ja dames weer zon topic... ik moet er de 27e dan toch echt aan geloven.. heb het lang uit kunnen stellen maar nu gaat mijn gebit (na ruim 3 jaar te hebben gebeugeld) toch echt weer langzaam naar zn oude stand terug... ik zie er zooo tegenop! want ik ben er al 1 kwijt die heeft de tandarts zelf getrokken nou daar heb ik echt een trauma aan overgehouden! wat een drama was dat! hoe ging het bij jullie en kan ik gewoon zelf naar huis terugrijden? alvast bedankt voor jullie verhaal.
ja sorry! onvolledige informatie maar die moeten er dus uit worden gesneden... tel daarbij op dat ik van die lekkere haken aan de wortels heb en de onderste zit heel erg scheef.. ik bibber nu al!
In principe zou je denk ik wel alleen naar huis kunnen rijden, maar waarom neem je niet iemand mee. Lijkt me juist verstandig als je er tegenop ziet en vooral als je al weet dat je lange wortels aan je kiezen hebt. Mocht je je dan niet fit genoeg voelen, dan kan diegene je naar huis rijden. Je weet nooit hoe de verdoving valt en hoe je je nadien voelt. Ik zou dus zeker iemand meenemen al is het maar uit voorzorg.
Dan denk ik dat je je borst wel kan natmaken... Ik heb er tot nu toe 3 laten wegsnijden. Lagen allemaal nog in mijn kaak. De onderste 2 waren het ergst. De bovenste stelde niet zo veel voor vergeleken met die onderste. Maar het ligt er ook aan hoe ze in de kaak liggen en of er bijv. een zenuw in de buurt ligt. Ik was er bij de 2 onderste best slecht aan toe (zat een maand tussen). Ook bijna flauwvallen daarna. Ik heb me wel naar huis laten rijden. Neem een ijszak mee, dan kan je die meteen op je wang houden na afloop. Dat scheelt een dikke wang. Maar wie weet valt het met jou wel mee hoor! Ga anders maar wel van het ergste uit, dan kan het alleen maar meevallen... Succes en sterkte!
Ik heb 3 verstandskiezen laten uitsnijden door de kaakchirurg. Gebeurde in 2 keer. Eerst de 2 onderste, en veel later nog eens een boven. De kiezen lagen helemaal in de kaak, meer dan een minuscuul puntje was niet doorgekomen. De behandeling was de eerste keer geen feestje. Verdoving zat eerst niet goed, dus ik voelde alles. Toen opnieuw geprikt. Alles bij elkaar heb ik daar 1,5 uur met mijn mond wijd open gelegen, heb daar een paar dagen spierpijn aan mijn kaken van overgehouden. En de hele bende ging nog ontsteken ook, dat was heel erg naar. (TIP: ga nooit in de zon zitten met een ontsteking in je mond. daar wordt het veel erger van, I learned the hard way.) De tweede keer ging veel beter. Behandeling van een half uurtje, en de nasleep was een stuk beter dan de eerste keer. Lichtjes ontstoken, maar lang niet zo pijnlijk. Voor zover ik me kan herinneren ben ik gewoon zelf naar huis gereden (van de 2e keer weet ik dat heel zeker). Het is een lokale verdoving die je krijgt, die doet niet zo veel aan je reactievermogen. Zak ijs op je wang is een goede tip, dat scheelt een stuk. En niet bang zijn om goed te spoelen, met zo'n waterstofperoxide spuit IN de wond. Kan een hoop ellende voorkomen. De eerste keer kreeg ik die pas mee toen het al ontstoken was, de tweede kaakchirurg liet me dit meteen al doen.
poeeh! nou het scheelt dat de mijne wel helemaal door zijn al... en de verdoving etc dat vind ik ook allemaal niet spannend ofzo maar dat gewrik in je mond.. dat vind ik het ergst! en dan ben ik gelijk bang dat hij ze er niet uitkrijgt ofzo
Bij mij ging het in twee keer. Beide keren ging het prima, maar omdat je neit weet hoe je reageert (ik val makkelijk flauw) dan adviseerde ze hier om iemand mee te nemen. Je wordt goed verdoofd dus je voelt het niet. Soms kan er een complicatie voorkomen, maar of dat vaak is, geen idee. Ik ken wel wat voorbeelden. Maar ja, de goede verhalen hoor je vaak niet.
Ik heb er 1 laten doen in oktober en ben nog moed aan het verzamelen voor de 2e. Ook bij mij moest het eruit gesneden worden en ook ik had de weerhaken. Ik ga je de horrordetails besparen mar ik raad je aan iemand mee te nemen. Ik ben iig heel blij dat mijn vriend toen mee is geweest.
Ik ga niets leuks vertellen, ik had echt niet kunnen rijden. Bij mij is het gaan ontsteken en ik heb zoveel pijn gehad dat de kiezen aan de andere kant erin blijven. Dan maar last. Heb anderhalve week met een mega wang gelopen, nou wat een feest zeg.
Zo ongeveer éxact mijn verhaal!! Alleen had ik al een onsteking voor de eerste behandeling (vandaar dat verdoven ook niet goed ging) Behalve dat mij toch echt ik aangeraden NIET zelf te gaan rijden... Liefs,
Shit! Ik heb de 28ste een herbehandeling!! Shitzooi, het is nu al een paar maanden ontstoken en dagelijks hoofdpijn!!
Wees blij dat je naar de kaakchirurg mag! DIe doet het de hele dag. Mijn eerste verstandskies was ook echt een trauma. De tandarts dacht hem er wel 'even' uit te halen. hij heeft driekwartier op mijn kaak lopen beuken met als gevolg een zwaar gekneusde kaak(heel normaal volgens de tandarts). Toen ik er mee terug ging vroeg iemand in de wachtkamer aan mijn zus of ze niet mee moest met haar cliënt. Dan snap je een beetje hoe ik eruit zag. Ik zag ook heel erg op tegen de kaakchirurg. Had een week vrij gepland. wat een heerlijkheid. Ze lagen er zo uit (1 onder en 1 boven) en amper last van gehad. Moet zeggen dat ik preventief wel mijn bed in ben gedoken met ijs. Dus het kan ook allemaal meevallen!
Ik heb beide verstandskiezen in mijn onderkaak door de kaakchirurg moeten laten verwijderen. Beide lagen ze dwars (en diep) in mijn kaak.. De eerste keer was ik bloednerveus.. Nog nooit iets aan mijn tanden gehad en dan dat!! Ik was als de dood en hoopte vurig dat mijn moeder mee mocht tijdens de behandeling (ik was toen 19 en vrijgezel..). Helaas had ik een vreselijke kaakchirurg, dus ik moest alleen naar binnen.. De man had geen oog voor mijn angst en ging gewoon zijn gangetje.. Ben naar huis gegaan, op bed gegaan met een ibu 600 en door de eerste pijn heen geslapen.. Een jaar later was ik aan de beurt voor de andere kant. Doodsbang was ik, vanwege die vreselijke ervaring een jaar van tevoren. Nu had ik echter een andere kaakchirurg.. Fijne vent, die direct doorhad dat ik doodsbang was en alles deed om me gerust te stellen.. Nu mocht mijn vriend wel mee naar binnen.. Als ik de eerste keer deze kaakchirurg had gehad, was ik de tweede keer niet zo bang geweest.. Doet het pijn? Ja, het doet pijn.. Maar met pijnstillers is het wel te doen! Over een maand of drie krijg ik een kaakoperatie.. Beide kaken worden gebroken en verplaatst.. Ik ben als de dood.. Succes meid! Het komt vast en zeker helemaal goed!
Eerste keer had ik echt een super fijne kaakchirurg. Een wat oudere, hele rustige vent. Echt géén pijn gehad en lag er best ontspannen. Ondanks dat ze er uit gesneden en kapot geboord moesten worden. Tweede keer een vrouwelijke kaakchirurg. Verschrikkelijk... Echt hel. Ze weigerde te snijden / kapot boren. Deed zo'n pijn, echt drama. Na 30 min.besloot ze toch maar te snijden/ boren... Zucht. Mega duizelig daarna en veel pijn. Dus wie een fijne kaakchirurg wil, in het midden van het land. Pb me maar even voor de naam!!