Doktersassistenten gezocht (niet medische vragen)

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 13 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Zijn er hier doktersassistenten die ik mag pb'en met vragen over het beroep en de opleiding?

2. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Ik ben doktersassistente. Wat wil je weten?

LW85 vindt dit leuk.
  3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Aanstaande dinsdag heb ik speedmeeting met 6 praktijkmanagers van een gezondheidorganistie voor een leer-werkplek voor 2 jaar. Ik heb me al behoorlijk verdiept in de de opleiding, het vak en de organisatie maar zou graag nog vanuit de praktijk ervaringen willen horen.
    Zoals:
    - wat vond je aan de opleiding het moeilijkst/pittig en wat juist leuk
    - hoeveel tijd was je naast het werk en de lesdag per week nog kwijt aan studie
    - Wat zijn volgens jou belangrijke/onmisbare eigenschappen om het werk goed uit te kunnen voeren
    - wat vind jij fijne eigenschappen in collega's, wat voor iemand zou je juist niet als collega willen hebben, en waarom?

4. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Hoi je mag mij een pb sturen.

LW85 vindt dit leuk.
  5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Toevallig in Den Haag?
    Wij hebben komende week ook speedmeeting;)

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  6. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ja klopt! Wat toevallig haha. En het is maandag niet dinsdag zoals ik schreef :)
    Mag ik je pb sturen?

Anouk2005 vindt dit leuk.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja klopt maandag. Mijn collega komt met onze manager. Stuur maar een pb

LW85 vindt dit leuk.
  8. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.445
    1.032
    113
    Vrouw
    Haha toevallig dat jullie elkaar hier tegen komen.
    Ik ben ook doktersassistente. Ook bbl gedaan.
    Je mag me pb'en

Anouk2005 en LW85 vinden dit leuk.
  9. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Zeker toevallig! Dat bedenk je van tevoren niet haha. Ik ga je pb'en. :)

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb een universitaire achtergrond dus de opleiding is voor mij appeltje eitje. Belangrijk is goed alles bij houden en goede zelf discilpine te hebben met leren. Zoek een studiegenoot ook met goede motivatide, drive en discipline. Ik ging 1 dag naar school en liep 2 dagen stage. Fysiek kan ik niet meer. Ik heb 1 jarig via capabl gedaan.

Eigenschappen: empathie, sociaal/vriendelijk/beleefd, flexibel, goed kunnen analyseren/observeren, initiatief nemen, tegen drukte/stress kunnen, snel kunnen schakelen, goed feedback kunnen geven/nemen, accuraat/nauwkeurig zijn, kunnen denken in oplossingen/mogelijkheden, het samen doen (ik bekijk s morgens wat moet er gebeuren, wie wil/kan wat doen, hoe voelt iedereen zich/hoe zit iedereen erbij vandaag) en go with the flow ( het wordt vanzelf 17 uur, linksom, rechtsom of rechtdoor haha).

Ik heb een heel aan koninginnen binnen het team, waarbij de leidinggevende ook nog de hand boven diegene houdt. Yukh.

Kijk goed naar wat voor huisartsenpraktijk je wilt.
    Wil je een hele grote of kleine praktijk?
    Veel ouderen, Veel allochtonen of andere specifieke groepen wel/niet?
    Welke taken zijn er in de praktijk en hoe is de verdeling? Je hebt praktijken waar je balie en telefoon gelijk hebt, bij anderen is het gesplitst ter voorbeeld.
    Werk je voor 1 huisarts of meer?
    Wil je rustige dorpspraktijk of een drukke stadspraktijk?
    Etc.

Ik werk uiteindelijk in het ziekenhuis op een P&O afdeling met maar 3 collega’s. Rustig stabiel werk. Al kan er ook opeens een uitbraak in het ziekenhuis zijn of een prikaccident binnen komen. Oid. Dit blijkt na veel banen het best passend. Hopen dat ik in 2021 hier een vast contract krijg![/QUOTE]

LW85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina