wie ervaring met studiefinancering? teveel ontvangen?

Discussion in 'De lounge' started by chipje, Jun 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chipje

chipje Bekend lid

Mar 11, 2013
    655
    10
    18
    even een vraagje.

mijn zusje heeft 3 maanden onterecht studiefinancering ontvangen vanaf 1 maart tot 1 juni.
    dit bedrag moet ze terug betalen!
    nu wilt ze per inschrijfdatum 1 aug een nieuwe opleiding gaan volgen.
    word haar onterechte ontvangen studiefinancering geheel verrekend met haar nieuwe studiefinancering? of is een gedeelte? of is het zelfs mogelijk dat ze geen studiefinancering gaat onvangen?

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik zou even bellen naar de IBgroep .. offe, DUO bedoel ik. Dan weet je het zeker :)

3. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

Apr 9, 2012
    1,410
    839
    113
    Female
    Volgens mij krijgt ze gewoon studiefinanciering voor het nieuwe schooljaar. Voor wat ze teveel heeft ontvangen krijgt ze een acceptgiro om te betalen voor zover ik weet.

Maar laat haar maar informeren bij DUO, het liefst schriftelijk (per e-mail).

4. Ballie

Ballie Niet meer actief

Ik zou trouwens ook even kijken wat er bestaat volgens mij ook een soort van overbruggingsregeling voor de tijd tussen twee studies, ik weet niet wat de situatie van je zusje is maar misschien heb je hier iets aan DUO/Voorwaarden overbrugging

5. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    Ik heb ook ooit eens een maand teveel gekregen. Kreeg de melding of ik dat terug wilde betalen maar had geen invloed op mn komende stufi. Ik heb toen aangegeven dat ik studeerde en niet terug kon betalen nog en toen hebben ze het vooruitgeschoven als lening (met heel weinig rente). Zolang je studeert kunnen ze niet eisen dat je het nu al terugbetaalt.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ik weet bijna zeker dat ze dat in een lening kan omzetten en later terug betalen. Het beste is even bellen natuurlijk.

Share This Page