Hallo dames, Wat zijn jouw goede en slechte eigenschappen . Ben benieuwd naar die van jou!! Alvast bedankt
Mijn goede en slechte eigenschappen zijn. Goede eigenschappen Zeer goed geheugen!! Sociaal Behulpzaam Doorzettingsvermogen Standvastig. Goede moeder(zegt mijn partner) Leergierig. Best creatief Slechte eigenschappen zeer ongeduldig Perfectionist (kan een goede eigenschap zijn,maar niet als het je in de weg zit. Om bv van dingen te genieten. En van de kids soms ook te veel te verwachtten . Praat soms teveel.
Mijn beste eigenschap is dat ik altijd klaar sta voor anderen. Maar tegelijk is dat soms ook een slechte eigenschap omdat er al veel mensen zijn geweest die er misbruik van hebben gemaakt. Ik cijfer mezelf vaak helemaal weg.
Goed . Behulpzaam en geef graag dingen weg! Slecht 1. Ik zet mezelf op laatste plaats waardoor ik soms echt uitgeblust ben 2. Ik kan onredelijk zijn in boosheid 3. Ongeduldig
Goed: Geduldig Volhouder, hoe moeilijk of shit de situatie ook is Zelfstandig, deins niet terug voor moeilijke to do dingen of "mannen"dingen in het klussen Creatief, veel fantasie ik kan heel goed genieten van heel kleine dingen Ik weet van aanpakken Slecht: Ik kan geen nee zeggen Ik ben extreem conflictvermijdend, wil te vaak iedereen te vriend houden, ten koste van mezelf Soms iets té koppig of mijn gelijk willen halen ( bij m'n man dan) In het huishouden soms misschien ietsje te lui Ik ben extreem verlegen, al wordt dat wel beter met de jaren. Vroeger durfde ik geen woord zeggen bij gesprekken met meer dan 2 mensen Ik kan mijn eigen lichamelijke grenzen niet goed bewaken waardoor ik vaak teveel doe en dan crash voor een aantal dagen
Goed: Eerlijk, soms een beetje te. Geduldig Spontaan Heb een goed geheugen Slecht: Ik ben niet flexibel, ben een echte controlfreak. Snel geïrriteerd Heb een hekel aan het huishouden
Goede eigenschappen - zorgzaam voor de mensen om mij heen - creatief - snel verbanden zien - goed presteren in stressvolle situaties en onder druk Slechte eigenschappen - niet zo zorgzaam en lief naar mezelf. - weinig doorzettingsvermogen/gebrek aan discipline. Hier komt het goed presteren onder druk ook vandaan, ik heb die druk nodig om op gang te komen. - het hebben van een oordeel. Ben hier nu hard mee aan de slag: het is oké om een mening te hebben, maar het oordeel mag ik loslaten.
Wellicht dat dit je helpt. Heb je weleens gehoord van kernkwadranten? Vaak (altijd?) is een negatieve eigenschap eigenlijk een positieve eigenschap die is doorgeslagen(je valkuil). Te veel van iets goeds is iets slechts. Te zorgzaam = betutteling, te behulpzaam = opoffering, te creatief = chaotisch. Waar je je aan irriteert bij anderen (je allergie) is vaak vaak de doorgeslagen variant van hetgeen jij nodig heb (je uitdaging) (en vaak een doorgeslagen variant van een van hun kwaliteiten) Irriteer jij je aan bureaucratie (=te gedisciplineerd, discipline is de uitdaging van creatief), egoïsme (=te autonoom, autonomie is de uitdaging van behulpzaam) en onverschilligheid (=te veel losgelaten, loslaten is de uitdaging van zorgzaamheid) https://floreerburo.nl/kernkwaliteiten/ en hier staat ook een hele lijst met kernkwadranten https://patrickschriel.nl/2012/06/20/kernkwaliteiten-en-kernkwadranten-voorbeelden-lijst/