Hoe lang wennen aan gewoon bed?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by sannie30, Aug 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Mijn jongens liggen nu een week in een 1-persoons bed, ze liggen samen op 1 kamer. De eerste 3 avonden gingen ze meteen slapen, zonder er ook maar 1 keer uit te komen. Vanaf de 4e avond ging het mis. Nu is het iedere avond feest, vandaag was het zelfs zo gek dat ik een kwartier geleden maar weeeeeeeeeeer naar boven ben gegaan, omdat de heren samen heel de commode aan het leeghalen waren. Afgelopen weekend ging het ook redelijk, toen was mijn man er 's avonds ook bij. We zijn toen allebei aan het hoofdeind gaan zitten, en met een hand op hun hoofdje vielen ze ook redelijk snel in slaap. Ik kan er nu niet 2 tegelijkertijd "aaien", dus zodra de 1 bijna slaapt, springt de ander op om te geinen, waarna de ander ook weer wakker is. Ik weet dat het tijd nodig heeft om te wennen en dat het deze week nog even extra lastig is, omdat ik het alleen moet doen, maar ik heb effe behoefte aan succes verhalen.

Dusssssssss; hoe lang heeft jouw kindje erover gedaan om te wennen? En na hoeveel tijd bleef hij/zij rustig liggen in bed ( of evt. eventjes spelen, en daarna slapen)? Ik lees op internet dat het gemiddeld 2 tot 3 weken duurt ( OMG, hoe kom ik die tijd door ;))...

2. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Succes en sterkte :)

Ik lees mee want wij moeten er op den duur ook aan. Ik stel dat moment nu nog uit. Mag ik vragen waarom jullie er nu aan zijn begonnen?

Onze jongens zitten ook bij elkaar op de kamer. Hun ledikantjes waren tot een half jaar/heel jaar geleden naast elkaar, maar toen uit elkaar geschoven omdat de aapjes tot huilen van de ander toe bij elkaar in bed kropen. Dus ik zie er tegenop!

3. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

Jun 27, 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Haha hier ben ik dus aan het uitstellen.... nieuwe (peuter) bed staat klaar maar ik denk al aan de nachtelijke wandelingen die gaan komen, oefz! Ik zie alle kleren al uit de commode door de hele kamer liggen. En ze is nogal een sloper, behang scheuren, alles leeg halen en wat kapot kan kan kapot (papier, behang dus, luiers, boekjes) alles kan als er geen toezicht is KAPOT! Zucht.

Erger nog, zonder slaapzak, achterstevoren en binnenstebuiten gaat de romper, luierbroekje en luier uit. Nou dan weet je het wel :p

4. beccie

beccie Niet meer actief

hallo,

mijn zoontje ligt nu een week of 3 in een groot bed,
    maar hij is ook al 3 jaar, en eigenlijk gaat het best goed,
    de laatste dagen komt hij savonds wel steeds 1 of 2x eruit.
    en staat hij boven voor het traphekje te roepen..
    ik breng hem dan meteen weer naar bed en zeg dat hij echt moet gaan slapen.
    en verder zeg ik dan ook niet veel meer. na max 2x zeggen dat hij terug moet gaat hij slapen.

in het begin wou hij steeds nog een verhaaltje, nog wat drinken etc, maar daar ben ik mee gestopt.
    want dan blijft hij rekken omdat hij dan wil dat ik blijf. gewoon terug leggen en weg gaan werkt hier het beste.

Maar ik heb natuurlijk maar 1 peuter op een kamer, en 2 is misschien wel weer wat lastiger :)

s6 ermee :)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon is met 24 maanden naar een peuterbed gegaan. Hij mag er best uit komen. Hij mag namelijk zelf bepalen hoe laat hij gaat slapen zolang hij maar in zijn kamer blijft (hij gaat trouwens altijd op een schappelijk tijdstip slapen). Natuurlijk werkt het met één kind anders dan met twee op één kamer.

6. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier met 19 mnd naar een groot bed, ging eigenlijk (met een paar kleine hobbeltjes) gelijk goed.

7. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Ik ga er morgen ff op reageren. Ben een beetje op, van deze week, hahaha...

8. Triskele

Triskele Niet meer actief

Uhh niet die van mij lag met 1 jaar al in een normaal bed even duidelijk gemaakt wat de regels zijn anders moet ze weer in n babybed was zo gepiept ik heb de eerste dagen even de deur dichtgedaan om duidelijk te maken dat er niet mag worden rondgelopen, ik haal ze ook altijd om dezelfde tijden , uitslapen gebeurd hier niet en nog nooit problemen gehad op dit gebied.

Ze klom met 1 jaar al uit ledikant zelfs met slaapzak aan dus dat is veel te gevaarlijk liever rondwandelen dan nek breken door babybedje.

9. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hier met 2 jaar naar een gewoon bed gegaan. Er blijven fases dat ze uit bed komt, maar ze moet ook leren omgaan met die vrijheid. Ik zou er zelf niet bij gaan zitten. Ik heb dat ook een poosje gedaan en uiteindelijk kon ze niet meer zonder, terwijl ze eigenlijk altijd prima kon slapen. Ze heeft nu een klamboe boven haar bed, dat geeft wel een geborgen gevoel!

10. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    1,837
    0
    0
    even vraagje tussendoor. Bedoelen jullie met een gewoon bed een eenspersoonsbed of een peuterbedje? wij willen voor onze zoon een nieuw bed bestellen maar twijfelen nog welke we moeten nemen

11. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

Jun 27, 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Hier gaat het om een peuterbed van 70 x 140.
    Dit matras lag al in haar ledikant en is dus in het peuterbed gegaan.

En nou ze is er vanavond voor het eerst in gegaan! Dol enthousiast dat ze in het grote bed mocht. 2.5 uur wakker geweest. 4x de uitvalbeveiliging op de grond gesmeten en door het dolle heen.
    Nu ligt ze te slapen, stijf tegen de beveiliging aan. Thank god dat ze 'm nu heeft laten zitten dus ;) en hoe ze er bij komt dat die eraf kan? Niet van ons gezien.... gewoon een poging gedaan denk ik en 'hoera, dat was gelukt'.
    Heb 'm zonder een gesprek tgen haar te beginnen teruggezet en ben de 4e keer wat boos geworden dat dat er niet af mocht. Toen heeft ze het niet meer gedaan of was ze zo moe dat ze in slaap is gevallen.... ben benieuwd morgen ochtend.

Ze is er overigens niet uitgekomen! Een wonder.
    Wel eng, wat ze gaat steeds staan en oef, dan geen hoge randen om tegenaan te vallen.

Het ledikant staat er nog voor noodgevallen.
    Hoop dat het goed gaat de aankomende tijd!

12. Triskele

Triskele Niet meer actief

wij hadden met 1 jaar een peuterbedje en met anderhalf jaar een normaal bed.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik weet niet of je veel aan al onze ervaringen gaat hebben, omdat jij er twee tegelijk op hun kamertje samen moet laten wennen....
    Hier was het vanaf dag 1 helemaal prima, zij het dan dat ze de eerste paar nachten nog even uit bed viel tijdens haar slaap. Maar ze had dan ook een rothekel aan het opgesloten zitten in d'r ledikant ;) Thirza komt zelden uit bed, speelt -zeker als ze 's middags geslapen heeft- wel altijd nog even wat in bed, maar valt wel in slaap als ze moe genoeg is.
    Bij jouw jongens zou ik denken dat ze die grens wel overgaan, omdat ze elkaar lekker op lopen te jutten, dus misschien eens bij de tweelingmama's tips vragen?

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier een peuterbed, vanwege de grootte (kleinte) van haar slaapkamertje. Anders zou ze gewoon een groot bed direct hebben gekregen.

15. Theepot

Theepot Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier zijn we drie weken geleden overgegaan in een normaal bed en het gaat hier hartstikke goed. Ze komt zelfs 's morgens haar bed niet uit, eerst roept ze ons en als we op haar kamer komen komt ze haar bed pas uit.
    We hebben hier trouwens direct een 1 persoonsbed genomen maar ze is dan ook al bijna 3.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ben het met rozemarijke eens, jouw situatie is anders. Ties ging over met 20 maanden (hij wilde zelf) en day ging direct goed, nooit iets meegemaakt.

17. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    @ Troetelbeertjes; Wij zijn ermee begonnen, omdat wij echt het gevoel hadden dat ze er klaar voor waren. We hebben een periode gehad dat, als ze 's nachts of 's morgens, wakker werden ze keihard stonden te gillen in bed; "ERUIT, ERUIT, ERUIT..." En omdat ik wilde voorkomen dat ze uit hun ledikant zouden gaan klimmen, begonnen we langzaam de kamer op te knappen, zodat ze konden verhuizen naar een groot bed. We kijken het nu nog even een week of 2 aan. Daarna gaan we op vakantie. Mocht het over 2 weken nou nog niet beter gaan, dan denk ik dat ze tijdelijk weer terug gaan naar de ledikantjes en doen we een nieuwe poging als het 's avonds donker is.

18. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Bij ons ging het meteen goed, hij is er 's avonds nooit uitgekomen. Alleen na een paar dagen stond ie 's ochtends om 5 uur al naast ons bed, vonden we een beetje vroeg (hij slaapt altijd tot minstens 7 uur, vaak later). Dat hebben we opgelost met momo, een wekker van babyzoo. Hij mag 's ochtends pas uit bed komen als momo zijn oogjes open heeft. Het werkt fantastisch!

PS. Hij ging met 2j9m over naar een peuter-brandweer-bed, de eerste paar dagen en nachten mocht ie ook in z'n ledikant als ie dat wilde, en dat wilde hij soms ook. Daarna ging het ledikant naar z'n broertje.

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja ook hier geen problemen..
    maar ook hier niet echt een vergelijk.. onze dochter kon namelijk letterlijk niet zelf dr kamerdeur open maken.
    daar was ze gewoon te kort voor.
    en ze had ook niemand om mee te spelen

dus als ze al uit bed kwam... lag ze er na 10 minuten meestal wel weer in
    maarja.. dat lijkt me een heel ander verhaal als je er meer dan 1 op een kamer hebt... dan loop je toch het risico op een flink feestje :)

20. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    En er word hier ook echt flink gefeest :D Maar goed, ik was dat 2 dagen geleden zo beu, zat er samen met mijn man weer al een tijdje bij. We hebben ze toen terug in het ledikant gelegd en ze sliepen binnen 2 minuten. Dusssssssssss, conclusie maar getrokken dat ze er nog niet klaar voor zijn. Na de vakantie gaan we het maar weer 's proberen.

Share This Page