dom..dom dom

Discussion in 'Zwangerschap' started by celia82, Jun 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. celia82

celia82 Fanatiek lid

Apr 14, 2009
    2,077
    0
    36
    jaaajaa dames ik weet het nou wel dankzij jullie..jullie hebben het er flink ingestampt bedankt.
    zit nu weer te kijken hoe ik me bericht kan verwijderen

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

het is idd fout renate maar er zijn zelfs verloskundigen die zwangere vrouwen " aanraden" om te roken omdat ze de "stress" niet aankunnen. in mijn ogen is dat nog veel slechter dan wijn. dus als zij dan net een glaasje wijn teveel op heeft hoeft er toch niet meteen zo heftig gereageerd te worden? lijkt wel alsof ze heeft gezegd dat ze een kilo cocaine heeft opgesnoven.

3. Jade11

Jade11 Bekend lid

Mar 21, 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant

mee eens, natuurlijk is het dom om te doen, maar ts geeft zelf ook aan dat ze zich schuldig voelt en weet dat het dom was.
    zorg er gewoon voor dat het niet nog eens gebeurd. 4 glazen is best veel, maar af en toe 1tje kan echt niet zo veel kwaad hoor. heb zelf met belangrijke data (zoals 2e trimester, echo ed ) ook wel een glaasje champagne op, en mila is ook gezond.
    en in frankrijk word het helemaal niet afgeraden en zijn ook genoegv gezonde babies.

moedig het zeker niet aan, maar beetje rustig aan mensen, en ts:niet meer zoveel doen!

4. MelMel

MelMel Fanatiek lid

May 12, 2008
    2,267
    169
    63
    Female
    NH
    ahhhh celia heeeelemaaaaal niet erg hoor jezelf volgieten terwijl je zwanger bent:(
    Wil je dat horen ?!!

Moeten wij jouw schuld gevoel sussen !!!???

5. caroline16

caroline16 Niet meer actief

nou, ik reageer daar wel heftig op omdat ik het niet vind kunnen..
    alcohol is gewoon slecht,
    en het komt ook door mijn hormonen, maar ik meen wel alles wat ik zeg

6. caroline16

hahahahahahaaa:p

7. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

Mar 3, 2009
    211
    0
    0
    Ik ben eigenlijk ook heel erg verbaasd!

Iedereen die me kent die weet dat ik veel van wijn hou en normaal gesproken ook veel wijn drink.

Vanaf het moment dat ik weer zwanger wilde worden, ben ik geminderd met de wijn en vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was ben ik acuut gestopt.

Ik heb ook weleens een moment dat ik denk, ik zou nu wel een wijntje lusten.

Ik heb er geen een genomen en dat zou ik ook niet doen. Heb ik ook in m,n eerste zwangerschap gedaan.

8. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    @ Roeltje: Bot ??? Helemaal niet!

Er word zo gehamerd over geen alcohol in de zwangerschap, omdat dit NIET goed is.
    Persoonlijk vind ik 1 drankje al te veel.
    Tijdens de zwangerschap ben je zelf verantwoordelijk voor je kleine in je buik... maar vraag me af voor de gene die wel eens drinken tijdens de zwangerschap of ze wel verandwoordelijkheids gevoel hebben!

Kom op zeg! 9 maanden zonder moet toch wel kunnen? Het gaat om de toekomst van je kind!!

9. caroline16

precies mamavanjoshua, dat heb ik ook! ik dronk ook graag een wijntje, zeker nu de zomer er weer aankomt, maar zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik er vanaf gebleven, ook van de andere drank

10. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,813
    1
    36
    alcohol onder de zwangerschap kan idd gewoon niet

1 glaasje oke (al 1 teveel) maar dan 4 glazen?

en als je er niks verkeerd over wil horen moet je zeker geen bericht gaan plaatsen, dan kun je verwachten dat je zulke reacties krijg

11. caroline16

12. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    @ Celia: ik denk dat je zelf ook wel een beetje kunt nagaan dat je zulke reacties zou kunnen krijgen toen je dit berichtje schreef.

Dit is namelijk voor velen heel onbegrijpelijk.

Ook snap ik wel dat het voor jou hard aan komt.. maar wat voor antwoorden had je dan verwacht? Dat wij alleen maar zouden zeggen, ''maak je maar geen zorgen''

Ik hoop voor je dat er niets aan de hand is met je kleine maar dat je je nu schuldig voelt vind ik dan ook je eigen schuld..
    Ik hoop daarom dat je van zulke fouten leert en dat je verder een goede en gezonde zwangerschap hebt!

13. machsdoch

machsdoch Actief lid

Jan 8, 2009
    485
    0
    0
    Ik vind ook dat het niet kan.. Misschien heeft het er nu geen zichtbare schade van ondervonden, maar kindjes van vrouwen die alcohol drinken tijdens de zwangerschap behoren vaak wel tot bepaalde risicogroepen. Ziektes en dergelijke.. Je hebt ook een grotere kans op wiegendood trouwens. Gewoon niet meer doen dus. Ik hoop voor je kind dat het nog gezond is..

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja persoonlijk vind ik het idd wel dom ja! En idd zulke reacties kun je gewoon verwachten met een vraag/bericht als bovenstaande. Wat had jij dan zelf voor reacties verwacht?

Maar ik vind het dus wel dom. Je vind dat het niet kan, tenminste je voelt je schuldig ddaaruit maak ik dat op. Als je had gevonden dat je best alcohol kon drinken in de zwangerschap, dan had je je niet schuldig gevoeld. Perongeluk 1 slokje kan ik nog inkomen, maar per ongeluk 4 glazen? Tja hoe perongeluk is dat denk ik dan.

Of de kleine er iets aan over zal houden, kan niemand je vertellen. Dat is gewoon afwachten. Maar ik zou het maar niet meer doen als ik jou was. Dus ook niet 1 glaasje en eigenlijk ook niet 1 slokje.

Maarja ik vind dat het niet kan. Zo vind ik ook dat roken en zwangerschap niet samen gaat, maar ook dat vinden genoeg mensen prima. En er zijn er ongetwijfeld ook genoeg die vinden dat zwanger en alcohol prima samen gaan. Ieder zo zijn keus zal ik maar zeggen.

Owja berichten verwijderen gaat niet. Je kan ze wel aanpassen, oude forum was dat binnen 60 minuten, hoe dat hier is weet ik niet precies. Maar oke,nu ben ik erg flauw geweest en heb ivm het aanpassen en dus 'verwijderen' van je bericht, je eerste bericht gequote.

Fijne zwangerschap nog overigens! En hoop dat je voortaan iets meer/beter de zaken overdenkt ;)! Dus mijn advies, niet meer doen ;)!

15. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

Jun 7, 2009
    482
    0
    16
    Ja heel erg stom maar je voelt schuldig en ik zou het veel erger vinden als je dagelijks of wekelijks zou drinken zonder dat je je schuldig zou voelen . Het is gebeurd meid en je moet gewoon verder. Geef je zelf een schop onder je kont en ZORG GEWOON DAT HET NIET MEER GEBEURD!

NOg een fijne zwangerschap!

16. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Wat ik niet snap is dat je niet na hebt gedacht toen je die wijntjes bestelde. Dacht je toen niet van goh, misschien is dit niet goed voor mijn ongeboren kindje, misschien is het beter als ik aan de fris ga? Of dacht je dat wel, maar kon je je niet in de hand houden? Want als dat het geval is dan vraag ik me af of je niet weer de fout in gaat de komende tijd! Dat je gisteren de fout in bent gegaan is al erg genoeg maar als je weer de fout in zou gaan zou ik dat persoonlijk verschrikkelijk vinden en erg egoistisch!

Ik hoop in ieder geval dat je je in de toekomst wel kan inhouden en eerst aan je kindje denkt en daarna pas aan je eigen behoeftes.

17. machsdoch

machsdoch Actief lid

Jan 8, 2009
    485
    0
    0
    Hehe.. en dan te bedenken dat ik flipte omdat ik iets had gegeten waar ongeveer 0,001% wijnazijn inzat XD

18. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

Mar 3, 2009
    211
    0
    0
    Misschien moet je je eens gaan inlezen wat je nog meer niet mag, en welke schade bepaalde voedingsmiddelen kunnen veroorzaken.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,065
    3,859
    113
    Waarom bestel je uberhaupt 1 wijntje, vaak is de stap naar een tweede, derde, etc. dan al genomen voor je er erg in hebt.
    Zei je vriendin er niets van?
    Ik lust ook wel een wijntje hoor, maar ik neem helemaal niets, want dat zou mijn (foute) keuze zijn en niet die van mijn kind, om wiens lijf en gezondheid het ook gaat.
    Van die ene keer denk ik niet dat je kindje wat heeft overgehouden, maar ik vind het ook behoorlijk stom.
    Volgende keer helemaal niets meer bestellen aan alcohol. Spreek gewoon met jezelf af dat je het beste wilt voor je kindje en geen druppel drinkt tijdens je zwangerschap.
    Dronk je daarvoor ook al wel eens een glaasje tijdens je zwangerschap?

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Per ongeluk een glaasje kan ik me eigenlijk al niet voorstellen, laat staan 4!
    Maargoed, je kindje heeft van deze eenmalige actie (mag ik toch hopen) hopenlijk geen last.

Share This Page