Als je tijd en zin heb, kijk dan naar deze documentaire. Zo zie je hoe dolfijnen in zulke parken terechtkomen. Nu zeg ik niet dat Dolfinarium hieraan meedoet, maar de documentaire laat wel goed zien waarom dolfijnen beter in de oceaan kunnen blijven. The Cove (Full documentary) - YouTube Hier kan je het verschil zien tussen een dolfijn die speelt in de grote golven van de oceaan en een dolfijn die salto's maakt voor een massa mensen, echt triest dit
Ik ken die docu wel en ik hoef ook niet overtuigd te worden. Wat jij vergeet is dat veel dieren niet meer terugkunnen naar de oceaan. En daar hebben wij fijne mensen aan bijgedragen. Althans in veel gevallen. Nogmaals ik vind er niets triests aan. Als we zo gaan denken dan moeten we paarden niet in weides houden, honden niet in huis, katten niet in huis etc. etc. Als je echt goed wilt doen dan kan ik je verschrikkelijk veel voorbeelden in het leven noemen die je niet moet doen alleen om de dieren en het milieu te beschermen. Dit soort parken dragen op heel veel manieren bij aan ontwikkeling en bescherming tegen uitsterven. Plus dat ze educatief zijn. Iets dat ik toch ook heel fijn vind. Maar goed, wij zullen het niet eens worden. Daar is ook niets mis mee. Meningen verschillen.