdere relatie. De kwaliteit van sperma kan zo ontzettend wisselen. Een man heeft een cyclus van drie maanden. Dus het kan zijn dat het nu slecht is en over drie maanden weer goed.
Hoi, Zo bedoelde ik de vraag niet hoor! Was meer interesse, omdat hij een operatie achter de rug heeft en nu weer kinderwens. Bij ons wisselt de kwaliteit ook heel erg, bij mn man dan
hoi merel, nee hoor geen kids uit vorige relaties was ook niet een hersteloperatie van een sterrilisatie! hij bleek spataderen in de balzak te hebben wat de temp daar verhoogd en dus eventueel nadelig kan werken op de zaadjes... dat de operatie direct invloed zou hebben op het zaad is voor vele dokters en ziekenhuizen nog niet als bewezen beschouwd....vaak zijn er discussies of zo'n operatie wel zin zou hebben.... je snapt wij zijn overtuigd van het feit...manlief had bij de eerste check 10 niet levende zaadcellen en na de operatie 200.000 goede......nog steeds niet geweldig maar genoeg om benahandelingen mee te starten en in ons geval zelfs zonder behandeling...je snapt de opluchting dat de operatie weer voor mogelijkheden had gezorgd! liefs nina
Het is helemaal super dat het bij jullie ' natuurlijk' gelukt is! Wij hopen op een goede terugplaatsing na onze eerste ICSI poging. En stiekem hoop ik gewoon heel erg op een natuurlijke zwangerschap... ooit! Maar wij hadden met de punctie maar 10.000 goede zaadcellen en dat is wel echt iets te weinig. Maar goed, wie weet kan ik eind oktober positief testen!