Doktertje spelen...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Rosao, 28 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoe gaan jullie daar mee om? Zoonlief was van de week wezen spelen bij kinderen (7/8) en blijkbaar hadden ze een spelletje bedacht waarbij ze elkaar uitdaagden de broek uit te doen en de piemel/plasser te laten zien. En dit was uiteraard precies bij een moeder die dat helemaal niets vond (vieze praat). Vind het moeilijk omdat ik het normaal minder hoog opneem dan zij, maar werd een beetje mee getrokken in haar mening. Zij had haar kinderen hier ook straf voor gegeven. Hoe reageren jullie dan naar die ouders?

Zoon is erg gefascineerd door de liefde (bezig met verliefdheid, wil weten hoe lichamelijke liefde werkt en kinderen krijgen/maken) en in zijn klas zitten ook een paar kinderen die daar erg stoer over doen. Vind het lastig om daar goed mee om te gaan eigenlijk.

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Ik vind het wel raar om daar straf voor te geven. Tenzij één kind de anderen echt gedwongen heeft, maar uit het verhaal begrijp ik dat ze allemaal mee gedaan hebben.
    Ik zou wel een stevig gesprekje voeren en uitleggen waarom dit niet zulk gewenst gedrag is.

3. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Boos worden moet je in ieder geval absoluut niet!

Hier is het nu ook aan de orde met de oudste van bijna 9.
    Wij gaan het boek "ben jij ook op mij?" kopen. Daar staat alles uitgelegd in kindertaal maar wel gewoon benoemt hoe het is. Ze wil ook weten hoe het allemaal zit. Ze had bij een vriendinnetje op internet gezocht op het woord "seks" en toen een filmpje gezien waar ze erg van geschrokken is maar ook heeft ze samen met het vriendinnetje dingen uitgeprobeerd. (niks schokkends!) Gelukkig is ze gewoon naar ons toe gekomen (na een paar weken) dat ze er wel mee zat. Maar uiteraard zijn we niet boos geworden! Het is namelijk niks geks of vies, je moet ze alleen wel uitleggen dat het iets voor jezelf is. Dat je op die leeftijd best je zelf mag ontdekken maar dan wel in je eentje gewoon op je kamer. Ene kind is er eerder mee als het andere kind. Maar ik vind als ze er interesse in gaan tonen je er ook niet geheel omheen moet gaan draaien en gewoon vertellen hoe het zit op hun eigen niveau. Dat boek kan een goed hulpmiddel daarbij zijn.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    We hebben thuis idd ook van alles uitgelegd. Heb ook een boek over seksuele opvoeding van sanderijn van der doef, maar in de praktijk is het toch lastiger :) Hij weet ook dat volwassenen die elkaar heel lief vinden s.e.x met elkaar hebben en wil dan weten of hij dat ook mag als hij verliefd is op een meisje (zei ik: nee ben je nog een beetje te jong voor) en waarom dan niet...

5. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik zou er ook niet boos om worden maar wel uitleggen dat het niet gepast is elkaars blote billen te bekijken enzo.

Onze dochter wil trouwens " dat ene....eeeehhm wat jullie hebben gedaan om mij te maken" zoals ze dat zelf zegt:D noooooooit doen!
    "Dan haal ik die zaadjes wel in het ziekenhuis zoals mijn juf dat heeft gedaan!":D

6. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Haha dat vind ik wel grappig. Zou ik haar aan helpen herinneren als ze der eerste vriendje heeft :D

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik leg mijn kind dan uit dat het binnen een vaste relatie tussen twee volwassenen hoort, onder andere omdat je er zwanger van kan worden. Sommige gedragingen zitten meer verantwoordelijkheid aan waardoor ze het nog niet mogen. Hij mag ook niet met de grote keukenmessen werken of auto rijden. Ik probeer er altijd eerlijk en duidelijk in te zijn en daar hoort voor mij juist ook bij dat seksualiteit een mate van intimiteit en verantwoordelijkheid met zich meedraagt.

Elkaars piemel vergelijken vind ik trouwens nog niet zo'n issue, ze vergelijken ook elkaars lengte, gewicht en haarkleur. Een piemel is op zich niets speciaals. Ik zou daar dus sowieso geen ophef over maken, maar wel uitleggen dat het in de samenleving niet echt gepast is om zomaar te doen. Straffen vind ik absoluut niet nodig.

8. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Toen ik haar vertelde dat ze het wel zou willen als ze later als ze groot is de juiste en liefste man van de wereld tegen zou komen keek ze me twijfelachtig aan.... Ik zei dat ze er voorlopig nog veeeeeeel te jong voor is stelde haar dat weer gerust:D

Deel Deze Pagina