Dit jaar staat er 1 kerstdag een Kerstbrunch gepland. Nu heb ik al wel wat ideeën, maar ben er nog niet tevreden mee. Is voor 5 volwassenen + 2 kinderen <6jr. Wie heeft er nog leuke ideeën? Wat ik zelf in gedachte heb; - eigen gemaakte pizza in kerstsfeer - bladerdeeg hapjes, maar nog geen inspiratie. - komkommer kerstboom - breekbrood met tapanade
Quiche Verschillende salades (pasta, aardappel) Knakworstjes in bladerdeeg (mummies van maken voor de kinderen) Fruit Soep
Mini wraps met zalm, roomkaas en rucola (of kip) Mini pasteitjes met kippenragout Courgette in bladerdeeg (heeerlijk!) Gehakt in bladerdeeg Dumplings Chinese tomatensoep of champignonsoep Witte ei met dat gele eigeel in een speciale marinade (weet niet hoe je dat noemt)
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R727956/bladerdeegvlinders-met-gerookte-zalm Deze vind ik altijd erg lekker! Wat de rest zegt vind ik ook altijd heel lekker
Tomatensoepje in een glaasje met opgeklopte room erop Mini carpaccio( vlees of vis) of vitello tonato Bladerdeeg gevuld met kip, prei, champignons Bladerdeeg gevuld met gehakt, tomatensaus, mozzarella Pasteitjes met ragout Bruschetta Belegde wraps Fritatta's in cupcakevorm, kan ook mini cupcakevorm Salade caprese op een stokje Courgetterolletjes met pesto en mozzarella
Wil je gaan brunchen of lunchen? Brunch is in mijn ogen een heel laat ontbijt waardoor een lunch niet meer nodig is. Ik hou niet van een hartig ontbijt ( moet echt niet denken aan een laat ontbijt met pizza, dumplings, tomatensoep enz) en zou echt de lekkere broodjes met zoet beleg missen.
Volgens mij valt het nog net onder brunchen Zal van 11.00 tot ong. 13.30 zijn, dit ivm ons werk.. zullen dan rond 11.30/12.00 aan tafel gaan. Maar zoete dingen is idd ook een goed idee, niet aan gedacht. Verdere ideeën waren ook super! Ga een aantal zeker op de lijst zetten.
Helder. Maar dan zou ik het geen brunch noemen. Wanneer iemand me vraagt te komen brunchen dan ontbijten we niet ( of slechts minimaal). Jouw opzet is denk ik eerder een vroege lunch. Waar hartige gerechten dus wel passen want dan heb je uren eerder al je ontbijt gehad en valt een hartig gerecht beter.
Voor brunch kun je inderdaad beter denken aan: Omelet Roerei met zalm Scones met jam en clotted cream yoghurt met rood fruit in leuke glaasjes met wat geraspte pure chocolade Croissantjes melkbroodjes chocoladebroodjes enz.