pijn in onderrug

Discussie in 'De lounge' gestart door Spikkel19, 18 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hoi dames,.
    vanmorgen bukte ik en toen ik om hoog kwam schoot het in mijn rug,
    ik kan niet meer rechtop lopen en rechtopstaan is al helemaal een probleem.

hebben jullie tips om de pijn iets te verzachten?
    alvast bedankt!

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Pijnstillers, warme douche zodat je spieren iets ontspannen. Proberen te blijven bewegen. En als het echt niet te harden is dan de HA bellen voor sterkere pijnstillers. Mogelijk krijg je spierverslappers

3. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Dat klinkt als spit. Niet leuk, flink pijnlijk. Inderdaad pijnstillers en spieren beetje warmhouden. Kan wel aantal dagen duren. Sterkte!!

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    dank jullie wel, ik probeer in beweging te blijven maar dat doet ontzettend pijn zit nu met een warme kruik in mijn rug en hoop dat dit helpt..

5. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik zit ook met n warme kruik in mn rug oo dit moment 😉
    Niet erin geschoten maar heb sowieso er last van en nu meer, vanmorgen teveel gedaan vind mn rug (kledingkast dochter uitgeruimd en uitgezocht, stofzuigen,badkamer uitgedaan)
    Heb we 2 pcm gepakt en warmte in rug, als t aan blijft houden ga ik toch weer naar osteopaat. Laatst veel baat bij gehad bij bekkenklachten en lage rugpijn wat verergerd met zwnagerschap

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Hier mag je de huisartsenpost voor bellen. Dan krijg je sterke pijnstillers en eventueel spierverslappers. Heb ik laatst ook gedaan en ik hoefde niet eens langs te komen. Werd meteen zonder problemen een recept uitgeschreven.
    Maandag meteen bellen met een goede chiropractor, die zet de boel weer goed.

7. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Het enige wat hier helpt tegen de acute pijn is pijnstillers. Bij mij is ibuprofen genoeg (400 mg). Als dat niet genoeg is, inderdaad spierverzwakkers. Je spieren in je onderrug schieten in de kramp en daarom doet het zo'n pijn. Vervolgens inderdaad (als de pijnstilling werkt) rustig bewegen, denk bijv. aan wandelen enzo. De beweging betekent dat de doorbloeding in de spieren goed blijft, soepelheid in gewrichten blijft, etc.

Op de lange termijn zijn er twee dingen die hier heel erg helpen tegen de rugpijn: de core muscles trainen (in mijn geval door voetbal! Oneindig veel makkelijker en leuker dan die rottige vloergymnastiek :p); en yoga om tegelijkertijd soepel te blijven.

Sinds ik op voetbal zit, is het niet meer in mijn rug geschoten...

8. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik beweeg normaal al best veel, wandel regelmatig, maar in verband met mijn spierziekte kan ik niet echt gaan sporten..
    ik ga het aan kijken en anders even overleggen met de hap..

9. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ja dat is naar... ik bewoog vroeger ook veel (alles op de fiets, veel wandelen, tweewekelijks sportklimmen dus veel spiertraining), maar toch schoot het in mijn rug. Het is bij mij echt puur het voetbal wat het verschil maakt, omdat je door het vele draaien, op een been staan, etc, je core muscles dus automatisch traint. Maar met een spierziekte wordt dat lastig.. dan zit je waarschijnlijk toch vast aan losse grondoefeningen om je core muscles te trainen (als daar tenminste bij jou ook het probleem zit; de fysio kan dat misschien zien).

Bij mij is het dus zo dat ik een lichte vorm van scoliose heb waardoor mijn bekken heel iets scheef staat. Daardoor worden je spieren iets scheef belast. Mijn rugspieren overcompenseren dat en daar komt de rugpijn vandaan na perioden van overbelasting. Mijn buikspieren/core muscles moeten dat dus overnemen van mijn rugspieren, vandaar dat die extra training nodig is.

Succes, hopelijk helpen de tips snel. Oh en goed rusten helpt ook, op tijd naar bed en lang slapen, want 's nachts ontspannen je spieren vaak wel heel langzaam.

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik vind Spiroflor ook altijd wel fijn. Beterschap!

11. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Advies bij dit soort rugklachten is pijnstillers om de paar uur om een spiegel op te bouwen en veel in beweging blijven (wandelen).
    Moet in principe dan vrij snel al verbetering geven binnen enkele dagen.

Deel Deze Pagina