dolfinarium ervaringen?

Discussion in 'De lounge' started by fightforlove, Jun 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Maandag gaan wij naar het dolfinarium.
    Ik las wat recensies over het park die niet al te positief waren.
    Ik ben benieuwd of het dolfinarium leuk is? Ook als het 30 graden is? En moet je lang wachten voor elke show?
    En hoelang duurt zo'n show? Want mijn zoon is niet zo'n stil zitter.

2. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Vorige week geweest ben erg positief
    Je hebt wel droog weer nodig want aantal shows zijn buiten
    We zijn 4 uurtjes geweest toen was ukje het zat
    Hadden 1 of 2 shows nog niet gehad maar de leukste hadden we gezien zorg dat je de dolfijnen show op tijd in de rij staat die wil je niet missen en is er druk
    Tip ; neem een draagdoek mee of een goedkope buggie we moesten de kinderwagen overal buiten laten staan waardeloos zo der beveiliging
    Mijn zoon is echt geen stilzitter maar heeft de hele dolfijnenshow vol bewondering bekeken
    Had een boekje / folder bij me welke hij mocht versnipperen was hij ook weer even zoet mee
    30 graden had wel te warm geweest in de rij is niet overal schaduw

3. fightforlove

Zijn er bij de shows wel schaduwplekken of zit je in de volle zon?

4. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    Dolfinarium blijft leuk! Al meerdere keren geweest. Het grappige hier is dat mijn oudste dochter met adhd de shows super interessant vindt en ze van kleins af aan helemaal uit kan kijken en mijn middelste die juist heel rustig is en echt wel zitvlees heeft redt de shows niet dus ik Denk dat het geheel afhankelijk is van wat je kind interessant vindt of hij de shows uit kan zitten.
    Wij nemen altijd een slot mee voor de kinderwagen.

5. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Bij sommige shows heb je een dak boven je hoofd, bij anderen niet. Wij waren geweest, dochter is ook geen stilzitter. En eerlijk: met anderhalf is ze veel te jong.

6. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

T is maar wat je leuk vind. Mij zul je echt niet op zulke plekken vinden. Arme beesten horen niet uitgebuit te worden door trucjes te doen. Ik ben een duiker en het mooiste is dan nog wel om de dieren in hun natuurlijke leefomgeving te zien :) Zoals het hoort!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Helemaal mee eens

Maar dat vind ik dus ook eigenlijk van een dierentuin :(

8. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,655
    1,414
    113
    Wij zijn laatst naar het dolfinarium geweest en zoonlief vond het super leuk en ik ook, toen wij er waren was het rond de 24 graden en erg rustig, dus nergens wachten in de rij maar op het laatste moment binnen lopen en vooraan zitten ;). Ik zou met grote drukte en 30 graden er niet graag lopen, veel te weinig schaduw en met zulke temperaturen in de rij moeten staan is aan mij niet besteed (sws in de rij staan niet maar dat heeft een andere reden ;)). Wij hebben toen nog een tijdje heerlijk op het strand gezeten en schelpjes gezocht, dus mocht je gaan zou ik zeker zwemkleding voor de kids meenemen dat ze even kunnen pootje baden aan het strand.

9. Ontbijtkoekje

Ontbijtkoekje Actief lid

Aug 5, 2013
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afschuwelijk park. En er is heel weinig schaduw.

10. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Ben het er ook mee eens, maar in een dierentuin hoeven ze over het algemeen niet steeds die shows te doen natuurlijk, met trucjes enzo.

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vond het niet geweldig. Leuk maar veel van het zelfde.

Bij buiten komst stonden er dierenactivisten te demonstreren. Die vertelde dingen die me wel aan het denken hebben gezet. Sowieso geen fan van dieren die trucjes moeten doen. Wij waren toen meegenomen door schoonfamilie.

12. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    Hoi,

Wij zijn er afgelopen zaterdag geweest met 2 meisjes van bijna 2.
    Ze vonden het erg leuk maar het nadeel is wel dat het bijna alleen maar shows zijn, je loopt dus van show naar show en ondertussen kunnen ze dan even in een speeltuintje spelen. Wij waren er van 10 tot half 3 en dat was precies leuk.

Tip: heb je c1000 dagje uit bonnen? dan kun je voor 15 euro korting pp.

13. fightforlove

Nee schoonouders nemen ons mee.
    Ik heb ook al mijn kaartjes gebruikt voor julianatoren.

Maar kan er niet meer onderuit helaas dus ga het wel meemaken hoe het is daar. Als wij met ons gezin waren geweest en ik zag dat het 30 graden werd dan had ik niet naar een park toe gegaan dan liever naar een buitenzwembad of naar het strand verkoeling opzoeken;)

Eerder in een topic zag ik dat het strandje toch heel klein is bij het dolfinarium? Ik denk namelijk dat ik dan niet de enige met het idee ben om verkoeling op te zoeken.

14. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Opzich leuk park maar vind het ontzettend klein.
    Ik kwam er dagelijks voor mijn stage die ik daar liep dus zal er niet zo heel snel heen gaan.

Die trucjes die hun doen kun je ook zien als verrijking, dolfijnen wil zich vermaken/vermaakt worden.
    Mensen vinden dat zielig, maar stereotype gedrag vind ik nog veel sneuer (Bijv. tijgers die de hele dag het zelfde rondje lopen uit verveling).

Het blijft moeilijk oordelen omdat wij ons niet kunnen verdiepen in het dier zelf.

15. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    In de basis hoeven dolfijnen niet vermaakt te worden natuurlijk. Het gaat mij niet alleen om de trucjes maar ook om het in gevangenschap zitten. Die kleine baden, dat is hel voor dolfijnen. En dat alleen maar omdat er ooit iemand bedacht heeft 'hier kan ik geld mee verdienen'. De beweegredenen zijn in mijn optiek gewoon fout.

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind waar de dolfijnen in gehouden worden in verhouding kleiner met de meeste verblijven in de betere dierentuinen. Dat vond ik vooral erg sneu als je nagaat dat dolfijnen heel veel horen te kunnen zwemmen. Ook rook het erg naar chloor en schijnt dit ook gebruikt te worden wat de huid en slijmvliezen aantast enzo.

Ik heb het zelf niet onderzocht maar wel met de activisten gesproken en de chloor bijvoorbeeld zelf geroken.

China blijft ook dolfijnen vermoorden zolang wij hoer dolfinariums hebben in Europa. Die vinden dat net zo zielig (beetje krom maar tis wel echt waar)

17. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn er vorig jaar geweest en wij vonden het helemaal niks. Zeker niet voor herhaling vatbaar, je loopt van show tot show en als je pech hebt kan je er niet meer bij en moet je wachten tot de volgende show.

Voor ons was 1 keer en nooit weer.;)

18. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Dat is helemaal waar!! Maar dat is natuurlijk met de meeste dieren zo. Zo ook onze lieve vogels, cavias, konijnen, hamsters etc etc die in kooien zitten. Omdat wij het zo leuk vinden...

Dus in dat opzicht moet je nergens meer heen gaan

19. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Klopt, ik vind een vogel in een kooitje dan ook al zielig.

Wat echter weinig mensen zich realiseren is dat dolfijnen en orka's een unieker brein hebben dan mensen. Zij hebben een extra deel in de hersenen wat er op duidt dat orka's en dolfijnen emotioneel 'hoogbegaafd' zijn om het zo maar even te noemen. Ze blijven in het wild ook altijd bij elkaar als gezin en familie.

Het is hartverscheurend om te beseffen dat deze dieren ooit zijn weggehaald bij hun moeder. Weggehaald uit de oceaan en in een badkuip gezet worden voor de rest van hun leven. Onbegrijpelijk. Dolfinarium heeft ook echt niets met de werkelijkheid te maken.

20. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik vond het ook vreselijk.

We zijn er een paar jaar geleden met kortingskaartjes geweest. Onze meid zal een jaar of 3 zijn geweest. Het was in de zomervakantie, maar wel door de week. Toevallig was de belangrijkste show bijna afgelopen, waardoor we zo in de rij konden gaan staan en mee naar binnen konden. Vervolgens voetje voor voetje door het park, van show naar show, waar we bij de meeste niet naar binnen konden. De deuren gingen voor je neus dicht en dan weer zo lang in de rij in de hoop dat je bij de volgende ronde wel mee naar binnen kon. Het was alleen maar geschuifel en geduw van één grote massa mensen. Bij het aai-bassin was geen plek, de andere dieren hebben we helemaal niet gezien. Het was gewoon filevorming op de paadjes, je kon er niet komen zonder onder de voet te worden gelopen. En kon je er wel komen, dan was er geen plek om te staan en iets te zien.

We zijn dus heel snel weer naar huis gegaan en waren heel blij dat we kortingskaartjes hadden, want anders was het echt heel erg zonde van je geld geweest! We gaan er dus niet weer naar toe.

Share This Page