Dolgraag tattoo, maar durf de stap niet te zetten

Discussie in 'De lounge' gestart door mom23, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik geloof dat je al besloten hebt, leuk!
    Als ik jou was zou ik meteen voor de uitgebreidere tattoo gaan, omdat ik alleen een klein dingetje gewoon niet mooi vind.

Zelf heb ik een aarsgewei, lekker origineel... Maar hij is wel al 12 jaar oud, voordat de massa er ook 1 nam. Het is er trouwens bij 1 gebleven, maar ik denk wel af en toe aan een volgende :)

2. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    Ik raak steeds meer overtuigd........... :D

is het schouderblad over het algemeen een pijnlijke plek??

3. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    @ Fenneke: Nou keuze al gemaakt..... Nog niet 100%.. Ik denk hier al ruim een jaar over na en heb al eens eerder gedacht ïk doe het"..........
    Nee ik vind normaal een klein ding ook niet mooi, maar wil eerst kijken of ik 1 letter wel volhou

4. Sammetje

Sammetje Actief lid

11 mrt 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Ik heb er ook een, in het midden van mijn boven rug. Ik vond het een beetje eng, en was ook wel iets gespannen. Ik had mijn moeder meegenomen als support. Ik vond t niet echt pijnlijk. Maar ik voelde t wel, oplaatst vond ik t meer irritant. Nadat ik thuis kwam had ik heel erg last van mijn linker arm, want ik had me blijkbaar toch wel gespannen gehouden, heb twee dagen pijn gehad aan mijn arm.. Haha..verder ook geen last van mijn tattoo gehad, ik ben er heel blij mee

5. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    @ Sammetje: Ja ik neem dan ook zeker weten iemand mee..... niet mijn vriend, wil het als verrassing......

6. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    Als het alleen de pijn is waar je bang voor bent zou ik het zeker niet laten!! Ik heb er twee, een op mijn voet en een op mijn schouderblad met de namen van mn dochters erin verwerkt.
    Heb wel een tip voor je, zoek een goede tattooerder!! Zie het in mijn omgeving zovaak mis gaan omdat de tattoo niet goed gezet wordt.

7. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Schouderblad is goed te doen, dat ervaren de meeste klanten bij ons, maar het verschilt gewoon van persoon tot persoon. Hoe hoog is je pijngrens... hoe goed kun je tegen het gevoel en hoe goed kun je je ontspannen. Hoe relaxter je naar de afspraak gaat, hoe gemakkelijker je daar zit.

Dat ga je echt wel volhouden, ik zou meteen voor een mooi groter geheel gaan. De meeste mensen hebben meteen spijt (bij een klein dingetje) dat ze niet voor groter zijn gegaan omdat het allemaal wel mee is gevallen. En dan moet het alsnog uitgebreid worden.

8. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Je hebt ook nog een verdovende zalf anders.
    Emla
    Kan je halen bij de met recept halen bij de apotheek.
    Ik had het bij de assistente bestelt, die vroeg waarvoor het was of het misschien voor een tattoo was.
    Dat klopte, was voor mn mans tattoo.
    Dat smeer je er een uur van te voren op met een speciale pleister eroverheen die erbij zit en je voelt het echt niet.

9. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Tatoeëerders zijn meestal niet zo fan van Emla zalf. De huid zet wat op en het werkt niet zo heel lang. In de vorige shop waar ik werkte had een klant van mij een keer haar hele rug in Emla met folie verpakt, dat was echt minder prettig tatoeëren. Daarnaast heb je eventjes weinig pijn gehad en daarna krijg je het in één keer. Ook zijn er klanten geweest waarbij het nauwelijks iets uithaalde. Emla raad ik je echt af. Ook zeggen veel tatoeëerders dat de tattoo minder mooi geneest na gebruik van deze zalf. Ga er gewoon voor zonder verdoving, echt, de pijn valt reuze mee, dat zul je zien. :) En als je de tattoo dan hebt geeft dat een enorme kick, zoals iemand al eerder zei. :D

Oh ja, je lichaam heeft zelf ook zo'n handig systeempje, dat er endorfinen worden aangemaakt tijdens tatoeëren. Dit werkt al "verdovend", waardoor je het langer kunt volhouden.

10. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    @ Corina: Aan die zalf heb ik ook gedacht ja. Heb die een keer gehad toen ik klein was en een narcosespuit moest...

@ Josephine: bedankt voor je (deskundige) reactie...
    Kan ik bijv ook een groter ontwerp (dus met uitbreiding) laten maken en dan ter plekke, als hij bezig is met tattoëren bepalen of ik alleen de letter wil of ook de uitbreiding.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nou dat valt wel mee hoor. Ik ben in ieder geval niet verslaafd geraakt. Heb er één en daar ben ik heel blij mee en vind verder heel veel tattoos heel vaak verschrikkelijk lelijk.

Grappig... dat pijn van een tattoo een obstakel kan zijn op een pagina over zwangerschap en bevallen!! :D

12. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Zoveel pijn doet het niet...
    En je hebt ook niet de pijnlijkste plek uitgekozen want dat is bij de ribben..Dus denk maar zo het kan altijd erger! Haha.

Ik heb gisteren mijn 4e tattoo gekregen.
    Heb nu eentje op mijn voet, in mn lies, tussen mijn schouderbladen & de zijkant van mn pols.

Ze waren alle 4 erg goed te doen!
    En pijn doet het zeker niet....Het is eerder een vervelend gevoel.
    Maar dat ligt ook een beetje aan je pijngrens natuurlijk.

13. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    #33 mom23, 28 sep 2011
    Laatst bewerkt: 28 sep 2011
    @ Rowan: thanx voor je reactie...

ben nu voor 90% zeker! Maar wil eerst een goede tattoeerder vinden!

14. Bougainville

@fenneke80

Ik heb ook kleinere tattoo's...'T is maar net wat jezelf mooi vind ;)
    Ik hou dus totaal niet van die joekels van tattoo's.

15. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    @Rowan: nee ik wil ook geen heeeele grote maar de letter mag ook niet te klein zijn

16. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Dat verschilt van shop tot shop. Zoek een tatoeëerder op waarbij je je prettig voelt en leg het voor aan hem of haar. :) Ik weet niet hoeveel mensen het leuk vinden om een groter ontwerp uit te tekenen (i.v.m. tijd die het kost) en dan alleen de letter te zetten. Dat zou ik van tevoren even overleggen met de tatoeëerder en/of ontwerper.

17. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    @ josephine: Thanx!! Ik ga eens even bij wat mensen (die een tattoo hebben) rondvragen bij welke shop zij zijn geweest..........

18. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Hihihi, daar moest ik ook aan denken. Wij zeggen in de shop vaak dat vrouwen met kinderen veel minder pijn hebben aan een tattoo, omdat de pijngrens met de bevalling hoger is geworden. Ik heb zelf nog geen kinderen, maar ben zwanger... dus ben ik heel benieuwd hoe ik het getatoeëerd worden na de zwangerschap ervaar. :D

19. Bougainville

@mom23

Ik heb wel een tattoo van een iets grotere letter.
    Maar dat is ook alleen een letter.
    Bij mn lies/heup.
    Misschien dat ie wel te zien is tussen mijn buikfoto's...Ik zal even kijken.

20. Bougainville

Ja je kunt hem wel zien tussen mijn foto's.
    Moet je maar even kijken anders.
    Maar hij lijkt niet zoals het hoort...Door mn buik.

Deel Deze Pagina