Wij gaan in april voor ons tweede kindje Onze zoon is van augustus 2011 dus nu ruim 1,5 jaar oud. Komende vrijdag moet ik ongesteld worden en erna gaan we ervoor. Van onze zoon was ik in de eerste ronde zwanger, we zijn benieuwd hoe lang het gaat duren bij de tweede. Wie gaat er nog meer voor haar tweede kindje in april? En hoe oud is je eerste kindje? Vind je het net zo spannend?
Wij gaan ook voor een tweede deze maand! Heb al een dochtertje van (a.s. vrijdag) drie jaar. Hebben lang getwijfeld of we wel echt een tweede kindje wilden maar hebben toch besloten er voor te gaan Heb net de wachttijd voor mijn ziektenkosten verzekering erop zitten (woon in spanje) en heb nu dus groen licht. Probleempje is dat mijn man op zee werkt en dus niet altijd thuis is op de vruchtbare dagen Spannend weer allemaal.
Hallo Kari! Spannend weer he?! Vind ik ook Idd lastig dat je man op zee werkt. Is hij dan vaak van huis? En werk jij ook?
Hoi Sanne, Dat wisselt heel erg, de ene keer is hij drie maanden aan één stuk weg en dan weer twee/drie maanden thuis en de andere keer gaat hij maar voor twee weken weg en is hij een paar dagen thuis. Dus dat is héél moeilijk plannen natuurlijk, het moet maar net zo uitkomen Ben 40 jaar dus ook dat werkt niet echt in je voordeel als je zwanger wilt worden. ( bah wat klinkt dat oud als ik dat zo schrijf..) Werk zelf parttime. En jij, werk jij?
Wij ook! Dochter is van juli 2011.. Stomme is dat we altijd hebben gezegd we wachten nog wel ff met een 2e.. Maar het nu toch echt zo erg kriebelt dat we niet eens wachten tot juni (ivm de maand december) Zit nu op dag 21, heb licht/oud roze afscheiding maar moet bekennen dag ik totaal niet weet hoe mijn cyclus deze maand is.. Leuk zo'n topic! Liefs, LB
Kari ik werk 28.8 uur in de gehandicaptenzorg op een woonvoorziening. Ik heb voornamelijk slaapdiensten, dus ben dan de nacht weg, maar ben overdag veel bij mijn ventje, aangezien ik pas om 16 hoef te beginnen en smorgens om 8 uur alweer vrij ben Idd lastig als je man wisselend weg is. Mis je hem dan niet heel erg? En in Spanje, wauw! Wilde je altijd al emigreren? LB welkom! Hihi de maand december, daar hebben wij ook over nagedacht. ALS mijn NOD idd 19 april is en ik in de eerste ronde zwanger zou raken (waar we niet vanuit gaan, maar bij zoonlief was dit wel het geval) dan zou mijn UD rond 20 april uit. En natuurlijk kan het kindje eerder komen, maar goed... Manlief en ik wilden (naja manlief meer dan ik hihi) persé wachten tot de UD niet in december zou eindigen. En natuurlijk als we een jaar bezig zijn, dan gaan we geen maand overslaan. Maar een (of twee) maandje(s) later beginnen, ja daar hebben we wel bewust voor gekozen. Jij kunt dus bijna testen LB? Of denk je niet dat het raak is deze ronde? Ik vind het haast net zo spannend als voorheen. Heb al testen in huis (Action) hihi Ben zoooo benieuwd of het ons nog een keer gegund is!
Ik ben 29 trouwens , wordt 30 in juni. Kari hoezo had je wachttijd voor de ziektekostenverzekering? LB Leuk dat je dochter even oud is als mijn zoontje Is zij soms ook zo'n dramaqueen Hij kan echt boze buien hebben.... en is net een dikke week ziek geweest, zo sneu!
Goedemorgen. Is het bij jullie ook zulk mooi weer? Ik begin nu toch wel echt de kriebels te krijgen, haha! Hebben jullie dat ook? Vrijdag NOD en erna gaan we ervoor... spannend!
Volgens mij kunnen jullie dit topic niet weer vinden nadat het beheerd hem verplaatst heeft jammer hoor ....
ik was hem idd kwijt! Maar ik ben er weer! Haha een dramaqueen, behoorlijk ja! Een pittige eigenwijze tante! Ik kan 26 april testen, tenminste.. ik weet mijn cyclus eigenlijk niet. Maar ik heb al sinds een week "last"van mijn buik en sinds vrijdag wat roze/bruin/rood/lichtroze/oranje.. (jaja alle kleuren vd regenboog) afscheiding. Niet veel maar ik kan het niet plaatsen! Ik ken dit niet van mijn eerste zwangerschap, toen wel een innestelingsbloeding gehad, maar dat was "maar" 3 dagen. Bij mijn eerste was ik in de eerste ronde zwanger, nu hopelijk weer! Is je zoon ook van de 17e Sanne? Liefs!
LB, jaa gevonden Nee, mijn zoon is van de 27ste haha! Ook van hem was ik in de eerste ronde zwanger. Hier niet echt een innestelingsbloeding gehad. 1 Drupje roze tijdens het afvegen. En heel gek maar ik denk dat ik de innesteling gevoeld heb! Ik had heel kort een trillende baarmoeder. Zo'n gek gevoel was dat! En er veranderde al heel snel van alles aan mijn lichaam (tepels veranderden van kleur, tepelhof werd groter, ijzersmaak) dus ik vermoed dat ik deze keer het wel herkennen zal voor ik getest heb. We zullen zien Gister al iets gerommel in de buik, vandaag last van mijn bekken. Ongesteldheid komt er dus aan... Hoop dat het bekken geen voorbode is, vorige zw sch veel last van gehad namelijk... Deze keer hopelijk niet. Waren jullie veel aangekomen? Ik 20 kg... Zit nu weer onder begin gewicht zwangerschap, maar wil nog 8 kg kwijt. Dus hoe langer het duurt om zwanger te raken hoe slanker ik ben haha.... Eet nu koolhydraatarm, kan ik sowieso nog 4 weken doen en mocht ik zwanger zijn dan bouw ik elke week een maaltijd weer op. Jullie goede voornemens? Ik minder eten wat ik wil tijdens de zw schap
En we rommelen weer een dagje verder.. Steekjes, afscheiding, hoofdpijn..... Vanmorgen getest, negatief (zoals verwacht) Nu een week wachten, of gewoon ongie worden! Echt.. als ik nog een jaar bezig zou zijn voor een 2e word ik echt gek, wat een onzekerheid! Ik ben bij mijn eerste 10 kg aangekomen en at best veel. Na mijn bevalling bleef er zo'n 4 kg hangen en die ben ik nu ook al weer kwijt.. gelukkig! Denk je dat het zwaar zal zijn straks 2 kindjes best kort op elkaar? Dat is nogal een "twijfel" van mijn vriend.
LB valt mee toch kort op elkaar? Heb een vriendin wiens kindje net 1 is geworden en net de 20 weken echo achter de rug heeft. Ik ben erg blij dat zoonlief steeds meer zelf kan en meer begrijpt. Over 9 maanden (of later) zal hij alleen maar meer kunnen en meer begrijpen en wie weet al praten... Dat scheelt toch weer! Vind zelf minimaal 2,5 wel een mooie leeftijd voor zoonlief als de kleine geboren gaat worden. Gister gerommel in mijn buik, nu barstende koppijn maar nog geen ongesteldheid die zich aandient. Hier ook veel gegeten tijdens zw schap. Gelukkig zijn die kgs eraf. Nu nog even hard eraan trekken tot ik zwanger ben. En 1 jaar of langer bezig zijn lijkt me ook erg pittig .... Naja, nu maar eens ongesteld worden en dan kunnen wij ook onze eerste ronde in gaan
Het eerste jaar is het zwaarst denk ik omdat de baby nog echt baby is. Naar mate hij/zij steeds meer kan, zal het makkelijker worden lijkt mij. Hoeveel kindjes zouden jullie eigenlijk willen? Wij 2 , qua financieel en praktisch gezien. Hebben jullie voorkeur voor geslacht? Een meid erbij lijkt me super,... vooral omdat we graag 2 kindjes willen maximaal. Hoewel jongens ook super leuk zijn, dus haha ... lichte voorkeur voor een meid, maar met een jongen zijn wij net zo blij!
Volgens mij gaat het hier "mis" Leek net met afvegen alsof ik ben gaan vloeien... Als dat zo is dan ga ik shatavari slikken en ovutesten gebruiken, want ik ben al sinds september aan het rommelen. Ik herken mijn lichaam niet meer! Vriend wil er "maar" 2 ik wil er (als het ons gegund is) 3. We hebben een meid, en ik wil toch wel graag een jongen, en daarna weer een meisje (dat is mijn ideaalplaatje ) Maar met 2 meisjes ben ik net zo blij.. of 3 Waar woon je trouwens? (mag ook in priveberichtje)
Lb ik woon in het oosten van het land. En jij? Wat is shatavari als ik vragen mag? Hoe lang proberen jullie nu voor een tweede kindje? En balen dat je bent gaan vloeien.... maar sommigen hebben dat ook tijdens hun zwangerschap?? Hoe ver zit je nu in je cyclus? Leuk een meid! En ik snap je haha! Ik moet vandaag ongesteld worden (naja vlgs het gemiddelde van mijn laatste 3 cycli) , heb al een zeer bekken (hele vorige zw schap gehad ) en had een paar dagen terug een zeurende buik. NOD zal dus rond 15 mei zijn, mits ik vandaag ongesteld wordt Brrrr best spannend nu haha!!!
Ik in het westen Shatavari is: (even gekopieerd) Shatavari geeft meer energie en zorgt voor een effectieve ondersteuning van uw lichaam. Deze typische vrouwenplant is geschikt voor alle vrouwen van 16 tot 60 jaar. Shatavari helpt het lichaam van de vrouw in balans te houden. Dat betekent een normale menstruatie en een probleemloze overgang. Bovendien bevordert Shatavari de vruchtbaarheid. Dat dus.. ik hoop dat mijn lichaam dan doet wat het moet doen. Ik loop echt al een tijdje te rommelen, ik heb bijvoorbeeld de maand februari 18 dagen achtereen lich gevloeid / spotting gehad en daarna een menstruatie.. Lijkt me niet helemaal te kloppen. Jij al ongesteld? OF is er ook een kans dat je nu al zwanger bent?
Dank voor de uitleg Vervelend dat je cyclus zo vreemd doet. Hier nog niet ongesteld. Niet zwanger, hebben wel sex gehad en paar keer korte penetratie maar geen lozing van voorvocht (voelt man altijd) of zaad. Net toch getest en negatief. Eigenlijk moet ik de langste cyclus aanhouden en dat is 28 dagen. Dat is maandag. Maar vorige maand dus 23 dagen , en nu zit ik op 25. Gelukkig wel een iets langere cyclus dus, geeft me een fijner gevoel voor het zwanger worden. Ben zoooo benieuwd