dom..dom dom

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door celia82, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Wanneer het om kinderen of dieren gaat, ik wel :)

2. ger29

ger29 Actief lid

10 feb 2009
    162
    0
    0
    ik vind het wel erg natuurlijk allemaal
    en ik vind ook dat de meeste dingen
    niet kunnen maar ik ga mij er niet druk om
    lopen maken.
    ik ben ook tegen drugs en alcohol gebruik en al
    helemaal tijdens de zwangerschap en dierenmishandeling
    kan ik ook niet tegen
    maar niet druk maken is alleen maar slecht voor mijn lichaam

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Sjongejonge, een keer te veel drinken of drugsverslaafd zijn en een verslaafd kindje op de wereld brengen zijn echt onvergelijkbare dingen, hoe KOM je er op om dat te vergelijken of in deze discussie te betrekken?

Vraag je in plaats van je haren recht overeind en zo hatelijk reageren eens af waarom iemand 4 glazen wijn drinkt en dan nog post op een forum, dan is er toch iets meer aan de hand en heeft niemand er iets aan als iedereen alles altijd maar beter weet en bovendien meteen in de aanval gaat? Of gaan jullie allemaal bij de kinderbescherming werken en mensen die andere keuzes maken dan jullie aanklagen en de kindjes afpakken?

Weet je wat ik denk? Dat jullie helemaal niet begaan zijn met de moeders en kindjes, maar er gewoon op kicken dat jullie je beter voelen dan de rest van de wereld die fouten maakt en verkeerde keuzes van tijd tot tijd. Wie zonder zonde is....

4. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Sorry hoor maar ten eerste kun jij nergens uit opmaken dat ze het zoooo moeilijk heb en dan nog vind ik dat geen excuus om te gaan drinken .. en dat wij kicken op de fouten van een ander dat slaat al helemaal als een tang op een varken, dus dan kun je indirect wel zeggen dat we er op kicken als moeders hun kinderen schade toe brengen .. denk es na voor je deze onzin schrijft !!
    En verder vind ik het gewoon onverantwoord dat iemand zo met haar zwangerschap kan omgaan terwijl er hier genoeg posten die jaren moeten wachten om eindelijk es zwanger te mogen worden.. Dat wilde ik er over kwijt :x

5. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    wat een reacties hier!!!! zit iedereen aan de koffie zich op te winden of zo?! ; )

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ten eerste kun jij nergens uit opmaken dat ze het NIET moeilijk heeft. En ten tweede, wie de schoen past.... Jij mag lezen wat je wil in wat ik heb geschreven, wel grappig hoe je erop reageert.

En dat laatste wat je zegt, ik zeg ook maar tang en varken. Hoe mensen met hun zwangerschap omgaan staat volledig los van of anderen moeilijk of makkelijk zwanger kunnen worden. Maar goed, als jij je leven door schuldgevoelens wil laten leiden: ga je gang hoor!

7. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Miepie, had er zelf ook bijgezegd dat het extremer was dan dit, maar had het nu ook over 'het wel of niet druk maken over andermans problemen'. Kwestie van begrijpend lezen :)

Daarbij, ieder huisje heeft zijn kruisje. Wanneer je zó labiel bent dat je je problemen met alcohol op moet lossen vraag ik me af of je er wel goed aan doet om een kind op de wereld te zetten.
    Ondanks dat ik me in de psyche van de mens probeer te verdiepen kan ik niet in iemands kop kijken. Wanneer het een schreeuw om hulp is, is ze toch wel aardig fout bezig en is ze ook niet hier aan het goede adres om de problemen op te lossen.

Daarbij vind ik dat je nog altijd zélf te keus maakt om problemen (als er diepgaande problemen zijn) met of zonder verdovende middelen op te lossen. Ben een broer én vader aan alcohol en drugs kwijt geraakt maar dat is nog altijd hun eigen keus en verantwoordelijkheid. Niemand heeft ze verteld dat dat de oplossing voor problemen zou zijn, sterker nog ze veroorzaken nog grotere problemen.

Voor mij is alcohol (of drugs) NOOIT een excuus om met problemen om te gaan, zeker niet als er kinderen bij betrokken zijn!

(en ohh wat kick ik op andermans leed, voel me nu echt een stuk beter... )

8. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    schuldgevoelens ?????
    nee die heb ik niet hoor en ik laat me er ook zeker niet door leven, waarom zou ik schuldgevoelens hebben ?

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Weet je... ik vind het wel weer genoeg geweest.

TS weet dat ze niet slim bezig is geweest. Ik kan alleen maar de hoop uitspreken namens haar kindje (niet namens mijzelf, maar namens die kleine die afhankelijk van haar is) dat dit eenmalig was.

Voor de rest: ik zou het fijn vinden als we voortaan wat meer ontopic kunnen blijven in plaats van hele epistels van internet hier neer te plakken over het al dan niet gezond zijn van een wijntje, of in plaats van discussies te starten over roken, drugs, dierenmishandeling, uitlaatgassen en al wat ik nog meer voorbij heb zien komen. Soms is het niet verkeerd een keer op je vingers te gaan zitten... :(

Groetjes,
    Josien

Deel Deze Pagina