achterbaks of logisch?

Discussie in 'De lounge' gestart door noukie89, 23 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ze willen hier een windmolen park bouwen
    natuurlijk veel tegenstanders maar veel van deze mensen hebben uiteraard groene stroom

maar zijn tegen het plan om hier een windmolen park te bouwen

ik heb zo iets ik wil groene stroom dan moet ik er ook maar wat voor over hebben om de groene energie te krijgen en heb dus geen probleem met de windmolens

wat zou jij doen als er ineens een windmolen park in jou omgeving geplaatst word

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    zolang ik er geen geluidsoverlast van zou krijgen vind ik het allemaal best.

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik geloof dat ik in de buurt woon van jou;) Ik ben in principe niet tegen een windmolenpark, maar ik vind dat de burger niet de dupe moet worden. Dus liever een "geschikte" plek zoeken i.p.v. mijn achtertuin.

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Er een houten bankje neer zetten om heerlijk van de omgeving te genieten. Je houdt veranderingen die bij de tijd horen toch niet tegen. Beter een windmolen dan een kernenergiecentrale:p

5. tulip

tulip Niet meer actief

me too.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hier is zelfs een officiele term voor: NIMBY. Not In My Back Yard. Mensen vinden van alles prima en goed en juichen het toe, totdat ze er zelf bij hun in de buurt mee te maken krijgen :D

7. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Zo lang de windmolens niet letterlijk in mijn achtertuin zouden staan, zou ik er geen problemen mee hebben. En ik zou liever hebben dat het dan wat meer in de buurt van de bewoonde wereld in een weiland staat dan dat het weer ten koste gaat van een mooi natuurgebied....

8. tulip

tulip Niet meer actief

me too.

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Op vakantie in Duitsland zie je regelmatig windmolens en ik vind ze eerlijk gezegd helemaal niet lelijk of landschap ontsierend. Van mij mag er hier in de omgeving best een windmolenpark geplaatst worden.

10. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Een windmolenpark brengt ook nadelen met zich mee:
    -geluidsoverlast
    -slagschaduw
    -vermindering waarde woning
    -verstoring van je bio-ritme

Dus nogmaals ben ik voor een windmolenpark maar niet ten koste van de "gezondheid" van de burger.

11. Maia

Maia Niet meer actief

windmolens, tja, hangt van de geluidsoverlast e.d. af die je ervan zou hebben.

Hier is/was er sprake van dat er zo ongeveer in mijn achtertuin 380KV kabels zouden komen lopen, daar is een aardige protest tegen geweest en als het goed is gaat het plan nu niet door.

Maar windmolens had ik een stuk minder moeite mee gehad.

12. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Vergeet alleen niet dat als de wind ook maar een beetje verkeerd staat dat je ze van 2a3 km afstand nog kunt horen.
    En dan word het wel een tikkie iritand is mijn mening.
    Maar als ik er alleen maar tegen aan zou hoeven te kijken maak ik er geen probleem van eigenlijk

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij wonen hier tussen de boerderijen, met allemaal een windmolen, en ik vind het helemaal niet storend.
    Ik hoor ze ook echt nooit.
    Dus nee, ik zou er geen probleem me hebben ( is alleen maar handig, kan ik meteen zien waar de wind vandaan komt :p )

14. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

planschade claimen ;)

en verder niets. heb ook groene stroom en ben er een voorstander van. maar erg goed voor het ecosysteem is het natuurlijk niet.
    dieren worden uit hun natuurlijke habitat verdreven en vogels worden gedood door die ondingen.

maar over een paar jaar weet je niet beter dan dat ze er staan.

lijkt me overigens wel irritant, het gezoem van die dingen!

15. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

zou er niet zoveel problemen mee hebben, idd liever een windmolen dan een kerncentrale, zoals al gezegd..

maarreh.. waarom verstoort een windmolen je bioritme? Of ben ik nu heel erg dom :(?

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    daar was ik ook al overna aan het denken mamamarije.

17. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    mee eens....

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Een windmolen verstoord je bioritme alleen als je in de slagschaduw woont. Het is verboden om windmolens zo dicht bij huizen te plaatsen dat je last hebt van de schaduw.

Het enige waar je last van kunt hebben is het gezoem. Tja, de een heeft last van de snelweg, de ander van gezoem.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

En dan lijkt mij dat het nog steeds enkel geldt als je gevoleig bent voor verschillen en licht en donker?
    Zo ontzettend veel licht zal het nou toch ook weer niet wegnemen? Of ben ik dan gek?

20. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    tja ik heb soms meer last van bomen.... die mn tuin in schaduw zetten...

Deel Deze Pagina