beetje genant (vagina)

Discussion in 'De lounge' started by maartjev, Aug 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    hallo dames,

Ik heb een hele zware bevalling gehad de laatste keer, met een groot kind, dat vastzat, lang over gedaan en veel geperst voordat bleek dat de baarmoeder zelf niet mee'perste'..
    nu, 9 mnd verder, zat ik vandaag op het toilet, en tot mn grote schrik zie ik een bobbel naar buiten komen tussen mn benen! het wordt erger als ik wat meepers, en gaat ook weer naar binnen als ik dat niet doe.
    ik heb ook al een tijdje dat ik een best wel vol gevoel heb vanbinnen, beetje moeilijk te beschrijven, en dat ik meer moeite heb met mn ontlasting en plassen voelt anders.
    zou dit een verzakking zijn of zoiets? en wat doen ze aan zoiets??

ik begrijp dat ik ermee naar de HA zal moeten, maar ik wil ook graag jullie ervaringen/gedachten horen. Op google vind ik vooral erg afstandelijke medische beschrijvingen.

dank alvast!!!!

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Het klinkt als een verzakking van de baarmoeder. Laatst meegemaakt bij n bewoner. Verder geen ervaring mee.
    Afspraak maken bij de huisarts, niet te lang mee wachten denk ik

3. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Hier is gister een topic over geweest, lees je dat even door: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/458667-genante-vraag-vagina.html
    Kan inderdaad een verzakking zijn? Heb je er echt last van of "valt het je gewoon op"?

Edit: ik had je zin verkeerd gelezen. Ik zie dat je inderdaad moeite hebt met ontlasting en plassen. Dan zal het hoogstwaarschijnlijk een verzakking zijn maar er kunnen meerdere dingen verzakken zoals de baarmoeder, blaas, vaginawand etc.
    Inderdaad even langs de huisarts. Soms zijn oefeningen genoeg en in het ergste geval dient er een operatie aan te pas te komen.

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik ben vandaag met hetzelfde naar de huisarts geweest. Bij mij is de blaas wat verzakt. Ik heb een verwijzing gekregen naar de bekkenfysio.
    Ik zag er ook enorm tegenop om naar de dokter te gaan. maar ik heb er last van rondom de menstruatie, dan voel ik het met lopen en dat is niet prettig. Ik heb een zware eerste bevalling gehad (groot kind, 2 uur persen en toen met de kiwi gehaald) en mijn tweede is nu ruim 10 maanden.
    Nu ben ik blij dat ik gegaan ben, het is lang niet zo ernstig als ik dacht. Ik bel morgen ook meteen de fysio denk ik. Je kunt trouwens ook zonder verwijzing naar de bekkenfysio gaan.

5. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Zeker gaan..je hebt verschillende gradaties , met geluk doen oefeningen al veel..bij mij was een operatie nodig. Hier kleine kinderen, maar stortbevallingen.

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant

Ik ook (behalve dat de eerste klem zat en toch met de kiwi moest uiteindelijk). Bevalling 1 8 uur (maar had dus in 5 uur gekund als de vk alerter was geweest), bevalling 2 een uur of 3-4.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja dat is een verzakking, kun je beter zo snel mogelijk mee naar een arts gaan en er niet te lang mee doorlopen.

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Contact opnemen een bekkenfysio, mocht dat niet helpen dan kan je huisarts je doorverwijzen naar de gyn

Share This Page