Ons mannetje slaapt nu in een winterslaapzak, met een pyama en sokjes aan en dat gaat prima, maar wat als het nu nog kouder begint te worden. Hij is namelijk erg beweeglijk en gaat zijn hele bed door dus dekentjes heeft echt geen zin daar ligt hij dan nooit onder. Wat doen jullie dan om ze warmer aan te kleden of iets anders.
Ik zou hem nu juist nog iets uitkleden. Mij lijkt het redelijk warm voor een normaal verwarmd huis in NL. Daar wordt het toch nooit veel kouder dan 15-18 graden de hele winter door.. Nou werd die van mij juist onrustig omdat ik hem te warm aankleedde. Toen ik minder kleren aandeed bleef hij juist beter liggen onder de dekens.
Nou ik heb een echt koukleumpje, heb dat vannacht dus geprobeerd met een romper alleen en dat was geen succes, hij is meerdere keren wakker geworden, en heb hem halverwege een pyama broekje aangetrokken omdat hij wat koud aanvoelde gelukkig niet steenkoud, daarom vind ik het zo moeilijk.
Die van ons heeft een romper + pyjama aan (geen sokken) en slaapt gewoon onder een lakentje met dun dekentje. En slaapt prima. Als het straks echt flink gaat vriezen heb ik een warmere deken voor hem en kan ie evt zijn sokjes aanhouden.
onze kleine meid heeft een pyjama aan met een slaapzak zonder mouwen. ze kruipt haar hele bed door, dekens of lakens hebben bij ons ook helemaal geen zin meer, ze ligt meestal bovenin haar bed als het straks wat kouder gaat worden, wil ik wel d emouwen er aan vast maken, maar nu is het nog zo'n 20 graden op haar kamer, dus moet nog wel kunnen
Daarom zette ik het er al bij.. De mijne heeft 1 keer in een winterslaapzak met mouwen geslapen. En dat was bij mijn ouders, in een kamertje van zo'n 5-10 graden. En toen kwam hij er nog bezweet uit.. Ik zou kijken of je het kamertje in de winter op temperatuur kunt krijgen/houden? Bij de ergste vorst de ramen 's nachts dicht (overdag wel doorwaaien).
Tja ik zou gewoon zorgen dat het altijd minimaal 16 graden is als het kan. Verwarming overdag aan en 's nachts uit, dan blijft het meestal wel redelijk warm in de kamer. En anders bedje voorverwarmen met een warme kruik?? Of een majo onder de pyamabroek als het kouder is en eventueel daar nog sokjes overheen. Romper lange mouwen met pyama lange mouwen en een winterslaapzak met lange mouwen. Dan moet je toch een eindje komen?
Hij sliep in een winterslaapzak zonder mouwen, dan range romper en pyama en sokjes. Vannacht dus slaapzak met lange mouwen en alleen een romper met korte mouwtjes geprobeerd en dat was dus geen succes. Huis is gelukkig lekker warm. Ik wil hem nu inderdaad nog niet al te warm aankleden zodat ik hem straks warmer kan aankleden. Thanks voor jullie reacties. Het is ff zoeken he.
Voor hij gaat slapen even de kachel aan en weer uit als het ongeveer 16 graden aanvoelt? hier slaapt hij in een herfstslaapzak, dunnere dus dan de winter en een lange mouwen romper.