Boek versturen

Discussie in 'De lounge' gestart door Liekje81, 28 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben echt een doos, heb nog nooit een pakje verstuurd geloof ik :D
    Ik wil een boek versturen naar iemand. Iemand enig idee hoe duur dat is. Gaat dat op gewicht?

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

dat gaat idd op gewicht. als je thuis een weegschaaltje hebt kan je hem al wegen en op de site van TNT opzoeken hoe duur het is. Als hij heel dik is en niet door de brievenbus past wordt het pakketpost. Dan kan je het ook via DHL doen (is goedkoper als TNT)
    Anders even naar een punt gaan waar je ze op de post kan doen en vragen hoe duur het wordt.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #3 Liekje81, 28 dec 2015
    Laatst bewerkt: 28 dec 2015
    Bedankt voor je snelle reactie! Heb hem gewogen en denk dat het wel door de brievenbus kan. Dat valt me dan nog mee qua kosten :)
    Had geen zin om op pad te gaan vandaag, dus vandaar even zo gevraagd :D

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Je kunt m ook openvouwen en twee kanten karton ertussen. Weet je zeker dat het door de brievenbus past :)
    Doen er best veel want anders betaal je 6.95 pakketpost.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Slim, bedankt voor de tip!! :D

6. koala28

koala28 Niet meer actief

Zo doe ik het ook altijd.

7. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik vind dat je met openvouwen het boek nogal vernielt, zeker als 'ie er verder nog netjes uitziet. Zo ontvang ik in elk geval liever geen boek.

Hier kun je de tarieven vinden voor post versturen bij PostNL:
    Alle tarieven van brieven en postzegels | PostNL

Maar via DHL of DPD kan ook, dat is bij pakketjes volgens mij wel iets goedkoper maar dat weet ik niet zeker. Er zijn verschillende plekken waar je zo'n pakketje kunt versturen, bij mij in de stad in elk geval in een fietswinkel (DHL) en tankstation (DPD).

8. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Brievenbus pakketje bij post nl kan ook 3,95 met track en tracé en dan komt het met pakket bezorger mee. Dan hoef je het boek niet open te vouwen.

Dat is jammer van het boek.

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.386
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik wil ook liever geen opengevouwen boeken. Laatst kreeg ik ook een boek opgestuurd, die stond incl verzenden als nieuw op marktplaats. Kreeg hem thuis half vernield, zo slecht ingepakt dat ik zelfs dubbelgevouwen bladzijden had. En toen ik er iets van zei kreeg ik een onbeschofte reactie dat ik zelf niet wilde betalen voor pakketpost en dus mijn eigen schuld was. Ja daahaag zet het dan niet inclusief verzenden erop. Stomme $#@%.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Opengevouwen zou ik niet doen, zeker niet als het een paperback is. Wordt een boek echt heel lelijk van.

De meeste boeken passen door de brievenbus en zijn onder de 2 kilo dus dan vallen de kosten mee. Moet het toch met pakketpost, dan is DHL voordeliger dan TNT.

11. koala28

koala28 Niet meer actief

Als iemand ervoor wil betalen prima maar meestal moet het zo goedkoop mogelijk en dan stel ik voor opengeklapt verzenden en dat willen ze dan meestal.
    Vind het wel knap om een opengevouwen boek te vernielen, trouwens, hoe lees jij dan een boek?

12. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Precies.
    Wat dat betreft leg je t dan wel af tegen oa bol.com. 1.95 verzenden of gratis bij 20e. Vind 6.95 echt heel duur. Kiala valt mee en gls of dhl moet maar net in je buurt zitten.

13. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    En dan krijgt die ander een boek met zo'n lelijke harde vouw op de rug. Zou ik niet accepteren.

14. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Nou ik lees ook een boek zonder vouwen in de rug te krijgen. Zuinig op spullen zijn heet dat..

15. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    6,95 is helemaal niet nodig bij TNT.

Een boek kwa gewicht en grote valt gewoon onder een brievenbus pakketje bij tnt en kost 3,95 met track en tracé.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, zou echt geen boek willen ontvangen dat zo'n harde vouw in de rug heeft...

Deel Deze Pagina