Een goeie vriendin van mij heeft pas te horen gekregen dat de zaken er slecht voor staan.De enige kans die ze heeft om zwanger te raken is ivf. Ik weet dat Univé er 2 extra vergoed. Nu las ik in een van de topics hier het volgende citaat; Ik vind dat zo belachelijk he, dat elke verzekeraar zijn eigen regeltjes heeft wat betreft IVF/ICSI. Dat moet toch niet kunnen...IVF/ICSI is toch hetzelfde, moet toch niet uitmaken waar je verzekerd bent. Ik zou idd een klachtenbrief schrijven meid, you'll never know En anders idd overstappen....ik ben nu ook verzekerd bij Univé. De premie is wel hoog...213,- per maand alleen voor mijzelf. En poging 4 en 5 wordt ook maar éénmalig vergoedt...ik was zwanger van poging 4 en de MA was met 12w2d dus de telling begon weer opnieuw. Ik kreeg dus weer 3 nieuwe + ik heb nog poging 5 tegoed. Maarre....1 jaar lid...wie zegt dat? Ik heb me vorig jaar 27 december aangemeld en in februari van dit jaar begonnen met poging 4. Hoe zit het nu precies? Krijg je als je dmv ivf zwanger bent geraakt en dit mondt uit in een miskraam alles pogingen weer vergoed?Dus als je bij de 3e poging een mk krijgt krijg je dan weer 3 nieuwe pogingen? Of is dit alleen zo bij Univé?
Dit was mijn quote Wat betreft poging 1,2 en 3 is het bij elke verzekeraar hetzelfde...als je zwanger raakt met de 3e poging en je bent langer als 12 weken zwanger geweest, dan begint de telling weer opnieuw en krijg je dus weer 3 pogingen. Bij Univé kan je je inderdaad verzekeren voor 2 extra pogingen, alleen worden die maar éénmalig vergoedt. Dus stel dat je zwanger wordt van poging 5 en je krijgt een MK (let wel; ook hier geldt weer langer als 12 weken zwangerschap) dan begint de telling weer opnieuw, maar dan alleen poging 1,2 en 3. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en veel sterkte gewenst voor je vriendin!
Hoi Zara, Lief dat je aan me hebt gedacht toen...altijd fijn als er mensen met je meeleven! Ook als het met poging 2 fout gaat na 12 weken begint de telling opnieuw...de regel is gewoon dat ze opnieuw gaan tellen als de zwangerschap langer als 12 weken heeft geduurd...of dat nou poging 1, 2 of 3 is. Bij mij zijn ze idd ook opnieuw gaan tellen en poging 1 hebben we dus reeds gehad (mijn 4e) en in oktober gaan we verder met nr 2 (mijn 5e ICSI) Ik krijg er vanaf nu nog 3 vergoedt....nr 2 (oktober) en eventueel nr 3 en dan nog nr 5 waar ik extra voor verzekerd ben (want nr 4 heb ik reeds verbruikt)
Ik zit bij CZ en las dat vruchtbaarheidsbehandelingen daar voor de volle 100% vergoed worden.(afgezien van ivf natuurlijk) Dat houdt dus in dat ik meer dan 6 iui pogingen kan proberen? Zijn er hier meiden die ook bij CZ zitten en meer dan 6 iui pogingen gehad hebben?
ik zit bij cz nog maar weet van de iui niet hoeveel ze er vergoeden zou je eens misschien kunnen kijken op de site
Daar staat dus; Vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen . IVF/ICSI (bij een door overheid aangewezen instelling) en bijbehorende hormoonpreparaten : Poging 1,2 en 3 100% vergoed. En de 4e poging: bijzondere eigen bijdrage . Overige vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen: 100% vergoed Maar ik wil graag horen dat er hier meiden zijn die dus daadwerkelijk meer dan 6 pogingen hebben gekregen.(Ze kunnen wel zoveel schrijven in die polis 8) )