2 weken geleden heb ik blaasontsteking gehad...nadat ik hevige buikpijn had waarvan ik dacht dat het groeipijnen waren, toch maar een test gedaan. Ik heb hier een kuur voor gekregen en moest later opnieuw testen. Nu zat er geen bacyterie meer in mijn urine maar wel wat bloed. De assistent vroeg of ik klachten had? Ik zei dat ik dat eigenlijk niet wist omdat ik inmidels wel kon gaan bevallen dus de klachten misschien wel verwarde met elkaar. Nou volgens haar was er dan niks aan de hand, dus hoefde mijn urine niet op kweek. Nomaal gesproken had ik dit zo gelaten maar omdat ik een kleine uk in mn buik heb voelde ik toch de verantwoordelijkheid om het wel op kweek te zetten. Ze was een beetje gepikeerd omdat ik geen lage rug en buikpijn had. Ik zei dat heb ik wel maar ik verwar dit met een miss komende bevalling. Dus de urine op kweek en wat blijkt...idd blaasonsteking.(kan dat mens wel wat doen) Tijdens een zwangerschap hoef je geen specifieke klachten te hebben en zeker niet als je bevalling eraan komt maar goed! Nu ben ik allergisch voor amoxiline, de vorige kuur heeft niet geholpen dus die krijg ik ook niet meer, nu bleef er 1 kuur over en die mag niet voor een bevalling Nou moet ik vrijdag naar de gyn voor een ctg en laat de huisarts aan haar over wat te doen. Want er bestaat een kans dat het vanzelf wegtrekt, maar ook dat het erger word heeft iemand hier ervaring mee, wat zal de gyn nu doen? En richt die blaasontsteking in de tussentijd geen schade aan bij de baby? liefs.
De gyn zal misschien eerst met een catheter je urine afnemen om te kijken hoe het zit met je urine. Dan zal je urine op kweek gezet kunnen worden en indien er sprake is van een blaasontsteking zal hij/zij misschien in overleg gaan met een uroloog. Voor de baby kan het geen kwaad. Hou wel in de gaten of je geen koorts krijgt. ( loop met precies hetzelfde te klooien al 7 weken ondertussen ) Beterschap.
maar de urine is al op kweek gezet en daar kwam uit een blaasonsteking, dan doen ze dat toch niet nog een keer mag ik hopen? gr
Bij mij is het meerdere keren op kweek gezet. Zodat men specifiek weet om welke bacterie het gaat en daar de AB op afkunnen stemmen.
Er zijn toch wel meer kuurtjes dan alleen amoxiciline? Ik heb ook blaasontsteking gehad en kreeg daarvoor nitrofurantoine. Kun je niet vragen of dat misschien kan? Of is dat misschien hetzelfde maar dan onder een andere merknaam. Zou je kunnen vragen. Succes!
heb net de VK gesproken en die regelt nu met de dokter en de gyn wat ik ga krijgen Dus ik ben benieuwd, want hierdoor weet ik niet of ik nu aan het rommelen bn of dat het de ontsteking is @linnepinnie: ik mag de amoxy niet, dan is er een medicijn dat ik pas gehad heb(aam kwijt) en dus niet helpt dus die krijg ik nu niet meer. En dan is er nog iets en dat zal dan wel nitrofurantoine zijn, en die mag je niet voor de bevalling. Als ik de bavalling kon plannen dan had ik het wel geweten haha