eigen winkel beginnen, tips gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door miffy11, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik heb een idee in mijn hoofd wat ik wil.
    ik weet dat het een langer termijn project gaat worden wat niet een twee drie haalbaar is, maar ik wil graag weten waar ik het beste mee kan gaan beginnen.
    ik moet een bedrijfsplan schrijven, een kvk inschrijving hebben, een financieerder enzovoort..
    wie kan mij meer vertellen hoe dit allemaal in zijn werk gaat, waar ik op moet letten, rekening mee moet houden etc..
    alle tips zijn welkom!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik heb er ooit een opleiding voor gedaan en er komt veel bij kijken.

Wat ik als ik jou was eerst zou doen is op de site van de Kamer van Koophandel zoeken.
    Daar staan eigenlijk al je vragen op.
    Verder is er een forum voor beginnende ondernemers waar ook heel veel vragen worden beantwoord. Higherlevel heet het forum.

En waar je rekening mee met houden (naar mijn idee) is dat je niet alleen een bedrijfsplan moet gaan schrijven maar ook een marketingplan. Dit laatste is vooral om de markt te verkennen en bijvoorbeeld door middel van een SWOT analyse te bekijken welke sterkten en zwakten jou onderneming heeft of waaje tegenaan kan lopen.

Maar wel erg leuk dat je het gaat doen. Ben erg benieuwd naar het plan. (ik wil als je klaar bent met je bedrijfsplan of marketingplan er wel voor je naar kijken)

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hey, bedankt voor je antwoord, daar kan ik heel veel mee!

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    heel veel succes Miffy!
    wat voor soort winkel wil je starten dan?

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    (sorry ik kan je daar geen tips voor geven , heb daar echt helemaal geen verstand van) maar wilde je ff succes wensen! )

6. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    wat voor soort winkel wil je beginnen en waar?
    Of wil je iets vanuit huis doen?

7. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wat het precies gaat worden hou ik nog even voor me, wat ik wil is namelijk in deze hele regio niet te vinden, en ik wil niet dan iemand anders me voor is :)
    wil het wel hier in tilburg, ben toevallig vd week tegen een leuk pand aan gelopen, al ben ik bang dat die wel weg is tegen de tijd dat ik zo ver ben..

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    wat leuk en spannend!! Heel veel succes!!!

Deel Deze Pagina