Van slag door nieuwsbericht

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamaa6, 7 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ik heb vaak dat ik oprecht van slag ben me verdrietig voel en heel boos over een nieuwsbericht dit houd me dan echt bezig
    Nu sprak ik daarover met een vriendin en die vindt het echt onzin ben ik dan zon muts?

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dat is voor iedereen anders. En ook het bericht kan iedereen anders opvatten.
    Vandaag is Liam gestorven, een jongentje met een ongeneeslijke ziekte, en de ouders hielden een blog bij op fb. Dat doet me zeker wat en heb er van gehuild. Dus nee je bent geen muts maar je vriendin is ook geen heks...je hebt zachte en harde mensen, het verleden maakt hoe je word.

3. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Hoer ook zon soft ei. Het is nog erger geworden na mijn zwangerschappen. Ik kan al huilen van een reclame of een aandoenlijk gezicht wat ik bijv. Ergens op straat zie. Niks mis mee hoor.

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Oh nee hoor. Ik heb dat ook, kan me daar echt mee bezig houden. Zoals Birds al zegt Liam die vandaag naar een lange strijd is gestorven. De verhalen heb ik vaak voorbij zien komen (en gelezen) op fb. Mensen in mijn omgeving kennen dit gezin ook, dus dat doet echt wel iets met me.

5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik kijk gewoon geen nieuws meer!

Ik heb dat ook, ik "stop" regelmatig met facebook door berichten die me raken.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.663
    113
    Waarom zou je een muts daarom zijn!. Mij raakt het nieuws steeds van aleppo. Als ik dan lees dat een kinder -zh is gebombardeerd en die arme couveuse baby's in de schuilkelder zitten moet ik wel extra slikken. Dan ga ik verder denken hoe erg het dan wel niet voor de ouders zijn van de kindjes, voor de pas bevallen vrouw, voor iedereen die de verschrikkelijke oorlog meemaakt. Brrr krijg er nu alweer de kriebels van. Oh en tv programma's met mensen die nog maar kort te leven hebben kan ik al helemaal niet kijken.

7. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hier ook zo een...
    Een van de slachtoffers van de vliegramp in Libië in 2010 kwam ieder jaar naar de voorstelling van mijn toneelvereniging kijken. Kende hem verder niet, alleen van zien dus.... maar God, wat heb ik zitten janken bij de herdenking op tv.

3wk geleden overleed een patiënte in de huisartsenpraktijk waar ik werk, 39jr en mama van jonge kinderen. Ik geloof dat er niet een collega was die niet een traantje heeft gelaten. Huisarts zelf ook, die heeft kinderen van dezelfde leeftijd.

Is het misschien dat het zo dichtbij komt? Zo'n blog over een overleden kindje, een nieuwsbericht...dat er opeens het besef komt dat zulke dingen iedereen kunnen gebeuren? Bij die overleden mevrouw van mijn werk schoot ik pas echt vol toen thuis mijn zoontje op me af kwam rennen. Dat haar kinderen dat niet meer kunnen. Pfff ik voel alweer een brok.

Mijn vriend vindt dat ook onzin. Ik kende haar toch niet? En die jongen van die vliegramp kende ik alleen van zien. Ik weet het niet, ik ben daar gewoon gevoeliger voor dan hij.

8. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Eigenlijk om alles dat erg is en met kinderen is. Dan krijg ik het even benauwd. Laatste dat ik hoorde over het peutertje dat gestikt is in de auto. Dat de vader dat expres heeft gedaan. Ik moest bijna kotsen van woede. Dat er mensen zijn die tot zo iets in staat zijn. Walgelijk.

9. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Ik heb dat ook.. laatst dat bericht over die bombardementen in Aleppo op dat kinderziekenhuis.
    Tranen over mijn wangen gewoon.

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Heel herkenbaar hoor! Vooral berichten over kinderen. Ik heb echt regelmatig tranen na het lezen van een bericht.

11. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Ik heb niet zozeer tranen, maar ik kan me dan zo ontzettend rot voelen. Echt zo'n naar gevoel in mijn buik uren lang. Ik heb dat niet alleen bij het nieuws, als ik bijv weet dat iemand problemen heeft kan ik me dat ook erg aantrekken.

12. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik vind vaak de dingen die je op het nieuws ziet verschrikkelijk. Maar dit greep me echt aan. Verschrikkelijke beelden van een gebombardeerd ziekenhuis waar de verpleegsters huilend de couveuse baby's probeerden te redden. Ik had echt tranen in mijn ogen. Helemaal omdat de kans groot is dat deze kindjes het niet zullen redden:(. Afschuwelijk.

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Sinds ik moeder ben heb ik veel moeite met nieuwsberichten of programma's over erge gebeurtenissen met kinderen. Ik kijk of lees dat bewust vaak niet omdat ik daar helemaal naar van word.

14. susy26

susy26 Niet meer actief

Nee hoor, en zoja dan ben ik ook mr een muts hihi

denk soms nog aan de mensen die mee hebben gedaan aan over mijn lijk.
    Sanne, Annemiek, Mark, Max, en Sylvia....

en aan Emma ( Emma wil leven. Documentaire over anorexia wat ze heeft verloren )

En nog meer , houd dingen ook vaak lang vast , gelukkig is niet iedereen hetzelfde ☺

15. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Ik heb precies hetzelfde en ook bij mij is het erger sinds ik moeder ben. Het naarste van mezelf vind ik dat ik het opzoek. Als ik dan een nieuwsbericht lees dat me zo raakt, ga ik op zoek naar meer info, foto's etc. Bijna alsof ik het nog extra wil laten aankomen bij mezelf. Ik weet niet zo goed waarom ik dat doe.

16. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik ga niet op zoek naar verdere info. Maar als ik het bijvoorbeeld op facebook voorbij zie komen kan ik niet laten om het te lezen. Met programma's kan ik inmiddels van tevoren beslissen om het niet te gaan kijken omdat ik weet dat het niet goed is voor mij (zoals bijvoorbeeld over het meisje met anorexia). Maar de berichten heb ik gelezen voordat ik het door heb.

17. Mithay

Mithay Actief lid

10 feb 2016
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat vooral met nieuwsberichten over dierenleed en kinderleed. Scroll er snel overheen en open het vaak niet eens wanneer ik de krant lees op internet.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ban soms al het nieuws uit mijn leven. Juist omdat ik het te heftig vind.

Dit kan anders mijn hele stemming beinvloeden.

Heel vroeger kregen mensen niet zoveel nieuws en dus prikkels te verwerken. Daarom bescherm ik mezelf er ook voor.

19. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Sinds ik moeder ben is dat hier ook heel erg geworden hoor.
    Vooral nieuws waarin kinderen het slachtoffer zijn. Kan me dan zo vreselijk voelen.

Ik kijk en lees sindsdien veel minder nieuws.
    Zoals de kinderen in Aleppo, daar slaap ik echt slecht van.

20. LEOnie211

LEOnie211 Actief lid

24 feb 2015
    148
    0
    0
    Zzper in de zorg
    Kerkrade
    herkenbaar....

Deel Deze Pagina