dolfinarium of efteling

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by juf Mariska, Sep 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

dolfinarium of efteling met zoon van bijna 5

1. dolfinarium

2. efteling

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    waarom niet:(

wij zijn nu 2x naar de efteling geweest. toen ze 3 werd en toen ze 2 was. ze vond het echt super en heeft zich prima vermaakt. we kwamen nog tijd tekort. sprookjesbos en ze mogen ook in veel attracties. zeker met 5 jaar is dat park meer dan geschikt.
    als je nu walibi zou zeggen oke. die vind ik wat minder voor kids van 5. maar de efteling??

2. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,626
    113
    De Efteling is het leukst, maar dolfinarium is zeker ook leuk met een 5-jarige hoor. Hij heeft hoe dan ook een leuke dag dus.

3. sjak

sjak Niet meer actief

Vandaag met mijn dochter van twee de hele dag met gemak gevuld in de Efteling! Was een superdag. 100x in verschillende carrousels... Sprookjesbos, sprookjesbos de show, ravelijn (maar daar was ze echt te jong voor) droomvlucht, carnaval, fata morgana, de bootjes, de old-timer autootjes. De dag was echt vol en leuk!

4. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

Jan 28, 2011
    1,123
    0
    0
    Noord-Brabant
    absoluut de efteling. Begin dit jaar in het dolfinarium geweest maar vonden er niet veel aan en vond de entree prijs erg hoog.

Ben wel benieuwd waarom de efteling niet geschikt zou zijn voor een 5 jarige

5. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    Absoluut Efteling. Dolfunarium vind ik een soort circus en daar heb ik een vreselijke hekel aan. Ik denk niet dat dieren grlukkig zijn door kunstjes uit te voeren. Het zijn ook geen aquarium dieren. En wat een prijs voor zo weinig :(

6. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Zeker de efteling. Is superleuk ook voor de kleintjes. Mijn dochter is al fan vanaf haar tweede. De acht banen mag en wil ze nog niet in, maar er blijft meer dan genoeg over waar een klein kindje wel in kan en mag.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Misschien dat ik het minder geschikt vindt omdat ik nu heb ervaren hoe je het kan beleven als ze wat ouder zijn. Daarnaast zijn mijn man en ik ook wel fan van attracties en blijf je met een kindje van 5 best wel hangen in het kindergedeelte.
    Ook vind ik dat je in de Efteling meer de attracties beleefd (daar ga je immers voor) in het dolfinarium geniet je meer van elkaar.

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,785
    18,944
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Dat is helemaal afhankelijk van je kind.

9. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,659
    1,419
    113
    Waarom vraag je je kind zelf niet wat hij liever wil doen? Neem aan dat hij met zijn 5 jaar best al wel weet wat hij liever doet.
    Mijn zoontje vind beide leuk, wij zijn in mei in het dolfinarium geweest en hebben een heerlijke dag gehad en ook al eens in de efteling geweest en het daar ook super gehad.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    efteling is leuker dan dolfi. alhoewel de kids zich ook prima vermaken in dolfi hoor. maar voor onszelf was het na een uur wel weer genoeg geweest. in de efteling komen we altijd uren tekort :p ben wel eerlijk, afgelope 2jaar zijn we steeds zonder kids naar efteling geweest :D vonden t wel ff lekker om met zn 2en rustig te kunnen genieten van een dagje uit. overal in zonder na te denken wie er bij de kinderwagen blijft wachten. en dan gingen we op zaterdag als t park tot middennacht open is.

11. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,263
    416
    83
    Efteling!

12. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Wij zijn v/d week nog in het Dolfinarium geweest. Kaartjes via Hema voor 18,50 euro. Scheelt weer. Je moet wel echt een paar shows meepakken, anders heb je er niet veel aan. In elk geval Aquabella, die is prachtig. Verder wel veel leuke speeltuintjes, maar daar kom je natuurlijk niet voor, haha.

De Efteling zijn we ook niet te lang geleden nog geweest, en was wederom een groot succes. Dochter vindt het Sprookjesbos te gek, de bootjes, en pannenkoeken eten bij Polles keuken.

Dus ik zou zeggen; Efteling.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ben Efteling fan :)

Share This Page