Hallo meiden! Mijn vriend wil graag een dolce gusto, deze wil ik hem wel voor zijn verjaardag geven, maar er zijn zoveel types e.d. ik zie door de bomen het bos niet meer... wat zijn jullie ervaringen met dit apparaat? en zijn de cups ook in de winkel te koop?
Mijn schoonzus heeft hem bijna 2 jaar geleden gekocht, maar na een half jaar ofzo in de kast gezet omdat de cups onwijs duur zijn! Maar: de koffie is wel erg lekker!
Ik heb ook een Dolce Gusto, gekregen voor mijn verjaardag. Ik heb deze: https://www.dolce-gusto.nl/NL/Machines/Melody-Premium-Edition/Pages/Melody-Premium-Edition.aspx?productID=NDG2010161 Ik ben er heel blij mee, maarrrr die cups zijn wel hartstikke duur. Ik drink vooral de Latte Macchiato, in zo'n pakje zitten 16 cups, da's voor 8 kopjes (je hebt 2 cups per keer nodig, 1 met melk en 1 met koffie) en daar betaal je 4,77 voor. Maar goed, hij is wel hartstikke lekker. Ik koop de cups gewoon bij de AH of de C1000.
Ik twijfel tussen een Dolce Gusto of Nespresso apparaat voor mijn man. Dolce Gusto is goedkoper, maar is die koffie ook lekker?
Ik heb die van de link hierboven maar dan zwart. Deze heb ik gratis gekregen bij een abonnement op de Linda. Dit apparaat is erg fijn als de ene partner (mijn vriend) alleen van koffie zwart/ esspresso etc. houd en de andere partner (ik dus) alleen van koffie met melk (latte machiato, cappuchino etc.). Voor ons beiden maakt het apparaat erg lekkere koffie en je kunt de sterkte zelf afregelen. Als je de pads online besteld (gratis verzendkosten boven de 50 euro) heb je veel meer smaken dan in Nederland in de supermarkt. De cupjes zijn idd niet goedkoop (30 cent voor een kop koffie, 60 cent voor een latte machito want dat zijn 2 cupjes) maar ik drink misschien 5 kopjes in de week en dan is het voor ons goed te doen.
Maar de cups zijn bij de AH goedkoper dan online. Bij de AH kan je o.a. de Latte Macchiato, Chocochino, Capuchino krijgen voor 4,77 en online zijn ze 4,85. Er zijn er idd wel een aantal (zoals de Mocha) die niet in de winkel verkrijgbaar zijn.
ik heb hem vorig jaar gekocht en het is heerlijke afwisselende koffie of zelfs warme chocomelk! ik heb volgensmij de eerste die uitkwam... tegenwoordig hebben ze alweer een nieuwe op de markt gebracht maar die zal vast niet andere koffie zetten de cups kan je in elke supermarkt kopen voor 4,44... voor 8 kopjes...
Voor de prijs van de cups kan je dus bijna net zo goed een nespresso latissimo kopen? Daar doe je heerlijke verse melk bij, waar 't apparaat zelf een capuchino of een latte van maakt? Hoewel, qua gemakszucht is het natuurlijk wel makkelijk uit een cupje!
wij hebben er ook een, zo'n ronde. Koffie is erg lekker. Nadeel vind ik (we hadden eerst een senseo), dat het apparaat niet aangeeft als er niet genoeg water meer inzit. In het begin is het even uitzoeken hoeveel water er bij welke soort moet. De koffie is bij bv de nettorama wel goedkoper, want dan krijg je extra korting als je 2 (of 3) pakjes neemt. Wij hebben hem online via clevercows gekocht, heel snel en toen de goedkoopste!
Ik heb de mijne paar maanden geleden verkocht.. De koffie is lekker maar ik gebruikte hem niet als er meer dan 6 mensen op visite kwamen.. duurde me dan te lang. Ook omdat je niet weg kan lopen als die aan staat, hij blijft net zo lang doorgaan tot je hem zelf omschuift lol. Senseo zet je aan en je kan f wat anders doen..
Ik haal alleen de latte machiatto of chocochino eruit en die is echt heerlijk. Gewone koffie doe ik gewoon in de senseo, vind dat namelijk te duur in de dolce gusto.
Precies de reden dat wij hem niet hebben aangeschaft. Ik vind het zoooo'n mooi apparaat, maar die cups...GRUWELIJK DUUR! Hebben nu een caffe italiano van princess.(ivm ruimtebesparing op een klein aanrecht) Daar kun je ook cappuchino,warme choco en thee mee maken (alles uit een appart tuitje dus geen slootwater thee ofzo) Bevalt super!
wij hebben hem ook, en de koffie is super!! helaas zijn niet alle soorten cups te koop in de winkel hier is de choco niet meer verkoopbaar, maarja dan maar online. met verjaarsagen doen wij wel de senseo of gewone koffie want anders sta je de hele dag koffie te zetten hihi
Hier ook, koffie is goed, cups te duur!! En vind dat het veel ruimte in beslag neemt, ook het zelf regelen van water vind ik irritant! Ik ga overstappen op nespresso. Vind ik nog lekkerder!
Ik zet met verjaardagen altijd gewone koffie, sta bij mn nicht altijd verbaasd dat die heel de verjaardagsvisite senseo geven, zeg maar 10 gasten, 2 kopjes pp... Dan ben je echt lang bezig! Hier dus ook een 'gewoon' koffie apparaat voor straks met de kraam visite.
Wij hebben hem zelf ook. Ik drink zelf helemaal geen koffie en mijn man af en toe, en dan het liefst een cappucino. Mocht je in de buurt van Duitsland wonen, daar zijn bij de Kaufland de cups 4,00 euro per doos. Tsja, welke soort dolce gusto apparaat je koopt hangt denk ik voornamelijk af van welke je het mooist vindt. Wij hebben voor de dolce gusto gekozen ipv nespresso omdat je de cups van dolce gusto ook in de winkel kunt krijgen en niet perse online moet bestellen.