Wat doe ik fout? (Wassen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Strandbal, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik krijg vlekken gewoon niet uit kleding van mijn zoontje, met name witte kleding en ik snap niet wat ik fout doe :(.

Vandaag had mijn zoontje gepoept dat is er helemaal langs gegaan met gevolg z'n hele been en voet onder poep. Die kleertjes heb ik uitgespoeld onder de kraan en in vanish laten weken, vervolgens in de was gedaan met OMO wasmiddel, silan wasverzachter en nog een schepje vanish erbij op 40 graden. Maar de vlek zit er nog gewoon in :(.
    Van de week had ik hem potje wortel gegeven wat uiteraard geknoeid is en ook die vlekken zit gewoon nog in de kleertjes en het slabbetje.

Waar ligt dat aan? Mijn wasmachine of zijn die vlekken gewoon moeilijk eruit te krijgen? Vlekken van spuug en snotvegen gaan er wel uit.

2. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Tja, wortel en poep zijn hardnekkige vlekken, maar ik was poepkleertjes en slabben altijd op 60-75 of 90 graden.. Met 40 graden gaat het er echt niet uit.. Ik gebruik formil van de lidl en blauwe biotex, en laat witte was inweken en voorwassen...

3. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik krijg die vlekken er ook heel moeilijk uit. Inderdaad heet wassen, maar dan nog krijg ik niet altijd alle poepvlekken eruit.
    Pastasaus ook zo'n hardnekkige vlek.
    Ik lees dus even mee voor tips!

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik zou de groene doos formil waspoeder van de lidl proberen. De enige tot nu toe is dat de beste waspoeder dat ik heb gebruikt en de vlekken gaan er wel uit. Komt weer helemaal wit uit de was.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Spoel je koud of warm uit?

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    niet laten centrifugeren, daarna in de zon hangen/leggen...word het wit gebleekt. Al diverse poep en wortel vlekken eruit gekregen op deze manier!

werkt wel alleen voor wit....;)

7. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Heter wassen inderdaad. Bij witte kleding kan je de vlekken ook met bleek/chloor deppen, wel kort (anders kunnen er gaten invallen), alleen de vlek en daarna goed uitspoelen. Tegen de bleek geur daarna normaal met de witte was mee wassen. Als straks de zon weer schijnt kan buiten ophangen ook helpen ;)

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb de vloeibare ariel vlekkenverwijderaar. Als je de poepkleding gelijk in het water zet en dan voordat je ze in de wasmachine doet even een beetje ariel op de vlek en dan even tussen je handen wrijven en dan in de wasmachine op 60of 40 graden dan is alles eruit.. werkt super en het is niet duur.

Zo kreeg ik zelfs de vlekken van de bv. poep er uit...

9. Sifra

Sifra Niet meer actief

De kleertjes direct na bevuiling in een emmertje heet water met soda laten weken en daarna wassen op minimaal 60 graden.

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Of je kunt direct een beetje was (middel/poeder) op het vuile was strooien en dan onder de kraan goed wrijven. Helpt hier ook wel.

11. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    hier werkt shout heel goed!
    en dan in emmer koud water.

12. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Spoelde uit met koud water en hop in het machien en dan evetueel in de zon hangen om te drogen en weg was vlek :)

13. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik gooi hier alles een nacht in een emmer met water en vanish en alles schoon

14. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Alles eerst goed laten weken in koud water en een dop of schep wasmiddel evt wat shout erop of andere vlekverwijderaar.
    Als het bijv poep is smeer ik het in met een papje vanish en dan de emmer in.
    Nachtje laten staan volgende was gewoon wassen hoe je normaal doet, en weg is de vlek!

Wanneer je kleding oid gelijk in de wasmachine gooit en je wast het met heet water dan branden de vlekken in het textiel!

15. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Ik gooide vieze wite was meteen in een emmer met heet water en vanish (wanneer de vlekken nog niet ingedroogd zijn) en dan komt het altijd weer schoon uit de was :)

als ik iets als een wortel, paprika, tomaat etc. geef doe ik zn shirt tegenwoordig gewoon uit, liever vieze hemden dan shirts!

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Bedankt voor de tips! Ik ga het 1 en ander proberen.
    Gelukkig had hij zo'n pyama van zeeman twv €2,99 aan dus is niet zo'n ramp en kan gewoon weg en slabbetjes met vlekjes vind ik ook niet zo erg maar heb toch liever wit, bij dure pakjes zou ik het wel erg vinden.
    @blijzwanger, dat is ook een idee idd!

17. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik gebruik een blokje zeep om het in te poetsen (de vlekken) dan goed nat maken (ook de vlek) en meteen in een emmer met soda. dat soppie moet echt heet zijn.. net je handen niet branden-heet. Daar leg je de vieze kleding in, als je het gaat wassen wring je het uit en stop je hrt in de mashine met vanish of soda als voorwas.. op deze manier krijg ik alle vlekken eruit!

18. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ossengalzeep is de oplossing. Gewoon op 40 graden wassen daarna.

19. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Kan je dat gewoon bij de drogist kopen?

20. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1