Sorry....!?! Elke dag alcohol is al slecht voor een volwassen brein, laat staan voor een brein van een foetus! En helemaal niet 1 glas wijn per dag. Lekker heftig voor een nog niet ontwikkeld, zeer kwetsbaar kindje. Dat er serieus vrouwen zijn die achteloos alcohol achterovergieten. Ik kan er niet bij met mijn hoofd. Hetzelfde geldt voor sigaretten. BAH! Dat doe je je kindje gewoon niet aan, klaar...! Misschien dat het in Belgie een normale zaak is, maar hier dus absoluut niet. De TS is al over de 12 weken en heeft dus al zeker weten een Verloskundige bezocht. Daar krijg je al uitvoerig te horen wat wel en wat niet kan. En niet te vergeten al die folders die je meekrijgt met drink en eetadviezen. Come on hey...... Dan kun je je wel volgieten met wijn, maar je weet dondersgoed wat je op dat moment doet en wat de gevaren voor je kindje zijn!
TS, Is het je overigens al wel gelukt om te stoppen met roken? Maar wat mijn vriend eigenlijk vroeg (tja ik had het er net met hem over ) wat vind je man/vriend/vrouw/vriendin er eigenlijk van dat je rookt en alcohol drinkt terwijl je zwanger bent? Vind hij dat goed? En zo niet zou hij je dan niet kunnen helpen met 'er af te blijven'? Nouja vooruit ik stop maar weer voor ik te bot ben !
Ik kan hier toch ook niet sociaal op reageren hoor! Te bedenken dat er mensen jaren in de mmm zitten voor een wondertje, en dan anderen die zo omgaan met het ongeboren kindje. Ws is dit ook bot. Maar ik hoop dat met de reacties van alle anderen wel wat ogen opengaan. En niet alleen van de topicstarter.
god wat zitten er toch een hoop wereldverbeteraars hier op zwangerschapspagina! ik neem aan dat jullie je allemaal opsluiten in huis! want ja al die uitlaatgassen zijn toch ook vreselijk schadelijk voor je baby! als je alles moet geloven mag je helemaal niks meer! de 1 zegt dit en de ander zegt dat! het ene onderzoek wijst dit uit en het andere dat! en niet dat ik het goed keur dat ze uberhaupt al 1 glas alcohol heeft gedronken maar jullie reacties zijn echt belachelijk! en als je je last van de hormonen al in een berichtje niet in bedwang kan houden heb ik medelijden met de vader van het kind! zal wel lekker gezellig zijn bij jullie thuis! ze weet dat ze fout is geweest en zal het ook heus niet weer doen!
Ongelooflijk hoe sommige mensen dit soort dingen maar blijft goedpraten: elk (ja elk!!!) onderzoek wijst uit dat roken en drinken slecht zijn voor de ongeboren vrucht. Dat zijn gewoon de feiten. En elke vrouw weet dit. En mij is het ook een raadsel waarom je maar ' leuk' of begripvol moet reageren op een bericht waarin iemand gedrag beschrijft dat destructief is naar een ongeboren kindje. Als ik lees dat TS doordrinkt en rookt in de zwangerschap dan springen de tranen me eerder in de ogen. Kan ze nog zo'n lieve meid zijn, maar dit gedrag spreekt in mijn ogen niet voor haar.
Ja precies! Ik kan hier echt niet aardig op reageren, hoor. En dat heeft zeker NIKS met hormonen te maken, deze gedachten koesterde ik even sterk VOOR mijn zwangerschap. Je weet heel goed welke gevaren je kunt/moet vermijden. Dat lees je in tijdschriften, dat lees je op internet, dat hoor je van je VK, van je huisarts.. Je kunt er dus niet omheen, al zou je dat willen. Hoe dan ook, je was er zelf bij toen je die 4 glazen wijn bestelde en opdronk. Dat blijft een feit. Feit blijft ook dat je wist dat het slecht was. Dan hoef je hier geen meelevende reacties te verwachten (gelukkig maar). En dan kunnen we appels met peren vergelijken (alcohol met uitlaatgassen), maar dat vind ik hetzelfde als: 'ja ach, ik rook maar door want stress is nog slechter voor mijn kind'. Je hebt deze fout opzettelijk gemaakt. Laten we voor je kindje hopen dat het eenmalig was.
mag ik jou voor je uitspraken doet even verwijzen naar Wijn en gezondheid het blijft een fijt dat het niet goed is alsje zwanger ben maar voor een volwassene die niet zwanger is zijn 2 tot 3 glazen zelfs erg positief voor de gezondheid, gebruik vooral ff google op 1 glas wijn per dag en je komt allerlei studies tegen natuurlijk zijn er ook schadelijke dingen te vinden maar wijn is gezonder dan welke andere alcoholische drank De moderne medischi geven altijd aan dit is niet goed dat is niet goed, blablabla, als je je aan het boekje wil houden kan je beter binnen gaan zitten met een zuurstofmasker op. 100 jaar geleden en alle eeuwen daarvoor was het toch ook dat mensen gezond werden geboren, en wat toen allemaal in de lucht hing, en gebruikt werdt en zo. en nu moeten we in paniek raken ineens omdat een paar geniale brainiacs roepen dat het niet goed is? tuurlijk en laat ik nogmaals duidelijk zijn dat het nuttigen van alcohol uit onderzoeken voor een ongeboren kind niet goed zijn en negatieve effecten KUNNEN hebben. Maar puur het feit dat deze vrouw steun zoekt en niet wat ze momenteel allemaal op haar dak krijgt, brengt mij in de verlegenheid tegen alles en iedereen in te gaan, iets wat ik normalieter niet doe. het feit van als je zwanger wil worden, werdt aangehaald , nou sorry hoor, maar ik wilde niet zwanger worden en deed en gebruikte alles wat god verboden had, en toch heb ik een gezond kind in me buik... de eerste 6 weken van me zwangerschap deed ik zelfs alles wat god verboden heeft. Af en toe rook ik een peukje, JA JE LEEST HET GOED IK ROOK maar met mate en nee ben er niet trots op., mijn VK zegt zelfs gezien mij situatie ed ( waar ik hier ECHT niets over neerzet) dat ik soms beter een peukie kan opsteken dan in de stress kan blijven zitten van het niet rokken ect wat er allemaal bij komt. stress is 1000x schadelijker dan roken van de hoeveelheid die ik nu rook Zolang het bv 5 peuken per week zijn, kan het niet kwaad, dat het niet goed is tja, dat is ook een feit. En ja Ik weet ook dat er mensen hier zijn en buiten dit fora die er alles voor over hebben , en hadden om zwanger te geraken, mij respect naar die mensen ( werdt ff aangehaald door iemand dus dacht laat ik ff duidelijk zijn dat ik daar ook van op de hoogte bent, toevallig kan mijn collega alleen maar via ivf zwanger raken ) Maar moeten mensen die makkelijk zwanger raken nu altijd en overal maar rekening mee houden, dit topic gaat neit eens over hoe zwanger te geraken en ging het makkelijk of goed. er zoekt iemand steun omdat ze zich zelf voor gek verklaard wat ze gedaan heeft en dat laatste hoeft ze niet bevestigt te hebben dat heeft ze zelf al gedaan. en zo zijn er wel meer dingen te zeggen maar wordt er KOTS ziek van als ik lees dat mensen gaan roepen wijn is niet gezond vooruberhaubt een volwassene en dit is de reden voor mij reactie.
K heb me zelfs laten vertellen dat het soms word aangeraden 1/2 glas rode wijn te drinken in de 2 dagen als men last heeft van lage bloeddruk tijdens de zwangerschap.. vanwege het vaatverwijdende effect en de antioxidanten die erin zitten. Ik heb persoonlijk laatst op een verjaardag een glas geprobeerd maar ik kreeg het niet door me keel dus dat was snel over.. 4 glazen is wel teveel maar ik vind het inderdaad net of je ene buffel tussen de wilde honden hebt gegooid val maar aan dames die honger hebben ..toe respect word er niet gevraagt maar jeetje kijk mijn moeder zei altijd als je niks aardigs te zeggen hebt zeg dan niks of ten minste zo min mogelijk... ja ze post hier een bericht en vraagt dus om een reactie maar ze vraagt er niet om om opgegeten te worden ... ik persoonlijk heb voorheen ook wel is een discussie gehad op het forum...wel over totaal andere onderwerpen maar ik heb ook wel huilende achter me computer gezeten ... vind het toch wel jammer dat jullie niet begrijpen hoeveel negatieve invloed dit kan hebben op het kind.. de opmerking dat kan je niet maken en doe het niet meer als je weet dat het slecht is was volgens mij ook wel over gekomen
Je eerste stelling is de grootst mogelijke onzin! 100 jaar geleden gingen er ook veel meer baby's DOOD, namelijk! Dat is nou net waarom er tegenwoordig steeds meer wordt afgeraden tijdens de zwangerschap; omdat inmiddels een verband is ontdekt tussen de vele dode baby's en het gedrag van de moeder tijdens de zwangerschap! Dat roken beter is dan stress is in alle gevallen (ja, je leest het goed; ik durf zo stellig te zijn) ONZIN! Maar als jij het zonder schuldgevoel kan: go for it! Als er iets mis is met je kindje (nu of tijdens het opgroeien, want niet alles is meteen vast te stellen) hoop ik dat je kunt leven met het idee dat je er zelf misschien wel schuldig aan bent. @ TS (als je nog meeleest ) Tja, alle reacties zijn overduidelijk: geen handige actie van je. Maar het feit dat je je er schuldig om voelt spreekt wel voor je, vind ik. Probeer je er niet meer al te druk om te maken, bespreek het eventueel met je VK, en laat het gaan. Gewoon de rest van je zwangerschap niet meer drinken, dan komt het vast goed.
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Het kan geen kwaad hiephiephoera maar het is niet goed @ ts, Ik hoop dat je het niet meer zult doen, ik drink bewust geeneen glaasje omdat ik van mezelf weet dat ik dan makkelijker aan een tweede begin. Ik zou even je vk om raad vragen en verder is het nou eenmaal gebeurd
Het zijn de woorden van mijn VK, weet zelf ook wel dat het niet goed is en schaam me er voor. maar goed ik ben zo zwakkeling die heel af en toe ff een half peukie nodig heeft maar goed het gaat hier niet om mij nu
Ik had een heel verhaal geschreven, toen de computer uitviel, maar het komt toch op 1 ding neer: Het is niet dom, maar oerstom. Als je je nu al niet in kunt houden voor je kindje zegt dat nog wat over later zeg! Ik ga je echt niet van je schuldgevoel afpraten hoor,je weet dat het slecht en als je kindje hier iets van overhoudt is het toch ook je eigen schuld?? Bot, misschien wel, maar als je daar niet tegen kunt moet je niet een topic als dit openen. En net als wat bolbuikje zegt, wat vind je man/vriend hiervan? Het is ook de gezondheid van zijn kindje! Lekkere vriendinnen trouwens.
dat van het roken zeiden ze tegen mij ook, dat ik bter niet kon stoppen... ligt natuurlijk ook aan ieder zijn eigen situatie drinken heb ik nooit gedaan en roken deed ik ook stuk minder, weet wel zeker dat ik bij een volgende meteen zou stoppen met roken (drinken doe ik al niet) dit om wat al eerder is gezegt er zijn zoveel mensen zolang bezig voor een kindje en wilt niet lukken terwijl een ander een mooi wondertje in zich heeft en er zo mee omgaat oja en van me vriend zou ik al helemaal moeten stoppen
Pfff... ik lust best wel een glaasje (of meer) in het weekend).. Maar vanaf het moment dat ik met de pil stopte, durfde ik niet eens meer aan alcohol of sigaretten te denken voor het geval ik al zwanger was. Vind dat als je zo dom bent om het te doen en dat dan open en bloot op internet zet, je vraagt om botte reacties. Terecht ook! Die baby kan het niet voor zichzelf opnemen!! Het is bewezen dat de baby evenveel promille binnenkrijgt als de moeder, laat een klein babytje nou ladderzat worden van 4 glazen. Bedoel, hoe egoïstisch en onverantwoordelijk kun je zijn....
Zo hee, wat een boel wijzende vingertjes... Maar een hele geruststelling om te zien dat AL die mensen gelukkig nooit domme keuzes maken of hebben gemaakt in het leven! (want dat geeft ze het recht om iemand zo gemeen te bejegenen, ja toch?) Oef.... Aan TS: ik ben geïnteresseerd om te weten of je misschien een beetje moeite hebt met deze zwangerschap? Want ik kan me best wel voorstellen dat je een keer een drankje doet ofzo, maar 4 glazen is destructief... Dat vind ik persoonlijk wel een beetje zorgelijk, maar vooral voor jou en je kindje. Ik hoop dat je alles een beetje op een rijtje kan krijgen want een kindje krijgen is heel beangstigend en vraagt veel van de aanstaande ouders, waaronder toch een bepaalde mate van "commitment". (die uiteraard door iedereen anders wordt ingevuld) Succes!
Nou ik vind het nog erger dan dom !!! En echt niet kunnen je bent al een tijdje zwanger en dat je niet wist dat je er al 4 op had vind ik een nog grotere schande.. Ik ben het helemaal met de miamel eens als je niet van de drank af ken blijven waarom ben je dan zwanger ???
Een groot verschil tussen domme dingen doen waar je jezelf alleen mee schaadt en domme dingen waar je iemand mee schaadt die niet voor zichzelf op kan komen. Net als dierenleed gaan me van zo'n dingen de haren rechtop staan. Daarbij staan wij -die hier negatief op reageren- niet terecht om onze fouten nu maar TS die zelf besloten heeft een topic te openen over haar fout. Dan vraag je naar mijn mening om aandacht, of dat nu positief of negatief is....
hoi allemaal, ten eerste vind ik die alcohol ook dom maar goed het is toch niet jullie baby die ze in haar buik heeft of wel. t is haar eigen verantwoordelijkheid en als t kindje er wel wat aan overhoud (wat ik nie denk) dan is dat haar probleem (vind het wel erg hoor voor het kindje maar goed) ik vind dat ze zelf moet weten wat ze doet ik neem aan dat ze een volwassen vrouw is en als zij wijn wil drinken moet ze dat zelf weten de consequenties zijn voor dr zelf
Nee, de consequenties zijn voor het kind... Zou fraai zijn als iedereen zulk struisvogel gedrag zou vertonen. Extremer dan dit, maar wel eens gehoord van baby's die 3 maanden na hun geboorte moeten afkicken omdat moeder zo nodig drugs moest gebruiken. Moeten we daar dan ook maar niks van aantrekken 'het is immers mam's probleem..' Maar dat dat kind de rest van zijn leven lichamelijke en psychische problemen heeft doet er niet toe. Iedereen moet immers zelf weten wat hij of zij doet, toch...
nou sorry hoor maar ik kan er niet mee zitten wat een ander doet. ik zorg er voor dat ik zelf zo gezond mogelijk leef en al helemaal als ik zwanger zou zijn (heb al 2 gezonde kids) maar wat een ander doet is niet mijn probleem en daar kan ik ook niet wakker van liggen.