dom vraagje (??)

Discussie in 'Miskraam' gestart door wendy2010, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    hallo dames..

ik voel me heel dom maar wil toch graag een antwoord op mijn vraag:

wat is het verschil tussen een miskraam en een missed abortion???

*bloos*

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.856
    19.240
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Geen domme vraag hoor.

Bij een missed arbotion is het vruchtje niet meer levend, maar wordt niet door je lijf afgestoten. Dan zijn meestal medicijnen of een curretage nodig om het eruit te krijgen.

Bij een miskraam verlies je bloed en stolsels en 'ruimt' je lichaam zelf alles op. (Als het goed is, soms blijft er wat achter en is alsnog curretage nodig.)

Curretage = een operatie waarbij de baarmoeder leeg wordt gemaakt.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.279
    6.192
    113
    Dat is helemaal geen domme vraag, dat is t pas als je m niet stelt ;)

Het verschil is dat bij een miskraam het lichaam het vruchtje dat niet meer leeft afstoot en bij een missed abortion het vruchtje niet meer leeft, maar je lichaam het niet uit zichzelf afstoot. Vaak volgt dan een curretage.
    Hoop dat het er zo een beetje duidelijk staat..

4. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ok duidelijk!

dank je wel allebei

5. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Eigenlijk kloppen bovenstaande antwoorden niet helemaal. Een missed abortion is een term van "vroeger", toen je nog geen echo's kreeg. Als er dan bij 12 weken geen hartje kon worden gevonden, en na een tijdje nog steeds niet, was er sprake van een missed abortion. Tegenwoordig wordt de term missed abortion gebruikt voor een zwangerschap waarbij het vruchtje niet meer leeft, maar geen miskraam optreedt. Als je maar lang genoeg wacht, krijg je met een missed abortion vanzelf een miskraam, maar dat kan best lang duren, en zoveel geduld heeft bijna niemand (ik ook niet hoor).

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.279
    6.192
    113
    Goh Dopey weer wat geleerd, dat wist ik niet!
    Bedankt voor de verbetering.

7. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Wendy, dank je wel , wilde namelijk ook een topic beginnen met dezelfde vraag ;)

8. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Heb zelf een MA gehad en ik heb ervoor gekozen geen curretage te doen omdat ik mijn lichaam eerst zelf een kans wou geven het op de natuurlijke manier op te lossen. Met 9 wkn was het vruchtje overleden, met 11 wkn kwamen we erachter door een echo, en met 14 wkn ben ik 'bevallen' op de wc thuis. Kortom; het vruchtje is 5 wkn lang blijven plakken voordat het uit zichzelf werd afgestoten.

9. Loe

Loe Niet meer actief

Bij mij was het al bijn zes weken overleden en nog helemaal niets uit zichzelf. Vandaar dat toen een curettage volgde.

Deel Deze Pagina