Zonder ei niet ongesteld?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dreamer83, 23 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Word je wel gewoon ongesteld als je geen eisprong hebt?
    Of word je dan ook niet ongesteld?

Ik dacht dat je zonder ei wel ongi kon worden, maar lees ook weer van niet.
    Wie o wie heeft het juiste antwoord :D

2. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Zonder eisprong kun je wel menstrueren, maar dan is het meestal onregelmatig of is je cyclus erg lang. Als je geen eisprong hebt, kan het zijn dat je wel bijvoorbeeld om de 7 weken ofzo ongesteld bent. Kan ook zijn dat het elke keer weer een andere cyclus is.
    Als je een normale cyclus van ongeveer 4 weken hebt, zou ik ervan uit gaan dat je een normale eisprong hebt.

Omdat ik zelf een onregelmatige cyclus had, ben ik gaan temperaturen en ovulatietesten gaan gebruiken. Hierdoor kreeg ik meer inzicht in mijn cyclus en ben ik nu ook zwanger geworden. Ik vind dat echt een aanrader, misschien heb jij er ook wat aan!

XX

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Juist doordat ik temp en ovu testen gebruik ben ik nu zo in de war!
    Heb namelijk op dag 14+15 posi getest, maar nog altijd geen daling of stijging in temp gehad!
    En normaal de dag na posi test een temp dip, dus mn ei.

Maar jij zegt dus ook dat je wel ongi kan worden zonder ei?

4. s1986

s1986 Niet meer actief

Zodra je temperatuur veranderd is je ei al geweest. Zodra je tst positief is heb je je ei binnen 48uur dus dan klopt het dat nog niks aan je temp ziet.

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik heb 80 uur geleden voor het eerst positief getest.
    En 56 uur geleden voor de 2e keer.
    Dus dan zou mn temp al wel iets gedaan moeten hebben.

De vorige rondes had ik een temp dip op de dag van mn ei, die was de dag nadat ik positief getest had.

Ik hoop dat ik dan wel gewoon ongi ga worden op dag 29 mocht ik toch geen ei krijgen.
    Dan kan ik er tenmiste mee naar de dokter.

Nog meer mensen die zeggen van ja wel ongi of nee niet ongi zonder ei?

6. noa1980

noa1980 Actief lid

31 okt 2007
    372
    0
    0
    ik weet het niet precies, weet alleen wel dat ik geen eisprong heb en ook niet uit mezelf menstrueer.

dus ik zeg op basis van mijn eigen ervaring geen ei = geen ongi

7. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Maar jij hebt pco, dat is iets anders lijkt me toch?
    Of kan je niet zomaar een ei overslaan?
    Moet er dan altijd iets aan de hand zijn?

8. noa1980

noa1980 Actief lid

31 okt 2007
    372
    0
    0
    ik heb geen idee
    bij mij komt het inderdaad door de pco dat ik geen eisprong hebt

maar je ongi is het afstoten van het opgebouwde baarmoederslijmvlies als er geen bevruchting heeft plaatsgevonden, als er geen ei is, kan er ook niets afgestoten worden, dus geen ongi
    maar nogmaals dit is mijn logica en ik zeg niet dat het waar is

9. Suus1981

Suus1981 Lid

6 apr 2008
    74
    0
    0
    Brabant
    Hoi Dreamer

Ik heb ook niet altijd een duidelijke verhoging of dip getempt, maar werd wel ongesteld en ben ook een keer zwanger geweest.
    Bij de nacontrole van mijn curretage heb ik ff naar mijn eierstokken laten kijken en deze zagen er normaal uit. Ik gaan tempen en zonder verhoging na 22 dagen ongi gehad. (nou is je lijf soms na curretage nog wel ff de kluts kwijt)
    Ben nu al 23 dagen aan het tempen zonder iets van verhoging of verlaging en wacht ik weer netjes af.

In ieder geval heel veel succes ermee, en ik zou me er allemaal niet te druk om en over proberen te maken, het komt zoals het komt. Hoe meer je je erop gaat richten hoe meer je je gaat frustreren en hoe meer aandoeningen en enge afwijkingen je ontdekt, waardoor je je uiteindelijk niet kunt voorstellen dat je óóit zwanger kunt en zal worden.

Groetjes Susan

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Tnx!
    Ja ik ben echt heel erg onzeker.
    Heb altijd gedacht geen kindjes te krijgen, dus als je dan dit ineens krijgt gaan die gedachtes ineens veel harder.

Maar heb je wel een eisprong dan Susan?
    Of is daar verder nog niet naar gekeken?

Ik hoop gewoon dat ik morgen ofso ineens alsnog een verhoging krijg.
    Ik probeer het een beetje los te laten, maar ben een echte piekeraar, dus dat lukt niet echt!

Maar bedankt voor de antwoorden!
    Hoop dat jullie snel gezond zwanger zijn :D

11. Suus1981

Suus1981 Lid

6 apr 2008
    74
    0
    0
    Brabant
    hoi dreamer

Heb idd wel ei gehad, anders had ik natuurlijk ook niet zwanger kunnen worden, en op de echo van mijn eierstokken zag alles er goed uit. Maar het schijnt ook dat niet iedereen iedere maand een ei heeft. Ik weet het ook allemaal niet, haha. Leuk he? Zwanger worden, werd er ook helemaal moedeloos van na een half jaar, en nu kan ik weer opnieuw beginnen....

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ja en dan nog 2x curretage ook zie ik, wat een rampscenario zeg!
    Lijkt me echt vreselijk!

Ja ik ben nu pas 3 maanden bezig, maar vind het ook al moeilijk hoor.
    Mn moeder en zusje zijn allebei zwanger geraakt door de pil heen en zo vruchtbaar als wat.
    En wij moeten er zo'n moeite voor doen!
    Niet eerlijk.

Maar wel vreemd dat je dan geen verhoging hebt!
    Ik weet wel dat mocht ik deze ronde echt geen verhoging krijgen, dat ik dan begin volgende maand echt bij de dokter aan de bel trek.
    Liever vroeg erbij zijn als er iets mis is dan een jaar doorgaan zonder kans op succes!

Hoop dat het deze ronde raak is en goed blijft gaan!

13. maartjes

maartjes Lid

15 mrt 2008
    44
    0
    0
    ik heb vorige maand ook geen eisprong gehad (de gyn kon op de echo geen eisprong zien) maar wel gewoon ongesteld geworden. Het kan dus wel. De gyn zei ook dat het wel vaker voorkwam, en ik hoefde me er niet ongerust over te maken. Als ik na een jaar na m'n mk (nov 07) nog niet zwanger was mocht ik gelijk bij de gyn terugkomen. Waarschijnlijk zijn mn hormonen nog steeds in de war zei ze. Ik zie dat jij ook een mk hebt gehad vorig jaar. Misschien toch wel slim om even aan de bel te trekken, dan weet je in elk geval waar je aan toe bent.

14. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Als je geen eisprong hebt gehad, is je baarmoederslijmvlies alsnog wel opgebouwd hoor. Het kan dan dus wel langer duren voordat je ongesteld wordt, maar je lichaam 'bewaart' dat slijmvlies niet oneindig. Dat moet gewoon 'ververst' worden zeg maar.
    Als je niet ongesteld wordt, betekent dat inderdaad wel dat je waarschijnlijk geen eisprong hebt gehad, maar je kunt niet zomaar de andere kant op redeneren.

maar goed ik zeg dit niet omdat ik het logisch vind klinken maar omdat ik het zeker weet.

15. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    mijn gyn zei tegen mij als je geen ei sprong hebt dat wordt je niet ongesteld maar je krijgt een bloeding. voor ons is een bloeding en ongi hetzelfde het is allbei bloed wat je ziet, maar het is dus totaal iets verschillends. ik heb pco en dus ook geen ei sprong of heeeeeeeeeel soms 1 maar ik wordt wel "ongi" 1 keer in de 33 dagen. dus dat is wel regelmatig. maar heb geen ei sprong dus is het voor de gyn geen menstruatie maar een bloeding.

liefs

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik dacht zelf altijd dat ik gewoon ongi werd toen ik de pil slikte.
    Hier leerde ik dag 1 al dat dat geen ongi was.
    En nu is er dus nóg een andere bloeding :p
    Ingewikkeld zeg!

Ik hoop dat ik alsnog mn ei heb gehad, maar dan later.

Ik heb sowieso een LH piek gehad, maar weet niet of dat ook nog iets in werking zet.

Ik ga in ieder geval uit van een verlate ongi.
    Of ik nu wel of geen ei gehad heb, hij is zeker niet gekomen op de dag dat ie behoorde te komen!

Bedankt voor alle antwoorden, heb weer een hoop geleerd :D

17. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja ik weet niet hoe het zit met de pil en ongi terwijl je geen ei sprong hebt misschien is dat wel dezelfde bloeding omdat je beide keren geen ei hebt. maar daar weet ik het fijne ook niet vanaf.
    je leerd bi de gyn idd elke keer weer wat. dus ook nog erg leerzaam hahaha
    succes verder met zwanger worden

liefs

18. Aray

Aray Nieuw lid

27 jul 2008
    1
    0
    0
    Ik heb ook pco. En het klopt, dat je ook een bloeding kunt hebben zonder eisprong. Als ik een eisprong heb dan voel ik die meestal wel.
    Volgens de gyn kan ik het beste ovulatietesten gebruiken zodat ik weet wanneer mijn eisprong is en óf ik wel een eisprong gehad heb.
    Daarnaast temperatuur ik ook iedere dag.

Misschien een tip om ook ovulatietesten te gebruiken of te gaan temperaturen.
    Edit moderator: Reclame maken mag niet, daarom verwijderd.

Succes!

19. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik gebruik dus ovu testen en ik temp ;)
    Vandaar juist dat ik in de war raakte!
    Want normaal heb ik de dag na mn posi ovu test een tempdaling, dus mn ei.
    Maar nu helemaal niks, geen daling en geen stijging.

Pas 3 dagen later gebeurde er iets met mn temp.
    Heb dus waarschijnlijk wel een eisprong gehad, maar niet zoals normaal.
    Heb sinds die dag ook veel pijn in mn buik, dus heb het idee dat er iets niet helemaal goed is gegaan.

Maar of het nu wel of geen ei was, ik ga sowieso ongesteld worden als ik het zo lees hier.
    (of niet natuurlijk ;) )

En vind het wel jammer dat je dan hier probeerd reclame te maken ;)

Deel Deze Pagina