TS: Ik snap jouw woordkeuze niet helemaal. Je zegt dat je per ongeluk 4 rode wijntjes op had omdat je zo gezellig aan het kletsen was.. En achteraf zeg je dom... Nee, dat is niet dom.. Je wist heel goed waar je mee bezig was anders had je er geen 4 op.. Als je je ineens na een half glaasje achter komt, ok... is nog tot daar aan toe. Maar aangezien je de 12 weken al voorbij bent neem ik aan dat iedereen het al weet en je dus niet geheimzinnig iets hoeft te verbergen. Als je gewoon eerlijk bent in je eerste bericht dan krijg je hele andere berichten. Had gezegd dat je 4 glazen wijn op had omdat je op dat moment er geen erg in had dat het wel eens schadelijk kon zijn, en dat je wilt weten of het heel schadelijk is geweest.. Dat klinkt al anders dan net doen of je van niks wist toen je die wijntjes dronk, want natuurlijk wist je dat wel! Nu antwoord op je vraag, Het zal niet heel veel kwaad kunnen. Zolang het bij 1 dag blijft. Ga niet nog meer alcohol drinken, hoe meer alcohol je kindje binnen krijgt hoe schadelijker het kan zijn.
Hey kippen, je zo druk maken is ook slecht voor je baby Ze weet heus dat het niet goed was anders postte ze uberhaupt niet dit bericht, tis dom ja (zegt ze zelf al ) zzit zich wrsch vreselijk op te vreten nu en zoekt wat geruststelling. Lekker aardig zijn we allemaal weer zeg gadverdamme, vrouwen zijn echt .....onder elkaar bah!
@mamadeluxe, dat ben ik wel met jou eens. Kijk we hoefen haar niet in de watten te leggen zo van "och meid maakt niet uit joh volgende beter" maar nu lijkt wel of ze aan een paal genageld word en bekogeld word! Natuurlijk kan ze negatieve reactie verwachten maar laten we wel normaal doen en haar juist vertellen dat het slecht is voor haar baby en dat ze het gewoon niet meer moet doen! Ik denk dat die boodschap nu wel duidelijk is!!
t zal heus geen kwaad kunnen, als het maar bij deze ene keer blijft. Voortaan: begin er niet aan dan kan je ook niet de tel kwijt raken, 0 is 0. Ik heb het nooit gedaan, stel je voor dat er later blijkt dat er iets mis is met je kindje, kan jij het jezelf nog vergeven. Ookal komt het misschien niet van die wijntjes en was het al zo dan nog... Ik zou mezelf nooit in die situatie willen zetten
zo he wat een aanvallen hier! ze weet zelf ook wel dat het niet goed is. mij moeder was zwanger van mijn broertje maar dat wist ze nog niet en toen was ze op vakantie dus aardig aan de borrel gezeten elke avond. dus ook nog in de eerste weken. maar er is niks met mijn broertje aan de hand. het is vast niet goed voor je kleintje maar ik die reacties die hier worden geplaatst vindt ik wel heel erg hoor. liefs
Zullen we proberen om op haar verhaal te reageren, zoals zij vraagt en niet op elkaar. Denk dat TS daar helemaal niks aan heeft. Elmo
idd je zegt het zelf al DOM maar ja ik dnek niet dat eht erg kwaad kan atans als je het bij die ene keer laat maar ik snap die andere dames ook wel dat ze zo bot reageren maar ja ze voelt zich al schuldig genoeg en dat is ook al een straf ik heb zelf 2 weken met een schuldgevoel gelopen want heb ook drank gehad (prongeluk) was op een bruilofd en mijn glas sap stond naast die van mijn vriendin die had sap met safari of zo iets dus je ziet geen verschil dus ik dacht ik pak mijn glas en neem een slok en kom er achter dat het neit mijn glas was dus heb ik me 2 weken schuldig gevoelt naar me meisie toe van ja drank is drank maar toen heeft de gyn ook tegen mij gezecht dat het niet veel kwaad kon maar ik hoop dat alles goed is met de kleine en nog een fijne zwangerschap verder
Vier wijntjes drinken als je 14 weken zwanger bent is niet zozeer 'dom' als wel super egoistisch. Ik vind het wel ' dom' dat je hierover een bericht plaatst en dan verbaasd bent over de reacties. Al zou iemand je al gerust stellen, dan weet je zelf ook wel dat dat niet terecht is. Elk wijntje is er een!! Natuurlijk wil dat niet zeggen dat je kind meteen hersenschade heeft, maar ik mag aannemen dat je ook dat wel weet.
Waarom moet je respect tonen voor gedrag van zwangere moeders wat bewezen super slecht is voor ongeboren babies? Sorry hoor, maar ik heb echt geen respect voor vrouwen die bewust doorroken en drinken tijdens de zwangerschap. Ben zeer ruimdenkend, maar hierin WIL ik niet ruimdenkend zijn omdat het gewoon echt NIET KAN. Met vergoelijken bewijs je dus niemand een dienst: de moeders niet en de babies al helemaal niet.
meid als het niet meer gebeurd komt het vast wel goed zal niet heel erg schadelijk zijn als je het hierbij laat dr zijn vrouwen die het gekker maken geniet er nu maar gewoon van en maak je niet te druk
@ Groffe,nog dommere reacties dan de actie: ik lees alleen maar ik heb hier geen woorden voor blabla, ik heb geen woorden voor elke BOTTE reactie die ik hier in dit forum lees.Maar ze zoekt duidelijk naar een hart onder de riem ipv als dom figuur te worden uitgemaakt het excuus te niet doen vind ik ook niet FAIR, iedereen heeft wel es momenten dat ie even met gedachten elders is dan bij realiteit, en zeker met vrienden om je heen aan het tafelen kan je soms wel eens helemaal in op gaan. Als je leest, zie je ook dat ze inziet dat ze het beter niet had kunnen doen. Ja dom was het, maar het is gebeurd. vind het een beetje respectloos. dat zij het bericht zou willen verwijderen snap ik wel met al die reacties. er zoekt iemand steun hier en wat krijgt ze,,,, 1000000 stenen naar d'r kop.. Als ik mij zelf even als voorbeeld stel, ik wist bij 6 weken pas dat ik zwanger was, ik was er niet bewust mee bezig zwanger te geraken, het was een ongelukje zoals ze dat noemen, maar in de eerste 6 weken heb ik ook alles gedaan wat god verboden heeft, moet ik nu ook op het strafbankje? mijn kleintje is na onderzoeken 20 wkn echo ed kern gezond, mooi op lenkte en grote en gewicht, alles er op en er aan, alles op zijn plek. en zo zijn er nog veel meer voorbeelden van mensen te noemen. er zijn dingen die je moet laten tijdens de zwangerschap, er zijn dingen die je wel moet doen met je zwangerschap, maar hoe het in Realiteit gaat bewijst maar weer dat elke zwangerschap anders is. De een kan alles doen en laten en krijgt een gezond kind, en de ander niet. Zelfs al zou je alles volgens het boekje doen , kan het kindje nog iets mankeren, ziek zijn. ANYWAY dat is mijn mening over de meningen hier, een mening is een mening en blijft per mens anders, maar wilde er toch even mijn mening over geven snappie hem nog @ celia, ja het is niet goed. 1 glas wijn kan voor een niet zwanger mens gezond zijn, maar voor je kindje schadelijk. echter betreft het hier dagelijkse wijn drinkers. Ik zal me geen zorgen maken. Let gewoon een beetje op dat je geen alcohol drinkt, en hey, ik ga ook uit, zonder alcohol, en heb het ook naar me zin hoor . maar meis , zucht ff lekker diep, zeg tegen je zelf in die zucht, ja dat was stom, en ga gewoon verder met je ding, en geniet van je zwangerschap. Laat ik het zo zeggen, een vriendin van mijn vriend, is pas " onverwachts" bevallen van een gezonde zoon, zij wist niet dat ze zwanger was, ( zie ander topic) , en wat zij allemaal heeft gedaan zou ik niet eens in me hoofd halen, dat betreft, kop op , kin omhoog, en genieten
Tja, niet bepaald een strakke actie van je natuurlijk. Maar goed daar ben je inmiddels ook wel achter. Het excuus van dat je het niet in de gaten had, dat vind ik ook eerlijk gezegd wel wat slap. Maar goed, je kunt het nu eenmaal niet terug draaien. Nu zal je kindje van 1x niet gelijk iets overhouden, maar toch.... Ik drink ook graag een wijntje, maar sinds de 1e positieve test geen druppel meer aangeraakt. Totaal geen behoefte aan, wacht wel lekker 9 maanden. Wil gewoon geen dingen doen waarvan ik achteraf denk; had ik maar.... Roken ookal zoiets, ik kan ook niet begrijpen dat mensen dat niet laten als ze zwanger zijn. Tuurlijk is dat een verslaving... En geloof me weet ik alles van, rook normaal ook. Maar wederom test positief en dan leg ik t aan de kant. De reactie zijn misschien soms wat bot en rechtdoorzee. Maar he t is een Forum en ieder zijn mening. Om nu gelijk je berichten te gaan verwijderen, dat vind ik dan weer wat zwak. Je hebt dat ''foutje'' toch begaan en verwijderen van de berichten veranderd daar niets meer aan.
Daarom ben ik dus gestopt met drinken toen ik zwanger werd, als ik 1 pilsje zou drinken zou ik me niet kunnen inhouden om het daarbij te houden. Maar ik denk niet dat die 4 glaasjes nou per se kwaad kunnen, als je het nou elke week deed.....trouwens er zijn vrouwen die hun hele zwangerschap rustig door blijven paffen, ik weet niet wat erger is?! Laatst was ik op controle en ik zag een zwanger meisje met haar vriend lopen, ze waren net een minuut buiten en hup daar kwam de sigaret
ik geef niks om alcohol en drink normaal denk ik 4 glazen alcohol per jaar. ik ken mensen die zeggen ach een keer een glaasje kan geen kwaad, maar vergeet niet dat je bij elk glaasje alcohol je kindje vergiftigd. ik kan er met mijn hoofd niet bij dat je alcohol drinkt en zeker geen 4 glazen. zeg niet, maar jij drinkt zelden, dus waar praat je over. overal staat stop met drinken en roken als je zwanger wilt worden of zwanger bent, dus waarom doe je het dan? ik vind het echt heel stom van je en hoop voor je dat het geen kwaad kan en snap volkomen alle reacties van loggers.
Ik kan jullie zeggen dat ik regelmatig op dit forum kom, maar dit is de eerste maal dat ik de behoefte heb om te reageren. Ik vind het ongelofelijk hoe bot jullie zijn tegenover elkaar. Celia heeft reeds aangegeven dat ze er spijt van heeft en jullie reageren werkelijk op de meest botte wijze. Ik kan dit maar moeilijk begrijpen. Ik kan jullie ook nog hetvolgende zeggen. Ik ben niet van Nederland maar van Belgiƫ en daar krijgen wij veel meer echo's dan bij jullie. Sowieso verlopen alle onderzoeken via een gynaecoloog en krijgen wij elke 5 weken een echo. Welnu, mijn eigen gynaecoloog die toch zeer bekend is in onze streek en een zeer goede reputatie heeft, vertelde mij bij het begin van mijn zwangerschap dat 1 glas wijn PER DAG absoluut geen kwaad kan!!!!! Er stond enige tijd geleden zelfs een wetenschappelijk artikel in een tijdschrift waarin werd verwezen naar een studie die aantoonde dat kinderen van dames die 1 glas wijn dronken per week zelfs gezonder zijn en een hoger IQ hebben dan kinderen van andere moeders. En waarom? Omdat deze moeders veel socialer zijn en niet volkomen geobsedeerd en gestresseerd zijn door hun zwangerschap en de angst om zelfs 1 slok te drinken. Dit wilde ik toch even kwijt. Ik moet vaak hard lachen met berichten van dames die al volkomen in paniek zijn omdat ze ocharme per ongeluk een praline met een beetje likeur in gegeten hebben. Dus Celia, 4 glazen is zeker niet verstandig maar ik ben er zeker van dat alles goed gaat en jouw kindje hier niets aan zal overhouden.
Jouw reactie is ook niet echt respectvol naar meiden toe die zijn geschrokken van een eigen actie (zoals die praline bijvoorbeeld). Misschien ben jij nu even bot naar hen toe? Hahah *overdrijfmodus aan* Ik ben, omdat ik geen alcohol drink, echt niet volkomen asociaal, geobsedeerd en gestressed hoor...omdat ik niet kan / mag drinken. Ik zou dat allemaal worden als ik zou drinken / roken of rauw vlees zou eten bijvoorbeeld...omdat je dan schade aanricht Ik ben een hele relaxe en gelukkige zwangere moeder / vrouw!