Al heel lang een stinkoortje, wat is dit??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kwabbernoot, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hoihoi allemaal,

Mijn zoontje heeft al een maand of 2 stinkoortjes. Dan de ene kant, dan de andere. Op een bepaald moment de HAP gebeld(toen ik het voor het eerst rook) en die zeiden dat als hij geen koorts heeft ik niet naar de HA hoef of naar de HAP. Maar het blijft dus wel vies ruiken. Mijn man vindt overigens van niet, maar die ruikt echt een stuk minder goed dan ik.

Hij is eigenlijk altijd wel onrustig geweest, weet niet of het meer is sinds ik dit ruik, denk het eigelijk niet. Hij is af en toe wel erg jengelig zonder aanwijsbare reden.

Hij zit ook aan zijn oortje maar dit doet hij eigenlijk alleen als hij moe is, ik dacht zelf dat het daardoor kwam maar kan natuurlijk ook door een zeer oor komen.

Dus de volgende vragen aan jullie:
    - Ruikt een oor altijd vies??
    - Zal ik hier mee naar de huisarts? Of wachten op afspraak CB(moet nog voor de 3e prikjes, had vorige week een afspraak maar afgezegd ivm koorst. Moet nog een nieuwe afspraak maken dus weet niet wanneer dat zal zijn.)??

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hoi Kwabbernoot,

Zo op afstand is het natuurlijk lastig om te zeggen of er iets aan de hand is met je zoontje. Maar toen mijn dochtertje een maand of 4 was begon ik haar oortjes ook ineens te ruiken. Uiteindelijk bleek het hier om iets heel onschuldigs te gaan; ik droogde haar oortjes niet goed genoeg af na het badderen, waardoor ze gingen smetten. Toen ik daar achter kwam ben ik extra goed gaan afdrogen achter de oortjes én er in, en toen verdween dat nare luchtje. Sindsdien heeft ze er geen last meer van gehad. Er is kans dat het bij jou net zoiets is. Maar twijfel je dan kun je natuurlijk altijd even navraag doen bij het cb! Volg je gevoel, dan zit je meestal goed.

Liefs, Amaryllis.

3. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Precies hetzelfde gehad als hierboven.
    Ook wij vonden haar oortje stinken, goed gekeken (ook achter het oortje) maar niets kunnen vinden. Ik toch naar de huisarts en die heeft haar in haar oortje gekeken. Zag er allemaal goed uit (en schoon).
    Kom ik thuis, ga ik zelf nog eens goed kijken, zit er een smetplekje in haar oorschelpje bovenaan aan de binnenkant. Heel moeilijk te zien maar het zat er echt wel.
    Goed ingesmeerd met sudocreme en binnen een dag of twee was het weg en daarmee het nare geurtje ook.
    Vanaf die tijd letten wij er extra goed op haar ooortjes goed droog te maken als ze in bad is geweest (van binnen en aan de achterkant).
    Ook gaat ons dochterje aan haar oortjes zitten als ze moe is. Is voor ons het teken dat ze lekker moet gaan slapen :)

Deel Deze Pagina