Absoluut. Hier ook veel meer vraag naar assistentes van de ROC, ook voor stageplekken. Er is heel veel vraag naar doktersass. ik denk dat je dus van een baan bijna wel verzekerd zal zijn
Ik heb wel vaker gelezen dat een praktijk liever iemand heeft die de gewone opleiding heeft gedaan, maar dat zal vast ook uitmaken per praktijk en wat jouw vooropleiding is. Stel dat de praktijk waar je gisteren een gesprek hebt gehad jou wil aannemen en je die eenjarige opleiding adviseert, dan zou ik me daar verder niet druk over maken, @MaLuc.
Nee, ik bedoel in de toekomst. Ik heb nu dus een heel positief gesprek gehad bij een praktijk en zij willen de eenjarige opleiding ook voor mij betalen (de driejarige vast ook wel, maar in mijn geval komt de eenjarige veel beter uit). Als ik hier na de opleiding ook nog een aantal jaren werkervaring op heb gedaan, maakt het dan voor een eventuele volgende baan nog uit waar ik de opleiding heb gedaan? Of is dan het belangrijkst dat ik een opleiding tot doktersassistente heb afgerond en werkervaring in het vak heb opgedaan?
Oh nee, hier willen de ass alleen geen stagiaires meer opleiden van de 1 jarige variant omdat de kennis gewoon te laag is (en het tempo hier te hoog). Maar als je al een stage plek hebt, de kennis doe je in de praktijk goed op!
Hm... ik krijg nu ineens weer advertenties op fb voor de eenjarige opleiding, terwijl ik er verder niet op gegoogled heb de afgelopen tijd. Alleen over geschreven/gelezen in dit topic. Google is watching us.... Advertentie is van OSG opleidingen overigens. Heeft een van jullie daar ervaring mee? Is ook in één jaar, maar niet van Capabel of Instituut Memo.
Hier een apothekersassistent, 10 jaar geleden de 3 jarige bol opleiding gedaan.. Ik werk nu als coördinerend apothekersassistent en zit dus in een hogere loonschaal en nog niet aan de top. Vind het werk nog steeds leuk en door de functie die ik nu heb meer variatie.. het loon van een aa is wat hoger dan die van een da.. bij apothekerssistent leer je alles over de medicatie en wat dit doet met je lichaam.. de opleiding doktersassistent focust zich uiteraard op andere dingen daar je ook handelingen verricht die wij niet doen. Het is maar net waar je interesse ligt. Ik heb het allebei gedaan maar mijn voorkeur ligt toch bij de apotheek.