Dom geweest met alcohol

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Zweedsepuzzel, 15 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zweedsepuzzel

    Zweedsepuzzel Nieuw lid

    3 sep 2021
    4
    2
    3
    Vrouw
    Hi allemaal. Ik ben gisteravond ontzettend stom geweest en moet het even van me af schrijven. Ik heb 3 biertjes gedronken en 3 uur later heb ik gekolfd en ik ben door alle moeheid gewoon vergeten de melk weg te gooien (??). In plaats daarvan heb ik het met mijn stomme hoofd in de ijskast gezet en heeft de baby van 5 maanden vanochtend ca. 50 cc van die melk gedronken. Ik drink bijna nooit meer en als ik dat wel doe, let ik zo goed op.

    Ik voel me een vreselijke moeder en ben als de dood dat de baby hier wat aan over houdt. Ik heb het consultatiebureau gesproken en zij zeiden dat ik niet zo streng voor mezelf moet zijn, dat alcohol ook voor volwassenen niet goed is en "de baby er heus niet na 1x schade door lijdt". Niet super geruststellend dus. Stom, stom, stom.
     
  2. Knut10

    Knut10 Bekend lid

    16 mrt 2022
    824
    1.002
    93
    Vrouw
    Om je gerust te stellen (in hoeverre ik dit: Wat de baby drinkt is niet een glas wijn met een bepaald alcohol percentage, maar melk met een alcohol promillage (delen per duizend, heel erg verdund dus). Dat is (gelukkig) dus vele male minder dan wat een baby via de placenta zou mee krijgen, dus we hebben het hier over een hele lage hoeveelheid alcohol. Stel je alcoholpromillage was ongeveer 0,75 na 3 glazen bier en 3 uur later, dan was dit 0,75‰ alcohol in de moedermelk.
    Dat wil zeggen dat er per liter melk driekwart milliliter alcohol in zit. En dan heeft jouw baby maar 50 milliliter melk gedronken, dus dat zou dan om 1 drupje alcohol gaan. Natuurlijk nog steeds niet wat je graag wil, maar oprecht niet een hoeveelheid waar je je zorgen om moet maken nu.
     
  3. Mamavan123

    Mamavan123 Actief lid

    20 apr 2023
    478
    404
    63
    In een bananenprakje of een paar druppels infacpl tegen krampjes zit meer alcohol. Zoals bovenstaand al staat aangegeven. Niet te druk om maken dus.
     
    evaleana vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina