Hallo dames, Ik wou even vragen of er nog leuke tips zijn om aan je ouders/schoonouders te vertellen dat je zwanger bent... a.s. maandag hebben wij onze eerste afspraak bij de vk en als alles goed is dan willen we het zondag de 21e (op vaderdag) aan in ieder geval onze ouders/schoonouders gaan vertellen. Nu heb ik al wel bedacht dat we aan mijn schoonouders een boek gaan geven over: kleinkind op komst (het is namelijk hun 1e kleinkind) maar voor mijn ouders wordt het al hun 9e kleinkind! Iemand een leuke tip om hun te verrassen? Foto van echo in lijstje hebben mijn broer en schoonzus paar maanden geleden al gedaan, wij willen graag iets anders doen, dus tips zijn altijd welkom Groetjes!
ik kan je hier eingelijk niet bij helpen sorry... toen wij wisten dat ik zwanger was, kwasm dat heeeel onverwachts want we waren er totaal niet mee bezig, ik slikte de pil nog en we vonden onszelf nog best wel jong (ik 23 hij 22 inmiddels 23) dus eerlijk gezegd waren we best wel bang om dat aan onze ouders te vertellen, nou hij heeft het straight to the point aan zn moeder en vader verteld en "gelukkig" woont mijn vader maar liefst 8-9 uur vliegen hier vandaan dus die kreeg het nieuws telefonisch te horen. achteraf gezien was het nergens voor nodig om zo bang te zijn want ze reageerden allemaal super leuk en heel aardig. papa is hier nu op vakantie om straks voor het zijn kleinzoon van zn jongste dochter te zien. opa en oma en overgrootoma kunnen niet wachten op hun eerste kleinkind.
Hoihoi, Wij hebben ook lang gedacht over hoe het te vertellen. Afgelopen week hebben we onze termijnecho gehad en daar konden we een DVD van laten maken. Omdat we net terug zijn van vakantie, gaan we dit weekend naar beide ouders toe om de vakantiefoto's te laten zien en dan doen we 'stiekem' de DVD van de echo in de dvdspeler. En dan komt de grote verrassing! Ik wil voor mijn ouders ook inderdaad iets van een boekje kopen over opa's en oma's en voor de ouders van mijn vriend scan ik de echofoto's in, doe het in zo'n klein fotomapje, zodat zij (op zijn brabants gezegd) ook een zwetsboekje hebben. (even uitleggen: bijna alle kennissen uit het netwerk van mijn schoonouders hebben kleinkinderen die ze veel zien en er komen dus altijd op bezoek zgn "zwetsboekjes" uit de tas met foto's van de kleinkinderen en blabla verhalen over hoe leuk ze wel niet zijn. Nou hebben mijn schoonouders al 2 kleinkinderen van mijn schoonzusje, maar die wonen in het buitenland, dus daar hebben ze niet zoveel foto's van en die zien ze maar 2x per jaar. Dat vindt mijn schoonmoeder best vervelend, want zij kan niet 'meedoen' met de verhalen over de kleinkinderen. Maar wij gaan zorgen dat ze dat vanaf morgen wél kan!!!) Groetjes en succes met iets origineels verzinnen!
je kunt bijvoorbeeld een lekkere traktatie meenemen zoals cake met een laagje slagroom en dan blauwe/roze muisjes door elkaar. een uitnodigingskaart voor kraamvisite op je uitgerekende datum oid
Hallo, Ik ben nog maar 4 weken en 3 dagen zwanger. Afgelopen weekend dus nog voor NOD had mijn schoonmoeder al iets in de gaten aangezien ik giga misselijk was en minder rookte. Nu hebben we het 1 dag voor nod verteld dmv een foto van de zwangerschapstest. Mijn ouders zijn in Frankrijk en had dus een sms met de foto gestuurd. Mijn moeder belde in tranen op. Vorige keer hebben we nadat we het wisten met 5 weken 2 paar babysokjes gekocht en deze aan de ouders gegeven. De vrienden hebben we toen pas na de echo verteld. Nu wordt het lastig aangezien wij over 2 weken een concert hebben en ik niet meer rook (nog niet helemaal gestopt helaasd, drinken deed ik al niet. We zijn in dubio of het dan wel of niet gaan vertellen. Vorige keer hebben we echt 12 weken ons mond dicht gehouden en was zo blij dat het eruit was. Misschien vertellen we het dan wel de 28ste juni. Liefs Nance