Beste verloskundige, zoals hierboven ben ik 35 + 6 dagen zwanger van mijn tweede kind en heb sinds gisteren veel last van gerommel in de buik.. Omdat ik het idee heb dat ik ook wat slijm begin te verliezen heb ik mijn verloskundige gebeld en het advies gekregen om mijn urine te laten controleren op blaasontsteking. Gelukkig is er niks gevonden maar wel wat eiwit + en een klein spoortje van bloed. Inmiddels is dit doorgegeven. Als advies heb ik mee gekregen om het heel rustig aan te doen en mijn buik met een kruik warm te houden. Ook moet ik bellen als de pijn erger word.. Nu herken ik het gerommel wel want met mijn eerste heb ik er ook veel last van gehad en heb ook zeker niet het gevoel dat ik ga bevallen maar toch ben ik er niet helemaal gerust op zeker omdat het maar door blijft gaan en ik niet het idee heb dat het af aan het nemen is.. Verloskundige bellen dat ik er niet helemaal gerust op ben wil ik liever niet want voel me dan zo'n zeur en tevens denk ik ze kunnen toch niks doen.. Ik snap ook wel dat jullie hier niet zo veel mee kunnen, maar ben wel benieuwd of jullie de mening van mijn eigen verloskundige delen.
Hoi, als de harde buiken onregelmatig zijn en je er niet meer dan 4 per uur hebt zou ik me niet te veel zorgen maken. Bij een tweede kunnen harde buiken erger zijn. Je mag ook lekker 2 paracetamol tegelijk nemen en je inderdaad wat rustig houden. En als je twijfelt gewoon bellen, ze vinden je echt geen zeur! Daar zijn we voor!! Groeten Evelien