Huisje wintersport max 8 uur rijden vanaf Eindhoven.

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Yummy, Sep 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Iemand tips:

Wij willen rond de kerstdagen op wintersport. Zijn de afgelopen vijf jaar naar Winterberg e.o. geweest, maar dat hebben we nu wel gezien.
    We zoeken echt een wintersport gebied op max. 8 uur rijden vanaf Eindhoven.
    Iemand tips zowel qua omgeving als accommodatie?

Alvast bedankt!

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Reuzengebergte in Tsjechië. Zo ontzettend mooi daar.
    Wij hebben toen in een goedkoop huisje gezeten met een flinke lading sneeuw.

3. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    3,053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Vriendin van mij is ski lerares in Ellmau Oostenrijk. Dat is volgens mij binnen de 8 uur vanaf Eindhoven.
    Als ik haar zo hoor (en de foto's zie) kun je daar prima een leuk huisje huren en er ligt altijd sneeuw in de winter.

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wij zijn vorig jaar in de zomervakantie naar Landal Winterberg in Duitsland geweest. Een prachtige omgeving en het ligt in skigebied. Je kunt zelfs in/naast het park op de piste stappen. Ik denk zelfs dat er in de winter meer te beleven valt dan 's zomers en wij hebben ons er in juli opperbest vermaakt. Vanaf Eindhoven zal het zo'n drie uurtjes rijden zijn.

5. disaro

disaro Fanatiek lid

Aug 18, 2014
    2,036
    251
    83
    Ja Tsjechie, niet duur en schitterend mooi.

6. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Tsjechië

Of garmisch partrnmkirchen, zillertal

7. Amare

Amare Niet meer actief

Oostenrijk is misschien in theorie wel 8 uur rijden, maar houdt rekening met files, een paar keer stoppen en het laatste stukje de bergen in en je bent zo een uur of 10-12 onderweg.

8. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Winkelmoosalm (duitsland) en Steinplatte (Oostenrijk), is hetzelfde gebied, aan elkaar, maar ligt dus op de grens. Zeker als je aan de Duitse kant zou willen, rij je dat prima in 8 uur. Zodra je München voorbij bent, ben je er ook vrij snel, je hoeft namelijk niet eerst een stuk de bergen in.

Skigebiet Winklmoosalm - das Familienskigebiet in Reit im Winkl

Winkelmoosalm is voor de wat minder gevorderde skiër erg leuk, voor de zéér gevorderde skiër wat minder uitdaging, maar het direct aangrenzende Steinplatte (Oostenrijk), heeft voldoende rode en zwarte pistes.

9. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    Ik heb geen tips maar wel een vraag over Winterberg. Ligt er met kerst sneeuw daar? En in welk park ben je geweest?

10. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,487
    113

Share This Page