Heeft iemand ervaring met vakantie in Zuid Engeland? We denken er aan om met de boot van Hoek van Holland naar Harwich te gaan en van daaruit af te dalen. Wensenlijstje: - leuk voor de kinderen - niet in tent/camper (beetje luxe dus ) - veel relaxen, genieten van de natuur - rustig - liefst niet al te veel in de auto Ik ken Zuid Engeland eigenlijk helemaal niet, maar hoor wel goede verhalen. Waar moeten we zeker heen? En wat zijn do's en don'ts? Ik ben benieuwd!
Wij zijn een paar jaar geleden met eigen caravan de zuidkust langsgetrokken. Gestart in Dover en we zijn uiteindelijk tot ongeveer Dartmouth gekomen. Daarna via Londen naar Harwich en weer naar huis. Het was een supervakantie, de kinderen hebben het er nog vaak over. Zuid-Engeland is erg mooi, heuvelachtig, groen, schilderachtig, aardige mensen ook. Omdat wij een eigen caravan hebben, heb ik me nooit verdiept in accomodatie. Wel heb ik gezien dat je op de meeste campings stacaravans kunt huren. Niet goedkoop en ze liggen meestal gewoon strak in een rijtje, zonder veel privacy en heel opvallend: zonder tuinmeubilair. De enige camping waar stacaravans wel mooi stonden was in de buurt van Hastings: Kloofs camping. In deze omgeving is ook heel veel te doen en te bezoeken. De omgeving van Harwich zelf vond ik niet zo heel denderend.. Beetje vlak, saai. De kust is een beetje waddenzee-achtig, zoals de zuidkust ook trouwens vaak is. Dus veel getijden, waardoor de kustlijn droogvalt en bij eb een lange modderige vlakte wordt. Wel grappig dat overal in de havens de bootjes gewoon elke keer droogvallen. Als je zuidelijker gaat kom je uiteindelijk in Kent en dat is wel een mooie streek. En hoe westelijker je van daaruit gaat, dus echt langs het zuiden, hoe mooier het bijna wordt.
Engels camgings in combinatie met luxe heb ik nog niet gevonden al hoewel we er veel gekampeerd hebben. Kijk eens naar de huizen va hetnational frorestie https://www.forestholidays.co.uk/ mooie luxe huizen met vaak een hottub op de varanda Of huur een narrow boat en maak een vaartocht door de binnenlanden.
Heel verhaal getypt en alles weg omdat WIFI wegviel, grrr. Maar goed, wij zijn momenteel aan het reizen door Zuid Engeland, 2 weken lang. We zijn begonnen in Hoek van Holland. Met de Stena Line naar Harwich (tip: boek een 2persoons hut bij je dagovertocht, is heerlijk relax). Wij hebben gekozen voor de hotelketen Premier Inn. Wij hebben al eerdere ervaringen met deze hotelketen en vinden het prima hotels. Ze hebben familiekamers en als je wil ontbijten in het hotel dan eten kinderen gratis mee. Stacaravans vonden wij te duur en de veelal kale vlaktes sprak ons niet aan. Airbnb heb ik ook gekeken maar veelal waren kinderen niet toegestaan. Wij zijn begonnen in Basildon en zijn naar Southend-on-Sea en Canvay Island geweest. Daarna door naar Rainham/Gillingham in Kent. Daar in 4 dagen van alles gedaan waaronder een treinrit met een stoomtrein. Omdat je tussendoor op stationnetjes uitstapt en dingen gaat doen ben je daar de hele dag zoet mee. Ook een dag naar Penshurst Place geweest. Daarna 3 dagen naar hotel in omgeving Londen geweest. Centrum van Londen bezocht, science museum en National History Museum geweest en Prinses Diana Memorial Playground. Daarna door naar High Wycombe en vanuit daar naar Legoland Windsor geweest (volop vouchers te krijgen in Engeland bij bijv. Ijsjes voor 2e persoon gratis). En naar groot stadspark geweest. Veel speeltuinen, bootje gehuurd, rond gelopen, kleedje mee en picknicken (je bent zeker niet de enige). Morgen gaan we verder naar Brighton. We hebben een topvakantie. De jongens geven zelf ook aan dat ze het heel erg leuk vinden. We houden ook echt rekening met ze qua tempo en dingen te doen. Bijv. Penshurst Place in Kent heeft naast mooi landgoed en huis ook een kids nature Playground en een Mais doolhof. Erg leuk. En in Londen hebben we ook gekeken naar wat kunnen de jongens nog aan konden qua indrukken. Bijv. science museum zijn we bijna de gehele dag binnengeweest. Dat hadden we niet gedacht maar ze keken hun ogen uit daar. Wij gaan zeker nog eens terug, al is het alleen al om meer van Londen en van omgeving Kent te zien.
Dat klinkt inderdaad als een supervakantie Koala! Zitten wel dingen bij die onze kids ook erg leuk zouden vinden. Even vraagje... Hoe zit het met de familiekamers? Als de kinderen om 20.00 gaan slapen, dan kun je ze denk ik niet alleen laten? Of is er een slaapgedeelte wat je af kunt sluiten? En hoe beviel het links rijden? Picknicken in stadspark klinkt leuk! Ben heul lang geleden trouwens in Brighton geweest, is volgens mij ook een leuke badplaats. Vonden je kinderen het leuk? Nog hele fijne dagen gewenst! Liene: dat is een goede tip! Beetje prijzig, maar misschien wordt het nog wel voordeliger
Wij zijn eens naar de Isles of Scilly geweest. Fantastisch! 😍 Wel heel, heel erg zuid Engeland maar zó mooi. De bevolking is ook zo leuk, bijzonder volkje.