Hallo ik heb diarree gekregen door de antibiotica en ik.mocht gister stoppen van de dokter. Maar diaree gaat nog.door. Ik heb gisterochtend.voor het laatst antibiotica ingenomen. Is dit normaal? Ik.heb gebeld.en.ik.mag morgen langskomen bij de dokter
Ik zou sowieso probiotica gaan nemen om je darmflora weer goed te krijgen. Dat moet je eigenlijk altijd doen als je antibiotica (hebt) gebruikt.
Inderdaad, even goede probioticum halen bij een goede drogist. Hebben we hier zoveel goeds van gezien!
Ik heb net 2 flessen op. Hoeveel mag ik max op een dag? Als een gezond.persoon 1 per dag.mag. Mag ik wel meer.toch?
Ik gebruikte er altijd maar een per dag. Ik had met een verpakking ook meestal wel genoeg. Dan was alles weer in orde.
Opa van manlief moet steeds yakult drinken bij antibiotica. Ik zit aan de diarreeremmers dan. En een dieetje: geen vruchtensappen, geen rauwe groenten, geen melkproducten, ... Gewoon heel mager eten. Dan herstelt de darm zich stilaan. Beterschap!
In yakhult zitten inderdaad wel goede bacteriën voor je darmen, maar er zitten ook heel veel suikers in. Daarom gebruik ik altijd probiotica in poedervorm of als pilletjes.
Kan tijd nodig hebben! Drie jaar geleden in ziekenhuis per infuus giga hoge dosering antibiotica nodig gehad. Had toen na het stoppen van de antibiotica nog zes weken diarre, daarna gingen mijn darmen weer normaal werken. De antibiotica bestrijden ook de normaal aanwezige darm bacteriën, vandaar de diarree. Het heeft gewoon tijd nodig om te herstellen.
Antibiotica werkt na het stoppen nog een paar dagen door. De symptomen waarschijnlijk ook. Hopen dat het snel weer over is
Die probioticadrankjes moet je niet nemen hoor, dat is allemaal onzin: te weinig stammen, te weinig bacterieën totaal, teveel suiker (niet goed bij diarree). Solgar heeft goede probiotica en dan neem je daar nu even 3x per dag 2 stuks van. Je hele darmflora moet opnieuw opgebouwd worden. Heb je ook last van schimmelinfectie down under? Dan even suiker- en gistvrij eten: google anders even 'candida-dieet'.
Probiotica in een potje is beter dan yakult. Yakult bestaat vooral uit suikers... De potjes poeder koop je bij de gezondheidswinkel
Jadames niks aan te doen ik kon amper nar dewimkel heen en terug dus yakult gehaald. Morgen ochtend naar de dokter
Antibiotica heeft trouwens een heel korte halfwaardetijd. Daarom moet je ook zoveel pillen slikken op een dag. Gauw uit je bloed dus. Maar die darmen, dat kan nog wel even duren voordat ze weer ok zijn!
Ik voel met je mee op het moment vanaf maandag ziek dacht dat verse sinaasappelsap me wel zou opflikkeren zit vanaf gister me leeg te. .... Echt verschrikkelijk morgen sinterklaas opschool etc ben er nu al klaar mee ik gebruik ook yakult. Zou bananen kunnen helpen?
Die yakult helpt echt volgens mij heb sinds gister avond geen diaree meer en ben zonet eindelijk normaal naar de wc geweest. Heb net ook bananaan op dus wie weet? Veel sterkte